Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour Phase II

Michał, ponad rok temu
Silnik 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 86 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Laguna III Grandtour Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort samochodu. Nie czuję zmęczenia nawet po dłuższej trasie
5,0
Całokształt
Jestem użytkownikiem Laguny ponad 3 lata. Samochód bardzo dobrze wywiązujący się ze swojego zadania. Użytkowanie bezawaryjne , a części eksploatacyjne nie spustoszą portfela. Wnętrze z dużą ilością miejsca oraz wiele schowków i kieszeni niestety zbudowane z niskiej jakości materiałów. Plastiki deski rozdzielczej skrzypią , materiał siedzeń szybko się brudzi a skóra ekologiczna szybko się wyciera. Zawieszenie jak na Laguny poprzednich generacji twardsze ale sprężyste więc jazda autostradami i krajówkami wygodna. Silnik Nissana wystarcza do codziennej jazdy ale zabawy nie dostarczy. Systemy multimedialne bardzo dobre , nagłośnienie BOSE gra czysto a nawigacja TOMTOM jedna z najlepszych. Pilot do telefonu i audio przy kierownicy prosty i komfortowy w użytkowaniu. Samochód dobrze wyciszony z dużym bagażnikiem. Okno dachowe dodaje poczucia przestrzeni i rozjaśnia wnętrze. Podczas dużych opadów deszczu potrafi zebrać się woda w tylnych drzwiach - winne dolne uszczelki przyklejające się do odpływów. Wyposażenie bardzo bogate w bezpieczeństwo i komfort. Nawet chwili nie żałowałem pieniędzy które wydałem. na ten samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczający na ciężar i gabaryty ale nie należy oczekiwać rakiety. Ekonomika przeciętna ale elastyczność dobra. Spalanie BP 95 : miasto 10-15 l autostrada 6-10 l w zależności od nogi. Gaz + 1,5 l Rozrząd na łańcuchu obniża koszty eksploatacji.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa jest krótko zestopniowana. Nie haczy i pracuje przyjemnie.
4,0
Układ jezdny
Spodziewałem się miękkości jak w poprzednikach ale dostałem sprężyste zawieszenie. Dobrze wyrównoważony komfort i precyzja. Nie kładzie się w zakrętach. Z tyłu tania w eksploatacji ale mało precyzyjna w zakrętach belka. Zawieszenie ciche , wspomaganie dobre. Przednie zawieszenie mogłoby mieć większy skok. 17 cali dobrze wygląda we wnękach i dobrze się sprawdza na drogach.
5,0
Karoseria
Wygląd sprawa gustu. Ocynkowana.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj bardzo dobrze we wszystkich kierunkach. Czujniki z tyłu przydatne z powodu dużego kąta opadania tylnej szyby. Fantastyczny panoramiczny otwierany dach który rozświetla i powiększa optycznie wnętrze.
4,0
Ergonomia
Kierowca ma wszystko pod ręką. Obsługa prosta i szybka. Cup holder za mały na większość napojów i mizernie wykonany - wielka skucha. Siedzenie kierowcy z wieloma możliwościami regulacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja 2 strefowa działa dobrze. Nawiewy również dla tylnej kanapy. Szyber nie powoduje tornada. Wnętrze potrafi się mocno nagrzać stojąc na słońcu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca posiada duży zakres regulacji kierownicy oraz wielopłaszczyznową fotela. Tylna kanapa zmieści komfortowo 2 duże osoby. Bagażnik duży i regularny w kształcie.
5,0
Wyciszenie
Po mieście jak i w trasie jest cicho. Opory powierza małe, silnik dobrze wyciszony a zawieszenie pracuje cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czujnik światła stop -150 pln Sprężyny przód - 400 pln Spalanie miasto - 11,5 l gazu spokojna jazda. Bezawaryjnie więc brak nieprzewidzianych wydatków.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto z tych tańszych w klasie cenowo. Cena widoczna w materiałach środka wnętrza oraz spasowaniu. Jednak nie są to sprawy odrzucające od Reno. Bardzo dobre wyposażenie z bezpieczeństwa i komfortu. Moim zdaniem znakomity i bezstresowy pojazd nie mający konkurenta w tej cenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem da znać o sobie gen Laguny. Załączy się czujnik pasów na tylnej kanapie. Zamek tylnych drzwi nie puści od środka. Zerwie połączenie bezprzewodowe z telefonem. Nic groznego u mnie wywołujące śmiech. Podobno każdy samochód ma duszę .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód bezawaryjny.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna III Grandtour Phase II