Szukaj

Informacje o Renault Laguna

Lata produkcji: 1993 – 2015
Segment: Klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w Europie w latach 1993-2015. W ofercie francuskiej zastąpił niezbyt udany (duża awaryjność) model Renault 21. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Laguna zdobyła mocną pozycję na rynku (w Polsce przez kilka lat była liderem swojej klasy). Charakterystyczne dla modelu jest to, że nie był on nigdy produkowany w wersji sedan (jedynie liftback, a do tego wersje kombi lub coupe). Po trzech generacjach Laguny (ostatnia debiutowała w 2007 roku), Renault zdecydował się zastąpić ją globalnym modelem Talisman.

 

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz

Renault Laguna – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Renault Laguna

Liczba ocen: 3 117
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Mariusz
Grandtour Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Renault Laguna III
Rozważałem zakup między laguną 3, hondą accord i mazdą 6. Laguna jest niedoceniana i znacznie tańsza od ww. konkurentów. Honda ma niezawodny motor, porównywalne walory jezdne z laguną ale słabsza karoserię i drogi serwis. Mazda ma super wnętrze ale jest gorzej wyciszona od konkurentów i często kradziona. Nie żałuję swojej decyzji. Laguna okazała się mało problemowym samochodem. Na zakup namówił mnie kolega jeżdżący laguną 3 od 2008 roku. Skrzynia jest precyzyjna i zmiana biegów jest przyjemnością. Układ jezdny spisuje się dobrze ale trzeba go oszczędzać bo nasze niektóre drogi mogą dać mu w kość. Na szczęście serwis zawieszenia nie jest dużym ciężarem dla kieszeni. Układ kierowniczy reaguje z pewnym opóźnieniem i to jedyne negatywne zaskoczenie. Podwozie doskonale znosi nasze zimowe warunki z domieszką soli. Pomimo obaw co do elektryki - jestem pozytywnie zaskoczony efektywnością działania uwzględniając również bezawaryjne funkcjonowanie karty.
4,5
~David017
Grandtour 2.0T 16v 205KM 151kW
Renault Laguna III
Auto w swojej klasie wyróżnia się stosunkiem jakości do ceny. Bardzo bogate wyposażenie i rewelacyjny silnik sprawiają że Renault Laguna III GT jest świetnym, uniwersalnym autem. Spokojnie pomieści bagaże na rodzinny wypad i nawet przy sporym obciążeniu jest żwawe i gwarantuje płynne wyprzedzanie. Spalanie, biorąc pod uwagę wielkość samochodu jest akceptowalne. Z minusów należy wymienić wnętrze, które z upływem czasu lubi zaskrzypieć tu i ówdzie. Należy jednak pamiętać, że to nie marka premium. Stylistyka ciekawa, aczkolwiek nie każdemu przypadnie do gustu. Mimo wszystko, dla kogoś, kto poszukuje auta z pazurem, nie rzucającego się zbytnio w oczy, a przy tym wygodnego i rodzinnego - polecam z czystym sumieniem.
4,6
~Filip
Coupe 2.0 dCi 150KM 110kW
Renault Laguna III
Rocznik 2010. Autem zrobiłem w 8 miesięcy jakieś 13 tyś. km. i myślę że mogę już coś o nim napisać. Generalnie - rewelacja! Jest to moje drugie auto (pierwsze Audi A4 B5 96') i na ten moment jestem bardzo dumny, że pomimo opinii osób dookoła mnie, wybrałem to auto i wydałem na nie swoje pieniądze. Nie jestem fanem motoryzacji - auto ma odpalać i jeździć, a przy tym dawać choćby niedużą, ale jednak frajdę. Dlatego szukałem auta z mało awaryjnym silnikiem oraz niedużymi kosztami napraw. Do tego znudzony byłem już widokiem popularnych Niemców na drogach i chciałem znaleźć coś bardziej oryginalnego. Gdy wpadłem na Lagunę coupe uznałem że to będzie moje kolejne auto (kombi lub sedan abosolutnie nie wchodziły w grę). Swój egzemplarz kupiłem za 225000 od handlarza, który sprowadził auto z Francji. Laguna ma na wyposażeniu dwu-kolorową skórzaną tapicerkę, nagłośnienie Bose i mapy TomTom. Jest to trochę bogatsza wersja i takiej właśnie szukałem. A teraz do rzeczy:

