Szukaj

Informacje o Renault Laguna

Lata produkcji: 1993 – 2015
Segment: Klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w Europie w latach 1993-2015. W ofercie francuskiej zastąpił niezbyt udany (duża awaryjność) model Renault 21. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Laguna zdobyła mocną pozycję na rynku (w Polsce przez kilka lat była liderem swojej klasy). Charakterystyczne dla modelu jest to, że nie był on nigdy produkowany w wersji sedan (jedynie liftback, a do tego wersje kombi lub coupe). Po trzech generacjach Laguny (ostatnia debiutowała w 2007 roku), Renault zdecydował się zastąpić ją globalnym modelem Talisman.

 

Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz

Renault Laguna – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Renault Laguna

Liczba ocen: 3 022
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Poważne usterki - Koszty utrzymania - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,6
~Adek
Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW
Renault Laguna III
Auto użytkuję przez rok czasu. Przejechałem nim zaledwie 15 tyś km ale już coś na jego temat mogę powiedzieć. Na pewno jest bezawaryjne i niezawodne. Jak na silnik 2.0 140 km spalanie na poziomie około 9 - 10 l gazu w mieszanej jeździe nie jest zbyt wygórowane. Zawieszenie bardzo trwałe, przez ten czas nie musiałem robić nic a jeździe jak nowe. Trakcja bardzo dobra, komfort również. Laguna 3 nie jest już królową lawet jak jej poprzedniczka. To bardzo udany i bezproblemowy model samochodu. Problemy z elektroniką to już przeszłość. Jak na tą wielkość to trochę ciasne ale za to bagażnik baardzo duży. Największa zaleta tego samochodu to zabezpieczenie antykorozyjne. Zero, dosłownie zero rdzy na karoserii. Po prostu jestem w szoku. Auto ma oryginalny lakier. Ogólnie jestem bardzo zadowolony i polecam każdemu kto potrzebuje niezawodne auto. Uwaga, moja opinia dotyczy bardzo zadbanego i wzorowo utrzymanego pojazdu, z który zapłaciłem dobre kilka tysięcy więcej niż średnia cena z danego rocznika. Co kupisz, to później masz.
4,8
~Mariusz
Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW
Renault Laguna III
Samochód niesamowity, nigdy mnie nie zawiódł, zawsze - pomimo długich tras, które robiłem - wiedziałem, że szybko i bezpiecznie dojadę do celu. Silnik 2.0dCi spisywał się rewelacyjnie. Wszyscy śmiali się, że kupiłem Królowa Lawet a w rzeczywistości miałem najpewniejsze auto wsrod znajomych. Nie mogę nic złego powiedzieć o tym aucie. Przy sprzedaży inspektor, który sprawdzał pojazd dla klienta był pod dużym wrażeniem. Samochód wymaga żeby o niego zadbać ale szybko odwdzięcza się świetnymi osiągami.
4,3
~zuchu76
Hatchback 1.9 dTi 99KM 73kW
Renault Laguna I
Powiem krotko Lagune wspominam jako najfajniejsze auto jakim jezdzilem. Miekkie zawieszenie dawalo duza przyjemnosc z jazdy. Samochod bardzo dobrze trzymal sie nawierzchni i mial swietne hamulce. Silnik moze nie byl zbyt dynamiczny ale dawal spokojnie rade zarowno w miescie jak i na trasie. Spalanie w trasie ok 4.5 l/100km w miescie 7.5 - 8 l/100km. Blacha w ocynku wiec nie bylo problemow z korozja. Jesli chodzi o wady to z racji miekkiego zawieszenia na naszych dziurawych drogach trzeba sie liczyc z czestsza wymiana podzespolow ale ceny zamiennikow nie sa wysokie wiec da sie przezyc. Bardziej dokuczal mi halas i nie chodzi tu o silnik tylko o swisty dochodzace spod uszczelek w drzwiach. Niestety na koniec zaczely lac wtryski i doszlo do przepalenia uszczelki pod glowica wiec remont byl raczej nieoplacalny z racji wartosci pojazdu. Lagune kupilem za 4500zl troszke przy niej zrobilem (hamulce, zawieszenie), przejechalem ok 50.000 km i nigdy nie rozkraczyla sie na drodze, takze gdyby nie to ze samochod z konca produkcji ma juz prawie 20 lat to moze kupilbym kolejna Lagune.

