Szukaj

Informacje o Renault Laguna

Lata produkcji: 1993 – 2015
Segment: Klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w Europie w latach 1993-2015. W ofercie francuskiej zastąpił niezbyt udany (duża awaryjność) model Renault 21. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Laguna zdobyła mocną pozycję na rynku (w Polsce przez kilka lat była liderem swojej klasy). Charakterystyczne dla modelu jest to, że nie był on nigdy produkowany w wersji sedan (jedynie liftback, a do tego wersje kombi lub coupe). Po trzech generacjach Laguny (ostatnia debiutowała w 2007 roku), Renault zdecydował się zastąpić ją globalnym modelem Talisman.

 

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz

Renault Laguna – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Renault Laguna - wyceny aut używanych

Sprawdź zanim znajdziesz wymarzone auto

Oceny Renault Laguna

Liczba ocen: 3 060
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~no12live
Kombi 2.0 dCi 150KM 110kW
Renault Laguna II
Samochód godny polecenia w szczególności jeżeli ktoś robi trasy. Na mieście pali powyżej 8 l czyli tyle co benzyna a mocy nie wykorzystacie. Spasowanie plaskitów średnie (świerszcze) oraz szybkie ich wycieranie się. Odkleja się deska rozdzielcza przy szybie od temperatury. Wczoraj naprawiałem zamek do otwierania samej szyby w tylnej klapie. Okazało się że trzeba było wtyczki Contact-em potraktować i wszystko chodzi. Czyli przy odrobinie zdolności manualnych oraz z umiejętnością posługiwania się miernikiem można większość drobnych usterek naprawić. Poza tym wyposażenie Privilage robi swoje. Wygoda ok. Aha uszkodziło mi się też sprzęgiełko klimatyzacji udało się to naprawić na aucie więc koszt tylko sprzęgiełka 70 zł.
4,1
~tm
Kombi 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Renault Laguna II
Auto pod wieloma względami super, dobry silnik, bezpieczne, super hamulce, proste ale skuteczne zawieszenie, nie koroduje, ładne i komfortowe ale.... słaba skrzynia, lub za słaba do silnika i sporo błędów konstrukcyjnych - w znaczeniu co oni myśleli tak to robiąc? Przykłady: pękająca wiązka tylnej klapy a gdy pęka - wspólny bezpiecznik dla osprzętu klapy i komputera obsługującego wnętrze, łącznie z czytnikiem kart - skutek - auto jak trup bez reakcji. Kielich lewej półosi zamiast normalnie być częścią półosi jest częścią skrzyni - mechanizmu różnicowego. Gumy na drążku stabilizatora umieszczona w chory sposób. Zamiast zrobić solidną skrzynie biegów wrzucono dwumasę. Wiem, że wielu użytkowników chwali auto, szczególnie 2.0t ale z powodu słabego/głupiego układu przeniesienia napędu strach poszaleć.
3,7
~Adam
Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW
Renault Laguna III
Wersja GT, silnik 178 KM (nie mogłem wybrać z listy), manual 6-biegowy. Autem zrobiłem ponad 60 tys. kilometrów. Generalnie jest dobrze, ale po różnych komentarzach zachwalających L3 spodziewałem się czegoś znacznie lepszego. Auto ma chyba tyle samo irytujących wad co wspaniałych zalet. Osoby, które kiedykolwiek posiadały auto z wyższej półki (BMW, Mercedes, Lexus, Infinity, Volvo i inne) niemal na pewno będą rozczarowane całokształtem. Wnętrze jest mocno plastikowe, dużo elementów sprawia wrażenie wziętych wprost z bardzo tanich modeli (pomimo tego, że są naprawdę trwałe). Jedno natomiast nie ulega wątpliwości: legendy o bezawaryjności są prawdziwe, L3 jest najmniej awaryjnym autem jakie miałem. Wiadomo, jak w każdym aucie możemy mieć pecha i może się zdarzyć poważna awaria (patrz: skrzynia) oraz trzeba wymieniać na bieżąco elementy eksploatacyjne. Zaniedbania poprzedniego właściciela też mogą mocno odbić się na portfelu. Chodzi raczej o to, że po zrobieniu naprawy usterka nie wraca przez bardzo długi czas. Nie ma też żadnych upierdliwych wad znanych z poprzedniczki (np. pojawiające się znikąd błędy, co chwila awarie czujników czy elementy zawieszenia do wymiany co 15-20 tys. km). W wersji GT genialne jest też prowadzenie samochodu - specjalne obniżone zawieszenie i 4 koła skrętne sprawiają, że można pewne wejść w dowolny zakręt. Z popularnych marek chyba tylko BMW może się równać, choć i tak nie wszystkie modele. Natomiast odnośnie wad... opiszę je w kolejnych punktach, bo jest co opisywać :)

