Szukaj

Informacje o Renault Laguna

Lata produkcji: 1993 – 2015
Segment: Klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w Europie w latach 1993-2015. W ofercie francuskiej zastąpił niezbyt udany (duża awaryjność) model Renault 21. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Laguna zdobyła mocną pozycję na rynku (w Polsce przez kilka lat była liderem swojej klasy). Charakterystyczne dla modelu jest to, że nie był on nigdy produkowany w wersji sedan (jedynie liftback, a do tego wersje kombi lub coupe). Po trzech generacjach Laguny (ostatnia debiutowała w 2007 roku), Renault zdecydował się zastąpić ją globalnym modelem Talisman.

 

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz

Renault Laguna – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Renault Laguna

Liczba ocen: 3 039
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Poważne usterki - Koszty utrzymania - Drobne usterki

Wybrane oceny

3,7
~Maciej G.
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
Renault Laguna II
Auto to typowy średniak. Jest bardzo nierówne w ocenie. Z jednej strony ładna sylwetka i dużo ciekawych rozwiązań, a z drugiej strony masę bubli np. koszmarne materiały wykończeniowe deski rozdzielczej. Mam wersję poliftową, w której deska rozdzielcza rozkleja się przy szybie. Poza tym wszystko trzeszczy i zgrzyta. Auta jest bardzo wygodne,ale np. brakuje 6 biegu i całą wygodę na autostradach psuje wyjący jak dziki silnik przy wyższych prędkościach. To uważam za największy mankament tego auta. Z wielkich plusów,to brak korozji. W moim aucie,które jest z 2005 roku nie ma śladu rdzy
3,6
~Gnasiuuu
Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW
Renault Laguna II
Jeśli ktoś poszukuje sporego samochodu za nie duże pieniądze, nie drogiego w eksploatacji, to jest to świetny wybór. Laguna w tej cenie względem konkurencji zaoferuje najwięcej, jest komfortowa, bezpieczna, dobrze zabezpieczona antykorozyjnie, dobrze wyposażona np. xenony, nawiagacja, czujniki parkowania, podgrzewane fotele, tempomat, szyberdach, dwu-sterfowa klima, skórzana tapicerka, 7 poduszek powietrznych itp. Jeśli kupujemy auto z pierwszych lat produkcji to tylko benzyna. Diesle przed liftem to porażka. Opinia królowej lawet wzięła się właśnie głównie z powodu awarii diesli z przed face-liftingu. Z benzynowymi silnikami laguna 2 to dobry samochód. Zdarzają się w nim owszem elektryczne usterki (karta hands free, podnośniki szyb, zwarcia w tylnych lampach, układu wycieraczek, centralnego zamka) ale po tylu latach i z pomocą internetu są one najczęściej łatwe i tanie do usunięcia. Jeśli ktoś zaakceptuje możliwość wystąpienia drobnych awarii elektrycznych będzie cieszył się samochodem gdyż pod względem ceny do tego co oferuje jest nie do przebicia. Oczywiście przed zakupem sprawdźmy czy działają wszystkie gadżety i elektryczne elementy wyposażenia. Jeśli kupimy zadbany egzemplarz jestem pewnie że będziemy zadowoleni.
4,6
~Gnom
Kombi 1.9 dCi 110KM 81kW
Renault Laguna II
Dobre auto z silnikiem diesla 1.9 dci 110 KM. Wystarczy dbać, wymieniać filtry i oleje by mieć święty spokój. Dobiłem do 469000 Kilometrów wymieniając olej co 10 tyś km i wszystkie filtry. Oryginalne turbo poddało sie przy 370000 km, a dwumasa przy 310000km. Tyle poważnych wymian. Reszta to standatdowy serwis. Auto ngdy nie stanęło w trasie, jest bezawaryjne. Mit o kiepsim dieslu Renault upadł. Na flocie w mojej firmie jeden egzemplarz zdechł dopiero przy 650000km. Czy jakiś współczesny niemiec da tak radę. Wątpie. Dlatego.polecam tą Lagune II każdemu.