Raporty spalania Renault Laguna

Liczba raportów: 3 102
Średnie spalanie dla Renault Laguna
7,9 – 12,8
l/100 km
4,9 – 9,2
l/100 km
8,5 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Grandtour Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Renault Laguna III
Pierwszy raport po 1500km. Jestem zadowolony, na drogach krajowych nie ma problemu z wyprzedzaniem tirow. Komfort jazdy bardzo dobry. Spalanie max 8.5/100 na odcinku 400km drogi krajowe, troche korkow na zakopiance i 40km na a4 z predkoscia przekraczajaca dozwolona, ogolnie nie oszczedzalem wiec wynik super. Najnizsze 7.8/100 na 250km rowniez nie po dziadkowemu. Miasto za to tragedia, dobija prawie do 10l/100 ale kupilem to auto z mysla o trasach wiec jakos to przezyje. Spalanie podane z obliczeń, komputer przeklamuje o 0,2l na swoja kozysc.
11,6
Kombi 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Renault Laguna II
Zrobiłem już 40 tys lagną w gazie :) Bardzo sobie chwalę to autko, usterki się zdażają ale jeszcze nigdy nie miałem takiej usterki która by mnie unieruchomiła. Auto jest bardzo żwawe, spalanie ma przyjemne jak porównać do mocy, no i komfort jazdy bardzo dobry. Osobiście sobie bardzo chwalę to auto.
5,6
Grandtour Phase II 2.0 dCi 130KM 96kW
Renault Laguna III
Auto jak tylko się rozgrzeje potrafi jeździć na oparach. 6ty bieg i niskie obroty przy 100km na h a paliwa wystarcza na ponad 1100km. Jeżdżę głównie trasę 25km z pracy do domu i wówczas spalanie wychodzi ok 6.2-6.5, podczas jazdy nad morze z Poznania wyszło 4.5l / 100km, a wiem, że może być mniej. Zaczyna brać więcej powyżej 130km / h.

Usterki Renault Laguna

Liczba wpisów: 192
Einspritzung defekt
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 2001-2007
  • silnik
  • 211 tys. km
Witam, posiadam lagune II 1.6 benzyna/gaz 2002rok, wczoraj wyskoczył mi komunikat einspritzung defekt oraz pali sie dioda silnika, auto straciło moc maksymalna prędkość jaką można osiągnąć jest 90km/h, a maksymalna ilość obrotów na tak zwanym luzie wynosi maksymalnie 3500. Podczas ruszania i zmieniania biegu na dwójkę auto tak jakby sie zadusiło. Wczoraj znajomy usunął mi ten błąd i wszystko było dobrze, lecz wieczorem jak musialem jechać znów sie to zadziało, a dzis gdy jechalem na stacje bylo dobrze świeciła tylko dioda silnika, a gdy wracałem, znów pojawił sie komunikat i paliła sie dioda i auto znow nie mialo mocy czy ktoś wie co się mogło zadziać? Dodam ze auto stało dlugi czas nieużywane.
Problem rozwiązany
2 komentarze
problem z elektrycznymi szybami
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 115KM 85kW 2005-2007
  • instalacja elektryczna
dziala tylko jedna szyba od strony kierowcy przyczyna bylo podlaczenie przelacznika wszystkich szyb od renault laguna (anglik) poniewz nie dzialala tylko jedna szyba od strony pasazera postanowilem zmienic glowny przelacznik od kierowcy ale byl on od anglika czego nie wiedzialem i w tym momecie przestaly dzialac wszystkie szyby oprocz szyby od strony kierowcy postanowilem wymienic cala winde w dzwiach kierowcy wraz z silniczkiem ktory posiada modul sterowania i dalej nic chodzi dalej tylko szyba od kierowcy pomozcie !!!
Oczekuje na rozwiązanie
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 119
4,0
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
Renault Laguna II
homologacja: AUTOGAZ PRINS Sp. z o.o
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 4 tys. km
Instalacja prinsa w tym aucie, jak działała to była świetna, brak spadków mocy, zero problemów z przełączaniem itd. Natomiast auto stało w niemczech dosyć dlugo i reduktor skorodował, osadziła sie w nim jakas maź, filtry sie pozapychały, ogolnie istalacja do rementu, więc długo się nią nie nacieszyłem. Koszt eksploatacji dosyc wysoki, nowy reduktor 840 zl, filtry 100, zestaw...
5,0
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
Renault Laguna II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D zakładana przy przebiegu 240 tys.km. Obecnie na liczniki 302 tys.km. Silnik na LPG pracuje bez zarzutu. Przed montażem przeszedł jednak przegląd i niezbędne naprawy. Spalanie w granicach 11l/100km. Moc pozostała, nawet przy dynamicznej jeździe i wkręcaniu na wysokie obroty silnik dalej pracuje na LPG tak jak ma być.
5,0
Grandtour 2.0 16v 140KM 103kW
Renault Laguna III
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Silnik na gazie nie stwarza problemów. Pracuje normalnie tak jakby się nic nie zmieniło. Spalanie jest większe o ok. 2l LPG w stosunku do tego co było na Pb. Porównując ceny różnica niewielka. Instalacja BRC P&D zakładana była dwa lata temu. Wymieniane były jak na razie jedynie filtry.
Renault Laguna