Szukaj

Informacje o Renault Laguna

Lata produkcji: 1993 – 2015
Segment: Klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w Europie w latach 1993-2015. W ofercie francuskiej zastąpił niezbyt udany (duża awaryjność) model Renault 21. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Laguna zdobyła mocną pozycję na rynku (w Polsce przez kilka lat była liderem swojej klasy). Charakterystyczne dla modelu jest to, że nie był on nigdy produkowany w wersji sedan (jedynie liftback, a do tego wersje kombi lub coupe). Po trzech generacjach Laguny (ostatnia debiutowała w 2007 roku), Renault zdecydował się zastąpić ją globalnym modelem Talisman.

 

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz

Renault Laguna – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Renault Laguna

Liczba ocen: 3 153
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~Schreder
Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW
Renault Laguna III
Auto przede wszystkim wygrywa z konkurencją ceną. jest jak na Francuza wykonane dosyć dobrze, plastiki aż tak nie straszą a karoseria jest spasowana bardzo dobrze. Oczywiście, jak to francuz, wszystko potrafi zaskrzypić, bardzo łatwo łamią się różne plastiki np ten od lampki podsufitkowej jak chcemy żaróweczkę wymienić a lampy z przodu mimo niskiego przebiegu potrafią już mieć widoczne ślady złażącej osłony. Poza ceną na plus na pewno są bezawaryjne silniki benzynowe, w miare tanie części z ASO i komfort podróży chodź w porównaniu do Laguny 2 auto jest o wiele twardsze ale nie do końca pewniejsze w prowadzeniu. Całokształt na mocną 4 szczególnie, że za niecałe 19 tys zł dostajemy naprawdę kawał auta z klasy średniej, który jest wygodny, cichy i nie straszy kosztami utrzymania.
4,8
~Michał
Grandtour Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Renault Laguna III
Jestem użytkownikiem Laguny ponad 3 lata. Samochód bardzo dobrze wywiązujący się ze swojego zadania. Użytkowanie bezawaryjne , a części eksploatacyjne nie spustoszą portfela. Wnętrze z dużą ilością miejsca oraz wiele schowków i kieszeni niestety zbudowane z niskiej jakości materiałów. Plastiki deski rozdzielczej skrzypią , materiał siedzeń szybko się brudzi a skóra ekologiczna szybko się wyciera. Zawieszenie jak na Laguny poprzednich generacji twardsze ale sprężyste więc jazda autostradami i krajówkami wygodna. Silnik Nissana wystarcza do codziennej jazdy ale zabawy nie dostarczy. Systemy multimedialne bardzo dobre , nagłośnienie BOSE gra czysto a nawigacja TOMTOM jedna z najlepszych. Pilot do telefonu i audio przy kierownicy prosty i komfortowy w użytkowaniu. Samochód dobrze wyciszony z dużym bagażnikiem. Okno dachowe dodaje poczucia przestrzeni i rozjaśnia wnętrze. Podczas dużych opadów deszczu potrafi zebrać się woda w tylnych drzwiach - winne dolne uszczelki przyklejające się do odpływów. Wyposażenie bardzo bogate w bezpieczeństwo i komfort. Nawet chwili nie żałowałem pieniędzy które wydałem. na ten samochód.
4,6
~Piotr
Hatchback 2.0 dCi 150KM 110kW
Renault Laguna III
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Przeszedłem już wszystkie modele Renault tej wielkości: Renault 21, Laguna I, Laguna II, teraz Laguna III. Po drodze Scenic. To były włącznie z Laguną II najmniej problematyczne samochody w moim życiu. W Lagunie III wyeliminowano lub ograniczono większość problemów obecnych w poprzednich modelach, jest bardzo bezpieczna, świetnie zabezpieczona przed korozją, ma dobre właściwości jezdne. Przez 50 tys. km użytkowania nie zepsuło się nic poza przednimi wahaczami (zużycie eksploatacyjne po 200 tys. km). Poza tym wyłącznie wymiany eksploatacyjne.