Raporty spalania Renault Laguna

Liczba raportów: 3 172
Średnie spalanie dla Renault Laguna
7,9 – 12,8
l/100 km
4,9 – 9,2
l/100 km
8,5 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Kombi 1.8 16V 120KM 88kW
Renault Laguna II
Jeżdżę ekonomicznie i nie widzę różnicy miedzy jazdą po mieście (zgodnie z przepisami) a jazdą na trasie do 100km/h. Średnie zużycie paliwa latem to 7,8 l/100km. Zimą 8,0 l/100km. Średnia za lato, bez kasowania licznika od kwietnia do września. Średnia za zimę, bez kasowania licznika od października do marca. ilość przejechanych kilometrów po mieście jest porównywalna z kilometrami pokonanymi trasą. Opony i ciśnienie zgodne z książką pojazdu 205/55/16. Samochód z reguły mało obciążony. Najczęściej kierowca i pasażer oraz mały bagaż.
7,3
Kombi 2.0 dCi 150KM 110kW
Renault Laguna II
To co najistotniejsze u mnie sprawdzone przy dystrybutorze komputer przekłamuje spalanie i to znacznie tzn. krótkie w zimie podjazdy do przedszkola i pracy gdzie silnik jeszcze się nie zagrzał + ewentualnie jazda po mieście i stanie po 15-tej w korku średnio pokazuje 10.5 komputer. Rzeczywistość jest jednak trochę lepsza gdyż przy dystrybutorze okazało się dokładnie 9,3 l. 9.3 to też dużo no ale masa auta, dwu litrowy silnik, zima, szerokie opony, robią swoje. W lecie przy włączonej klimatyzacji pokazuje 9 a w rzeczywistości mieści się w 8 l. Na trasie do ok 90 km/h przy 6 biegu to pokazuje ok 5,5 l a z tankowania wychodzi koło 5 l. Autostrada 140km/h przy dwóch osobach pokazuje 6,9 l Rzeszów - Kraków a rzeczywiste 6,3 l. Reasumując nie jest to najoszczędniejszy diesel i nie zbiera się z dołu jak vw 2.0 tdi cr chociażby jednak nie ma tragedii. Kupiłem "Lalę" za dyszkę z tempomatem, hand free , skóra-alkhantara, itd. z polskiego salonu z przebiegiem poniżej 190 tys. km Za Paska z takim wyposażeniem i niezajechanego trzeba by dać drugie tyle. Jedynie co to szkoda mi tego dieselka na miasto głównie ale cóż chociaż nie ma dpf jeden problem mniej:)
7,4
Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW
Renault Laguna III
Spalanie bardzo nierówne (podaję dane realne, nie z komputera - zapisywałem każde tankowanie przez 20 tys. km ). Na drogach krajowych jadąc przepisowo i stosując się do zasad ecodrivingu można zejść do bardzo dobrych wyników - bez problemu potrafię osiągnąć wynik w okolicach 5 litrów. Na autostradzie przy spokojnej jeździe i stałych 110-120 km/h (tempomat) spalanie wynosi ok. 6 litrów. Natomiast powyżej tej prędkości spalanie gwałtownie rośnie: stałe 130km/h daje 7 litrow, 140 8, 150 grubo ponad 9... Jest sporo mocniejszych/większych diesli, które są znacznie oszczędniejsze na autostradzie. W mieście też jest kiepsko - jakbym się nie starał to nie da się zejść poniżej 8,5-9 litrów, pomimo tego, że miasto małe i niezakorkowane.

