Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna I Hatchback

Pablo Wawa, 14 lat temu
Silnik 1.8 16V 120KM 88kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 157 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt. Czego innego spodziewałem się po tym samochodzie. Najlepszym dowodem na to jest fakt, że dostalem go jako służbowy a po 3 latach użtkowania doszedłem do wniosku, że go dla siebie odkupię (jestem wielbicielem niemieckich marek)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Szybko się zużywa i tłucze.
Układ hamulcowy : Klocki się dość szybko ścierają (komplet na 25 tys km) ale to może przez mój styl jazdy
5,0
Całokształt
Polecam każdemu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.8 jest trochę za słaby jak na to auto, ale na trasie radzi sobie całkiem nieźle. Kultura pracy mogłaby byc trochę lepsza, ale ogolnie jak na samochod, który użytkuję już 9 lat nie mam mu nic wielkiego do zarzucenia.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów ma długie przełożenia i w pierwszym momencie wydaje się być mało precyzyjna, ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów można się do niej przyzwyczaić. Porównując jej pracę z nowymi konkurentami w tej klasie (mam też Opla Insignię) muszę powiedzieć, że widać przepaść technologiczną.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się sprawuje również w ciasnych zakrętach. Po przejechaniu 150 tys. km zauważyłem, że kierownica zaczęła ciężko chodzić, ale w ASO nie znaleźli przyczyny.
Komfort
4,0
Widoczność
Przeszkadzają jedynie szerokie słupki boczne z przodu ograniczając widoczność w czasie manewrów.
5,0
Ergonomia
Gdyby nie brak uchwytów na napoje nie miałbym co napisać. Nawet jak na Renault materiały wykończeniowe bardzo dobrej jakości.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja elektroniczna jednostrefowa sprawuje się bardzo dobrze nawet po 9 latach użytkowania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży, obszerny samochód dla ludzi ceniących sobie wygodę i wypady w większym gronie. Właśnie dlatego go kiedyś kupiłem.
4,0
Wyciszenie
Podczas wyższych prędkości (pow. 120km/h) czujesz, że jedziesz. Poza tym trochę zaczynają chałasować elementy wnętrza narażone na długie użytkowanie na Polskich drogach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niekończąca się opowieść. Ogólnie mówiąc ile wlejesz tyle spali. Mnie udaje się zejść do 7 litrów/100 km na trasie, ale w Warszawskich korkach i 12 może spalić. Ogólnie mówiąc średnie wyniki na tle konkurencji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie samochód ten kosztuje grosze a pojeździć nim można jeszcze przez ładnych kilka lat. Trzeba tylko szukać zadbanych egzemplarzy z udokumentowanym przebiegiem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od 9 lat mogę na ten samochód liczyć. Wszystkie usterki, które wyszły w okresie gwarancyjnym usunąłem i potem pozostało tylko jeździć. Raz uszkodziłem wahacz w Łodzi i raz nie chciał zapalić, ale to jak na tak długi okres użytkowania bardzo dobry wynik.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
9,3
l/100km
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna I Hatchback