Raporty spalania Renault Laguna

Liczba raportów: 3 309
Średnie spalanie dla Renault Laguna
7,9 – 12,8
l/100 km
4,9 – 9,2
l/100 km
8,5 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Hatchback 2.0 i T 16V 165KM 121kW
Renault Laguna II
Podawanie średniego spalania w mieście uważam za niemiarodajne, bo zależy od miasta i kierowcy... Spalanie RZECZYWISTE (mierzone tankowaniem do pełna-a bak jest spory 70l) podczas dlugotrwalej jazdy autostradowej przy sredniej prędkości: 100-110km/h - 7.0÷7.4l/100 110-120km/h - 7.4÷8.0l/100 120-130km/h - 8.0÷8.6l/100 130-140km/h - 8.5÷9.0l/100 Poza miastem 80-90km/h przy zamulaniu na 6tym biegu nawet ok. 6.5-6.7l/100km *Podaję przedział spalania, bo mierzylem wielokrotnie i w różnych warunkach (atmosferycznych, obciążenia bagażem, z lub bez dynamicznego przyspieszania, z ogumieniem letnim i zimowym) ale przeważnie były to kilkusetkilometrowe trasy realizowane w kilka godzin z nielicznymi przystankami, ale bez wychładzania silnika. *Poza miastem podaję wartość wskazania komputera dla dystansu ok.200km zwiększoną o poprawkę różnicy wskazań średniego spalania i rzeczywistego dla całego baku - zamulanie tym autem na dystansie 1000km to zadanie ponad moje siły... Aha i nie 165KM tylko 163KM (120kW). Silnik zdrowy, układ odlotowy, wtryskowy, zapłonowy i regulacji składu mieszanki w pełni sprawne. To byłem ja, Jarząbek.
7,9
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Renault Laguna II
Auto bardzo wygodne, na trasy idealne, niestety nie z silnikiem 1.6. Mam ją już 4-ty rok i poza tym że auto nie jest demonem prędkości nie ma co narzekać. Jak się rozbuja, to już idzie ładnie, ale wtedy spalanie powyżej 10L/100km. Zawsze dowiozło mnie tam, gdzie trzeba. Przy wyprzedzaniu lub pod górkę brakuje mu mocy. Najlepsze w tym aucie jest zawieszenie. Bardzo stabilne na zakrętach i bardzo komfortowe na trasie. Duży bagażnik to kolejny plus. Ogromnym plusem jest brak korozji. Auto ma 20 lat i w moim egzemplarzu nie znalazłem ani grama korozji. Uważam, że auto z silnikami benzynowymi nie zasługuje na miano, które jej przypisano.
7,3
Grandtour Phase II 2.0 dCi 175KM 129kW
Renault Laguna III
Auto miało seryjnie 178 KM i 400nm, na hamowni wyszło 171 KM i 420nm. Po. Wgraniu nowej mapy u profesjonalnej firmy wyszło 200 KM i 465 nm. Wynik całkiem zadawalający choć spalanie mogłoby być niższe. Skrzynia manualna.

Usterki Renault Laguna

Liczba wpisów: 209
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Einspritzung defekt
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 2001-2007
  • silnik
  • 211 tys. km
Witam, posiadam lagune II 1.6 benzyna/gaz 2002rok, wczoraj wyskoczył mi komunikat einspritzung defekt oraz pali sie dioda silnika, auto straciło moc maksymalna prędkość jaką można osiągnąć jest 90km/h, a maksymalna ilość obrotów na tak zwanym luzie wynosi maksymalnie 3500. Podczas ruszania i zmieniania biegu na dwójkę auto tak jakby sie zadusiło. Wczoraj znajomy usunął mi ten błąd i wszystko było dobrze, lecz wieczorem jak musialem jechać znów sie to zadziało, a dzis gdy jechalem na stacje bylo dobrze świeciła tylko dioda silnika, a gdy wracałem, znów pojawił sie komunikat i paliła sie dioda i auto znow nie mialo mocy czy ktoś wie co się mogło zadziać? Dodam ze auto stało dlugi czas nieużywane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
problem z elektrycznymi szybami
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 115KM 85kW 2005-2007
  • instalacja elektryczna
dziala tylko jedna szyba od strony kierowcy przyczyna bylo podlaczenie przelacznika wszystkich szyb od renault laguna (anglik) poniewz nie dzialala tylko jedna szyba od strony pasazera postanowilem zmienic glowny przelacznik od kierowcy ale byl on od anglika czego nie wiedzialem i w tym momecie przestaly dzialac wszystkie szyby oprocz szyby od strony kierowcy postanowilem wymienic cala winde w dzwiach kierowcy wraz z silniczkiem ktory posiada modul sterowania i dalej nic chodzi dalej tylko szyba od kierowcy pomozcie !!!
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 123
5,0
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Renault Laguna II
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 55 tys. km
Butla 55l wchodzi robiąc górkę w bagażniku. Przy wlewie paliwa mieści się pełnowymiarowy wlew gazu. Aluminiowy kolektor dolotowy wymaga demontażu. Wtryski zazwyczaj montuje się od dołu. Standardowe miejsca na fabryczny wtrysk bardzo ciężko rozwiercić. Trzeba pamiętać o filtrze gazu fazy lotnej najlepiej odstojnikowym - powinien dłużej pożyć i więcej mułu wyłapać niż...
4,0
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
Renault Laguna II
homologacja: AUTOGAZ PRINS Sp. z o.o
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 4 tys. km
Instalacja prinsa w tym aucie, jak działała to była świetna, brak spadków mocy, zero problemów z przełączaniem itd. Natomiast auto stało w niemczech dosyć dlugo i reduktor skorodował, osadziła sie w nim jakas maź, filtry sie pozapychały, ogolnie istalacja do rementu, więc długo się nią nie nacieszyłem. Koszt eksploatacji dosyc wysoki, nowy reduktor 840 zl, filtry 100, zestaw...
5,0
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
Renault Laguna II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D zakładana przy przebiegu 240 tys.km. Obecnie na liczniki 302 tys.km. Silnik na LPG pracuje bez zarzutu. Przed montażem przeszedł jednak przegląd i niezbędne naprawy. Spalanie w granicach 11l/100km. Moc pozostała, nawet przy dynamicznej jeździe i wkręcaniu na wysokie obroty silnik dalej pracuje na LPG tak jak ma być.
Renault Laguna