Raporty spalania Renault Laguna

Liczba raportów: 3 257
Średnie spalanie dla Renault Laguna
7,9 – 12,8
l/100 km
4,9 – 9,2
l/100 km
8,5 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
Renault Laguna II
Eksploatacja na codzień - odcinki 20-50km z przejazdem przez miasto: do 10 litrów LPG / 100km Widoczna jest silna zależność spalania od włączonej klimatyzacji - stale włączona klima pobiera dodatkowo nawet litr. Przy spokojnej jeździe w trasie (przelotowa w granicach 100 - 110km/h) spokojnie potrafi zejść do 8 litrów Autostrada 130-140km/h - 12 litrów / 100km i gwałtownie wzrasta z każdym dodatkowym km/h. Uważam, że na tą klasę auta i osiągi, w codziennej eksploatacji wynik jest zadowalający. Negatywnie oceniam spalanie na autostradzie. Ta wersja silnikowa stanowczo nie jest przystosowana do szybkiej jazdy - wysokie obroty generują duży hałas i "wir w baku".
5,8
Grandtour 1.5 dCi 110KM 81kW
Renault Laguna III
Więc tak, silnik 1.5 ale dostał czipa na około 125 Km, na tak duży samochód silnik 110km nie sprawdza się, nie da się tym jeździć, 20 letnie szroty wyprzedzają Was przy starcie. Co do spalania tabelki są kiepsko opisane, trasa 800 km 4 osoby na pokładzie(2 dorosłe i 2 dzieci) i pełny bagażnik, przy prędkości 80 do 120 i klimie to 4,7 spalanie, jazda w nocy. Taki sam skład i ciężar 800 km tylko autostradą w dzień przy prędkości 140 i większej przy wyprzedzaniu plus klimia to 5,7L średnie. Mało zakorkowane miasto, stanie tylko na światłach i trasa 8 km do pracy to 6,7L z tego pół to wiejska droga a pół miasto. Jazda zawsze na tempomacie.
10,3
Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW
Renault Laguna III
No nie wiem skąd maksymalne spalanie 10l. Jeżdżę głównie w mieście ale w małym i tutaj nie ma dużo korków i spalanie mam zazwyczaj ok. 12-14l, cykl mieszany to ok 10-11l, na autostradzie przy ok 140km/h to ok 12l przy jeździe 80-90km/h dopiero jest fajnie bo ok 7/8l pali. Jest to największa wada tego samochodu (jeśli zakładamy, że jest sprawny).

Usterki Renault Laguna

Liczba wpisów: 204
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Einspritzung defekt
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 2001-2007
  • silnik
  • 211 tys. km
Witam, posiadam lagune II 1.6 benzyna/gaz 2002rok, wczoraj wyskoczył mi komunikat einspritzung defekt oraz pali sie dioda silnika, auto straciło moc maksymalna prędkość jaką można osiągnąć jest 90km/h, a maksymalna ilość obrotów na tak zwanym luzie wynosi maksymalnie 3500. Podczas ruszania i zmieniania biegu na dwójkę auto tak jakby sie zadusiło. Wczoraj znajomy usunął mi ten błąd i wszystko było dobrze, lecz wieczorem jak musialem jechać znów sie to zadziało, a dzis gdy jechalem na stacje bylo dobrze świeciła tylko dioda silnika, a gdy wracałem, znów pojawił sie komunikat i paliła sie dioda i auto znow nie mialo mocy czy ktoś wie co się mogło zadziać? Dodam ze auto stało dlugi czas nieużywane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
problem z elektrycznymi szybami
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 115KM 85kW 2005-2007
  • instalacja elektryczna
dziala tylko jedna szyba od strony kierowcy przyczyna bylo podlaczenie przelacznika wszystkich szyb od renault laguna (anglik) poniewz nie dzialala tylko jedna szyba od strony pasazera postanowilem zmienic glowny przelacznik od kierowcy ale byl on od anglika czego nie wiedzialem i w tym momecie przestaly dzialac wszystkie szyby oprocz szyby od strony kierowcy postanowilem wymienic cala winde w dzwiach kierowcy wraz z silniczkiem ktory posiada modul sterowania i dalej nic chodzi dalej tylko szyba od kierowcy pomozcie !!!
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 123
5,0
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Renault Laguna II
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 55 tys. km
Butla 55l wchodzi robiąc górkę w bagażniku. Przy wlewie paliwa mieści się pełnowymiarowy wlew gazu. Aluminiowy kolektor dolotowy wymaga demontażu. Wtryski zazwyczaj montuje się od dołu. Standardowe miejsca na fabryczny wtrysk bardzo ciężko rozwiercić. Trzeba pamiętać o filtrze gazu fazy lotnej najlepiej odstojnikowym - powinien dłużej pożyć i więcej mułu wyłapać niż...
4,0
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
Renault Laguna II
homologacja: AUTOGAZ PRINS Sp. z o.o
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 4 tys. km
Instalacja prinsa w tym aucie, jak działała to była świetna, brak spadków mocy, zero problemów z przełączaniem itd. Natomiast auto stało w niemczech dosyć dlugo i reduktor skorodował, osadziła sie w nim jakas maź, filtry sie pozapychały, ogolnie istalacja do rementu, więc długo się nią nie nacieszyłem. Koszt eksploatacji dosyc wysoki, nowy reduktor 840 zl, filtry 100, zestaw...
5,0
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
Renault Laguna II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D zakładana przy przebiegu 240 tys.km. Obecnie na liczniki 302 tys.km. Silnik na LPG pracuje bez zarzutu. Przed montażem przeszedł jednak przegląd i niezbędne naprawy. Spalanie w granicach 11l/100km. Moc pozostała, nawet przy dynamicznej jeździe i wkręcaniu na wysokie obroty silnik dalej pracuje na LPG tak jak ma być.
Renault Laguna