Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Espace V Van

Ryszard, 8 lat temu
Silnik 1.6 Energy TCe 200KM 147kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Espace V Van 1.6 Energy TCe 200KM 147kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
3,54
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wyciszenie pojazdu i komfort podróży kierowcy i pasażera z przodu. Przeogromna pojemność bagażnika.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : lusterka, hand free, tablet.
Karoseria : hałasy i klekotania
Inne
3,0
Całokształt
Samochód z całą pewnością innowacyjny o ciekawym designie. Wnętrze robi bardzo dobre pierwsze wrażenie. Niestety samochód posiada mnóstwo bolączek wieku dziecięcego, które pomału ale sukcesywnie są przez Renault usuwane. Tragiczna jest pojemność zbiornika, na niemieckich autostradach trzeba się tankować co 1,5 godziny szybkiej jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
200-konny silnik jest wystarczający do "obsługi" tego pojazdu. Niestety downsizing do pojemności 1,6l i dołożenie turbiny powodują w trybie miejskim zwiększony apetyt na paliwo.
5,0
Skrzynia biegów
7-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia bardzo dobrze współpracuje z silnikiem. Możliwość wybrania trybu jazdy jest bardzo dobrym pomysłem. Tryb eco mułowaty ale za to tryb sport czyni z autka narowistego konia. Tryb normal i comfort dobre do codziennej jazdy.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny dość precyzyjny, możliwość wyboru wspomagania w zależności od wyboru trybu jazdy, a nawet modyfikacji wspomagania w wybranym trybie. Układ 4-control sprawuje się bardzo dobrze w szybkiej jeździe w trybie sport ale pazurka pokazuje przy zawracaniu i tym podobnych manewrach.
Komfort
4,0
Widoczność
W mojej ocenie widoczność jest bardzo dobra. Panoramiczny dach jest bardzo dobrym rozwiązaniem w tym rodzinnym aucie. Zamontowanie czujników z przodu i tyłu oraz dodatkowo kamery cofania czyni parkowanie łatwym i przyjemnym.
2,0
Ergonomia
Najsłabszy punkt tego pojazdu to właśnie ergonomia. Wydaje się, że design wnętrza jest właśnie największym wrogiem ergonomii. W 2-rzędzie brak cupholterów na napoje, brak podłokietników, oparcia foteli nie posiadają regulacji. Fotele z przodu bardzo wygodne i z masażem ale i z przodu brak cupholterów bo do tych pod wiszącą konsolą kubki Contigo się nie mieszczą. Oczywiście schowki w drzwiach nie zmieszczą nawet 250 ml butelki z wodą.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja źle pomyślana. Przy dużej wilgotności szyby parują, żeby pare usunąć trzeba grzebać w ustawieniach tabletu. Ogrzewanie elektryczne przedniej szyby wymusza ustawienie wentylatora nadmuchu na max. hałas i zimne powietrze na twarz powodują duży dyskomfort. Klimatyzacja 3-strefowa zatem pewnie da radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu akurat nie mam nic do zarzucenia. Jest bardzo dobrze.
4,0
Wyciszenie
Tu również jest bardzo dobrze. Szyby klejone podwójne z warstwą dzwiękochłonną. Dodatkowo system medialny redukuje hałas emitując fale o odwrotnej amplitudzie. Przy większych prędkościach słychać szum powietrza "na lusterkach".
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto poza miastem przy oszczędnej jeździe zadawala się 8-8,5l/100 km. Na polskiej autostradzie przy prędkościach do 150 km/h potrzebujemy już ok. 13 l/100 km, na niemieckiej autostradzie przy 180-190 km/h potrzebuje już ok 16/17 l. Samo miasto to min. 11 litrów chyba, że tryb sport to ok 15l/100.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód ma parę gadżetów, które podwyższają jego cenę ale do końca nie działają np. rozpoznawanie znaków drogowych (nie rozpoznaje znaku teren zabudowany, koniec terenu zabudowanego, odwołania ograniczenia i odwołania ograniczenia przez skrzyżowanie). Nie działa jak powinien również tempomat adaptacyjny - działa w zakresie 40-140 km/h i powyżej tej prędkości wcale nie ma już tempomatu. W mojej ocenie montaż i użyte plastiki są dość niskiej jakości.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prawie wszystkie usterki dotyczą elektryki, np. lusterka raz się składają raz nie, tablet multimedialny czasami się wyłączy w trakcie jazdy. Z nastąpieniem mrozów wariuje system hand free (bezkluczykowe otwieranie), alarm wyje bez powodu, klapa bagażnika zamyka się do połowy i otwiera. Coś klekocze w drzwiach. Mijają mrozy, mijają i te usterki ale w drzwiach i plastikach dalej skrzypi i klekocze.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie nie było. Ale to dopiero 3 tys. km

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Energy TCe 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Espace V Van