Usterki Renault Laguna

Liczba wpisów: 194
Einspritzung defekt
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 2001-2007
  • silnik
  • 211 tys. km
Witam, posiadam lagune II 1.6 benzyna/gaz 2002rok, wczoraj wyskoczył mi komunikat einspritzung defekt oraz pali sie dioda silnika, auto straciło moc maksymalna prędkość jaką można osiągnąć jest 90km/h, a maksymalna ilość obrotów na tak zwanym luzie wynosi maksymalnie 3500. Podczas ruszania i zmieniania biegu na dwójkę auto tak jakby sie zadusiło. Wczoraj znajomy usunął mi ten błąd i wszystko było dobrze, lecz wieczorem jak musialem jechać znów sie to zadziało, a dzis gdy jechalem na stacje bylo dobrze świeciła tylko dioda silnika, a gdy wracałem, znów pojawił sie komunikat i paliła sie dioda i auto znow nie mialo mocy czy ktoś wie co się mogło zadziać? Dodam ze auto stało dlugi czas nieużywane.
Problem rozwiązany
2 komentarze
problem z elektrycznymi szybami
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 115KM 85kW 2005-2007
  • instalacja elektryczna
dziala tylko jedna szyba od strony kierowcy przyczyna bylo podlaczenie przelacznika wszystkich szyb od renault laguna (anglik) poniewz nie dzialala tylko jedna szyba od strony pasazera postanowilem zmienic glowny przelacznik od kierowcy ale byl on od anglika czego nie wiedzialem i w tym momecie przestaly dzialac wszystkie szyby oprocz szyby od strony kierowcy postanowilem wymienic cala winde w dzwiach kierowcy wraz z silniczkiem ktory posiada modul sterowania i dalej nic chodzi dalej tylko szyba od kierowcy pomozcie !!!
Oczekuje na rozwiązanie
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 122
5,0
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Renault Laguna II
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 55 tys. km
Butla 55l wchodzi robiąc górkę w bagażniku. Przy wlewie paliwa mieści się pełnowymiarowy wlew gazu. Aluminiowy kolektor dolotowy wymaga demontażu. Wtryski zazwyczaj montuje się od dołu. Standardowe miejsca na fabryczny wtrysk bardzo ciężko rozwiercić. Trzeba pamiętać o filtrze gazu fazy lotnej najlepiej odstojnikowym - powinien dłużej pożyć i więcej mułu wyłapać niż...
4,0
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
Renault Laguna II
homologacja: AUTOGAZ PRINS Sp. z o.o
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 4 tys. km
Instalacja prinsa w tym aucie, jak działała to była świetna, brak spadków mocy, zero problemów z przełączaniem itd. Natomiast auto stało w niemczech dosyć dlugo i reduktor skorodował, osadziła sie w nim jakas maź, filtry sie pozapychały, ogolnie istalacja do rementu, więc długo się nią nie nacieszyłem. Koszt eksploatacji dosyc wysoki, nowy reduktor 840 zl, filtry 100, zestaw...
5,0
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
Renault Laguna II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D zakładana przy przebiegu 240 tys.km. Obecnie na liczniki 302 tys.km. Silnik na LPG pracuje bez zarzutu. Przed montażem przeszedł jednak przegląd i niezbędne naprawy. Spalanie w granicach 11l/100km. Moc pozostała, nawet przy dynamicznej jeździe i wkręcaniu na wysokie obroty silnik dalej pracuje na LPG tak jak ma być.
Renault Laguna