Szukaj

Informacje o Renault Espace

Lata produkcji: 1984 – teraz
Segment: VANy
Produkowany od 1984 roku model zaliczany do klasy vanów (segment K), a począwszy od piątej generacji – crossoverów (segment I). Renault Espace był pierwszym europejskim samochodem rodzinnym tego typu w historii (w Stanach Zjednoczonych zadebiutował kilka miesięcy wcześniej Chrysler Voyager), stając się pionierem nowego trendu w motoryzacji. Inni producenci dopiero dekadę po pojawieniu się Espace, prezentować zaczęli swoje modele vanów. Idea modelu miała swój początek już w roku 1970 – opracowana została przez Fergusa Pollocka. Z początkiem debiutu piątej, najnowszej generacji Renault Espace, model poddano radykalnym zmianom i został przekształcony w crossovera, mającego łączyć właściwości SUV-a i vana.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz

Renault Espace – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Renault Espace

Liczba ocen: 436
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Poważne usterki - Koszty utrzymania - Drobne usterki

Wybrane oceny

3,2
~Tomasz
Grand Espace 2.0 dCi 150KM 110kW
Renault Espace IV
Pisze mój komentarz jako przestroga dla tych którzy chcą to auto kupić, tutaj zasada jak dbasz tak masz powoduje jedynie dziurę w portfelu auto owszem bezawaryjne do około 140-160 tysięcy kilometrów później jak w piosence varius manx "wszystko się może zdarzyć" z każdym rokiem sypie się praktycznie wszystko oprócz silnika w wersji 2,0 dci 150 bez dpf jeżeli ktoś myśli ze: "to na pewno jednorazowy przypadek" "nie dbał" "jak dbasz tak masz" to zapraszam za rok może dwa i polecam dobrego terapeutę który przypisze odpowiednią suplementacje antydepresantami, dzięki temu samochodowi zacząłem po 8 latach przerwy znowu palić papierosy
4,1
~MS1
Van 1.6 Energy TCe 200KM 147kW
Renault Espace V
Niestety samochód często się psuł. Awarie większe i mniejsze ale kilkakrotnie wracał do serwisu na lawecie. Początkowo drobiazgi-akcja serwisowa wymiany czegośtam w zawieszeniu i regulacja zamka tylnej klapy (2x) ponieważ ciągle włączał się alarm. Po pół roku padł akumulator.Potem skończyły żywot łączniki stabilizatorów ( mam nadzieję ,że nie przekręciłem nazwy), i znów po dwóch miesiącach. Po półtorej roku rozszczelniła się klima ( 2tyg w serwisie). Potem padła skrzynia biegów ( naprawa w cztery dni!), ostatnio termostat ( trzy tyg. oczekiwania aż przyjdzie z Francji). Za każdym razem wzorowo zachowywało się Renault assistance (laweta i auta zastępcze) oraz serwis.
4,6
~Wojciech Czeluśniak
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
Renault Espace IV
Nie ma idealnych samochodów. Są tylko lepsze lub gorsze kompromisy. Ci, którzy potrzebują większego auta a za razem nie chcą się ścigać na torze docenią ten model Renault. Osobiście jestem zadowolony. Samochód mi się podobał jeszcze przed zakupem. Przy odrobinie szczęścia i wkładu w znalezienie dobrego egzemplarza można się cieszyć z posiadania auta - każdego. W stosunku do tego co oferuje rynek Renault Grand Espace IV 2.0T jest dobrym wyborem. Nie ma się co czarować, zakup samochodu używanego to początek wydatków.