Raporty spalania Renault Laguna

Liczba raportów: 3 132
Średnie spalanie dla Renault Laguna
7,9 – 12,8
l/100 km
4,9 – 9,2
l/100 km
8,5 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Renault Laguna III
Auto wazy swoje. Ma duze gabaryty. Opony r18, manual. Przebieg 165.000km ( jestem 1 wl). Spalanie z autostrady przy 120-150kmh, srednio 140kmh to 8-8,4l. Normalna jazda po okolicy, czyli 60-120kmh to 7l. Mozna zejsc pewnie do 6,5 i nizej ale to nie bedzie jazda... Jesli ktos mysli ze auto spali 5-6l to jest w duzym bledzie. Ogolnie frajda z jazdy, wygoda, moc, moment obrotowy i bezpieczenstwo rekompensuja wyzsze spalanie. Jesli ktos szuka silnika 1.5dCi to w tym aucie stanowczo odradzam. Do takiej budy, tak mały silnik ledwo jedzie, istny dziadkowóz, za to spali 5,5-6l/100, wiec zalezy co komu pasuje. Dwumas kosztuje z wymiana 4.000 ( org czesci) Czasem trzeszcza plastiki. Reszta sie nie psuje Pozdrawiam
6,3
Kombi 2.0 dCi 150KM 110kW
Renault Laguna II
Samochód z tym silnikiem zdecydowanie lubi długie trasy, na autostradzie połyka kilometry, wyjazd nad morze, w jedną stronę 3 osoby, powrót w 5 os. I bagażnik pod sufit zaladowany, łącznie 1200 km, na autostradzie 170 na tempomacie, drogi krajowe średnio 130 - wynik średnie spalanie 7,8 l - jak dla mnie bardzo dobrze biorąc pod uwagę dynamikę jazdy, jazda wokół komina w lecie 7 l, w zimie 8l,
6,3
Kombi 2.0 dCi 150KM 110kW
Renault Laguna II
Samochód z tym silnikiem zdecydowanie lubi długie trasy, na autostradzie połyka kilometry, wyjazd nad morze, w jedną stronę 3 osoby, powrót w 5 os. I bagażnik pod sufit zaladowany, łącznie 1200 km, na autostradzie 170 na tempomacie, drogi krajowe średnio 130 - wynik średnie spalanie 7,8 l - jak dla mnie bardzo dobrze biorąc pod uwagę dynamikę jazdy, jazda wokół komina w lecie 7 l, w zimie 8l,

Usterki Renault Laguna

Liczba wpisów: 193
Einspritzung defekt
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 2001-2007
  • silnik
  • 211 tys. km
Witam, posiadam lagune II 1.6 benzyna/gaz 2002rok, wczoraj wyskoczył mi komunikat einspritzung defekt oraz pali sie dioda silnika, auto straciło moc maksymalna prędkość jaką można osiągnąć jest 90km/h, a maksymalna ilość obrotów na tak zwanym luzie wynosi maksymalnie 3500. Podczas ruszania i zmieniania biegu na dwójkę auto tak jakby sie zadusiło. Wczoraj znajomy usunął mi ten błąd i wszystko było dobrze, lecz wieczorem jak musialem jechać znów sie to zadziało, a dzis gdy jechalem na stacje bylo dobrze świeciła tylko dioda silnika, a gdy wracałem, znów pojawił sie komunikat i paliła sie dioda i auto znow nie mialo mocy czy ktoś wie co się mogło zadziać? Dodam ze auto stało dlugi czas nieużywane.
Problem rozwiązany
2 komentarze
problem z elektrycznymi szybami
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 115KM 85kW 2005-2007
  • instalacja elektryczna
dziala tylko jedna szyba od strony kierowcy przyczyna bylo podlaczenie przelacznika wszystkich szyb od renault laguna (anglik) poniewz nie dzialala tylko jedna szyba od strony pasazera postanowilem zmienic glowny przelacznik od kierowcy ale byl on od anglika czego nie wiedzialem i w tym momecie przestaly dzialac wszystkie szyby oprocz szyby od strony kierowcy postanowilem wymienic cala winde w dzwiach kierowcy wraz z silniczkiem ktory posiada modul sterowania i dalej nic chodzi dalej tylko szyba od kierowcy pomozcie !!!
Oczekuje na rozwiązanie
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 122
5,0
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Renault Laguna II
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 55 tys. km
Butla 55l wchodzi robiąc górkę w bagażniku. Przy wlewie paliwa mieści się pełnowymiarowy wlew gazu. Aluminiowy kolektor dolotowy wymaga demontażu. Wtryski zazwyczaj montuje się od dołu. Standardowe miejsca na fabryczny wtrysk bardzo ciężko rozwiercić. Trzeba pamiętać o filtrze gazu fazy lotnej najlepiej odstojnikowym - powinien dłużej pożyć i więcej mułu wyłapać niż...
4,0
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
Renault Laguna II
homologacja: AUTOGAZ PRINS Sp. z o.o
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 4 tys. km
Instalacja prinsa w tym aucie, jak działała to była świetna, brak spadków mocy, zero problemów z przełączaniem itd. Natomiast auto stało w niemczech dosyć dlugo i reduktor skorodował, osadziła sie w nim jakas maź, filtry sie pozapychały, ogolnie istalacja do rementu, więc długo się nią nie nacieszyłem. Koszt eksploatacji dosyc wysoki, nowy reduktor 840 zl, filtry 100, zestaw...
5,0
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
Renault Laguna II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D zakładana przy przebiegu 240 tys.km. Obecnie na liczniki 302 tys.km. Silnik na LPG pracuje bez zarzutu. Przed montażem przeszedł jednak przegląd i niezbędne naprawy. Spalanie w granicach 11l/100km. Moc pozostała, nawet przy dynamicznej jeździe i wkręcaniu na wysokie obroty silnik dalej pracuje na LPG tak jak ma być.
Renault Laguna