Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Grand Scenic II Grand Scenic

JC, 4 lata temu
Silnik 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 156 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Grand Scenic II Grand Scenic 1.4 TCe 16v 130KM 96kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,50
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Karoseria
Karoseria
4,0
Całokształt
Auto kupione w polskim salonie. Przejechane 150 tysięcy km. Auto absolutnie bezawaryjne. Pojemne, praktyczne i wygodne. Olbrzymi bagażnik, brak tunelu w drugim rzędzie siedzeń, dużo schowków. Silnik pozwala na komfortową jazdę (choć nie sportową ) - moc, przyspieszenie wystraszające. Spalanie ok, biorąc pod uwagę wielkość auta - choć zaznaczam, że ja nie zwracam uwagi na oszczędną jazdę. Polecam. Gdyby obecna wersja Scenica miała ten silnik i wnętrze o podobnej funkcjonalności - kupiłbym ponownie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zero problemów, wytaczająca dynamika. Olej wymieniałem co 10 tys. Samochód dużo jeździł w mieście.
4,0
Skrzynia biegów
Zestopniowanie bardzo dobre na drogach krajowych. Na autostradzie przy 140 km/h obroty mogły by być niższe.
4,0
Układ jezdny
Żadnych problemów (raz tylko wymieniane tuleje wahaczy). Jest komfortowy, ale nie dla miłośników sportowej jazdy - zresztą nie po to auto kupuje się takie auto.
5,0
Karoseria
Bez uwag. Cenne jest to, że bezproblemowo można wymienić wszystkie żarówki - co nie jest oczywiste w niektórych autach.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wysoko - jak w autobusie. Samochód jest wyposażone w czujniki i kamerę więc manewrowanie jest bezproblemowe. Wydaję się jednak, że nawet bez tych gadżetów jest widoczność była by dobra.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, prosta i intuicyjne. Obsługa nawigacji z konsoli środkowej - bardzo wygodna. Plus za duży schowek w konsoli środkowej (przesuwanej).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość szybko się nagrzewa. Duża przednia szyba sprawia,że auto mocno się nagrzewa w lecie. Klima daje radę, ale jest różnica w odczuciach pasażerów z przodu i z tyłu (jednym za ciepło drugim chłodno) przy jeździe pod słońce w bardzo upalny dzień.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pojemne, praktyczne i wygodne. Olbrzymi bagażnik, brak tunelu w drugim rzędzie siedzeń, dużo schowków. Wygodne, nie za miękkie siedzenia. Możliwość indywidualnego przesuwania/składania/wyjmowania foteli drugiego rzędu. Bezproblemowe zapakowanie się na długie i różnorodne wakacje (dużo różnego sprzętu), narty, rowery, namioty.
4,0
Wyciszenie
Mogło by być lepsze przy prędkościach autostradowych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie biorę tu pod uwagę kosztów paliwa, a tylko przeglądy, serwis, naprawy których nie było za wiele (tuleje wahacza, klocki i tarcze, napełnienie klimy, wymiana zamka wlewu paliwa, "strzelający" mechanizm drzwi kierowcy).
4,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę którą zapłaciłem - auto bardzo dobrze wyposażone, bezawaryjne, wygodne. Można narzekać na jakość wykładzin w bagażniku, czy w z tyłu dolnej części przednich foteli. Materiałowa tapicerka dość wytrzymała, ale już trochę zmęczona po 7 latach intensywnego używania.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zacinający się czasami przycisk do ustawiania temperatury. Skórzane obszycie kierownicy zdeformowało się (bąble) po tym jak auto stało w ekstremalnym słońcu przez cały dzień. To wszystko
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TCe 16v 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Grand Scenic II Grand Scenic