Raporty spalania Renault Espace

Liczba raportów: 541
Średnie spalanie dla Renault Espace
8,0 – 14,2
l/100 km
6,6 – 10,9
l/100 km
10,2 – 16,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Grand Espace Facelifting 2.0 dCi 150KM 110kW
Renault Espace IV
Espace 2,0 dci 150 km roczmik 2008 (a nie 2012) to dobry samochód z dobrym silnikiem, lubiącym paliwo. Mam go już prawie rok, zrobiłem kilkanaście tys. km. Od pół roku prowadzę dziennik kosztów średnie spalanie z tego okresu to 10,7 l/100km. Mój rekord ecodrivingu to 7,6 z lekką przyczepką (bez przyczepki zawsze było więcej, może dlatego, że nie musiałem jechać 70km/h). Robiłem ostanio testy spalania i wyszło, że najmniej pali na niskich obrotach i niskich prędkościach, po płaskiej trasie, każda górka to spory skok spalania, wyniki: 1) jazda do 60km/h na 5 biegu na ktrótkim odcinku (trasa ok. 5km) remontowanej ekspresówki trasa gładka i płaska - spalanie 5,6; 2) jazda do 90km/h trasa 180km w nocy, bez korków - spalanie 7,6; 3) jazda ze stałą prędkością 120km/h przez 40km - spalanie 9,1 lub 9,7 nie pamiętam 4) jazda ze stałą prędkością 140 km/h przez 20km - spalanie 10,7, pod wiatr ok. 12,0 5) miasto, krótkie odcinki jazda dynamiczna - spalanie 12,5-13,0
10,4
Grand Espace Facelifting 2.0 dCi 150KM 110kW
Renault Espace IV
Espace 2,0 dci 150 km roczmik 2008 (a nie 2012) to dobry samochód z dobrym silnikiem, lubiącym paliwo. Mam go już prawie rok, zrobiłem kilkanaście tys. km. Od pół roku prowadzę dziennik kosztów średnie spalanie z tego okresu to 10,7 l/100km. Mój rekord ecodrivingu to 7,6 z lekką przyczepką (bez przyczepki zawsze było więcej, może dlatego, że nie musiałem jechać 70km/h). Robiłem ostanio testy spalania i wyszło, że najmniej pali na niskich obrotach i niskich prędkościach, po płaskiej trasie, każda górka to spory skok spalania, wyniki: 1) jazda do 60km/h na 5 biegu na ktrótkim odcinku (trasa ok. 5km) remontowanej ekspresówki trasa gładka i płaska - spalanie 5,6; 2) jazda do 90km/h trasa 180km w nocy, bez korków - spalanie 7,6; 3) jazda ze stałą prędkością 120km/h przez 40km - spalanie 9,1 lub 9,7 nie pamiętam 4) jazda ze stałą prędkością 140 km/h przez 20km - spalanie 10,7, pod wiatr ok. 12,0 5) miasto, krótkie odcinki jazda dynamiczna - spalanie 12,5-13,0
6,9
Van 2.0 dCi FAP 175KM 129kW
Renault Espace IV
Jak na tę masę i moc jestem bardzo zadowolony. W trasie przy predkosci 100-110 kmh, trochę wyprzedzania ale bez wsriactwa, dość plynna jazda w 4 osoby, spalanie srednie po 300 km 6.1 l. Zaladowany pod sufit i 4 osoby wychodzi 6.4 l.

Usterki Renault Espace

Liczba wpisów: 53
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Oczekuje na rozwiązanie
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.
Mała pojemność miski olejowej.
  • Renault Espace IV
  • silnik
wada fabryczna silnika 2,2dci za mała pojemność miski olejowej i zbyt długie przebiegi zalecane przez fabrykę dot. wymiany oleju{30 000km} to wina zatarcia panewek na wale oraz uszkodzeń turbiny.Nie ma takiego oleju syntetycznego który to wytrzyma.Jestem w temacie bo kupiłem takie auto z Austii z książką serisową-wymiany oleju co 30 000km i efekt uszkodzona turbina i oczywiście zatarta{obrócona} panewka. Wału się nie szlifuje.Naprawa to kosztowna impreza.radzę wymieniać olej co 10000km.pozdrawiam toma
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 19
2,3
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Renault Espace IV
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 187 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
zmarnowałem 2,500pln, instalacja działała ok 1-1,5 lat. Montaż metodą trytki i taśmy izolacyjnej pcv, po ok roku izolacja z przewodów zlazła zaczęły się zwarcia a pan Norbert t. powiada że trzeba przyjechać jutro i zostawić samochód. ręce i cycki opadają. parownik alaska at09 ;D do 170 konnego silnika. zwykły naciągacz i fuszerkowicz instalacja założona na odpierdol się....
5,0
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
Renault Espace IV
homologacja: "GAŁKA" SPÓŁKA PRAWA CYWILNEGO EMAJ GAŁKA
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Silnik pracuje rewelacyjnie. Nie ma żadnej różnicy w mocy. Jeśli pojawił sie jakikolwiek problem to w przypadku kiepskiej jakości gazu. Wtedy instalacja wariuje (2 razy się tak zdarzyło) ale na jakość gazu nie mamy wpływu więc pozostaje tankowac na markowych stacjach i regularnie wymieniać filtr gazu i świece. Uwaga: Auto jest cholernie wrażliwe na stan zużycia świec. Mnie...
5,0
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
Renault Espace IV
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 201 tys. km
użytkowana przez: 67 tys. km
I warsztat i instalację oceniam bardzo dobrze. jeżdżę już bardzo długo i wykonuję normalne serwisy. okresowo wymieniam filtry. mój zestaw to zenit pro, herculesy, anatrtic, przewody parker i zbiornik 50 litrów.
Renault Espace