Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour Phase II

Rafik, 3 lata temu
Silnik 2.0T 170KM 125kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 76 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Laguna III Grandtour Phase II 2.0T 170KM 125kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Przy zakupie kierowałem się częściowo opiniami z tej strony, więc po roku użytkowania postanowiłem dodać także swoją. Wybierałem pomiędzy Avensisem a Laguną z tych samych roczników i Laguna wygrała prowadzeniem, trwałą automatyczną skrzynią, jakością wnętrza, systemem audio (BOSE), widocznością i dynamiką. Avensis to rozrząd na łańcuchu i niższe koszty eksploatacji (pali mniej od Laguny). Do tego Reno było wyraźnie tańsze. Auto oceniam pozytywnie i polecam go wszystkim szukającym auta segmentu D.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super silnik, prosta i trwała konstrukcja, do tego podatna na zwiększenie mocy. Chyba jeden z ostatnich białych kruków z turbo, do którego można dołożyć LPG IV gen. Dynamika bardzo dobra, 170KM i 270Nm sprawnie rozpędza to auto, czuć wciskanie w fotel. Niestety spalanie nie należy do najniższych.
4,0
Skrzynia biegów
Stary, dobry hydrokinetyk. Czytałem, że jest pancerna i potrafi zrobić 300 tys. km. bez wymiany oleju ale wymieniłem w swojej przy przebiegu 60 tys. km. Biegi zmienia spokojnie, nie szarpie. Jej wadą jest to, że jest dosyć wolna, jak się chce szybko przyspieszyć to trzeba dać jej sekundę na przemyślenie.
5,0
Układ jezdny
Ruchy kierownicą bardzo precyzyjne, zero luzów, zawieszenie proste konstrukcyjnie. Wspomaganie bezpośrednie, słabe ale dobrze czuć co się dzieje z autem. Tył trochę ucieka przy zbyt szybkim pokonywaniu ostrych zakrętów, chociaż kiedyś udało mi się utrzymać na krętej drodze za szybko jadącym Audi.
5,0
Karoseria
W wersji poliftowej wygląda bardzo ładnie. Plusem jest ocynk, autko nie rdzewieje.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna, jeździłem Avensisem i Mondeo ale w Lagunie jest lepiej. Duże szyby, duże lusterka, parkowanie wspomagają czujniki przednie i tylne. Łatwo wyczuć to auto, w mieście i na parkingach radzi sobie bardzo dobrze.
4,0
Ergonomia
Z minusów to małe schowki w drzwiach i tylko jeden uchwyt na kubek. Schowek pod podłokietnikiem bardzo fajny, dużo się w nim mieści. Schowek pasażera także jest duży z wygodnym dostępem. Jeśli chodzi o funkcje auta i obsługę przycisków, to wszystko jest intuicyjne, bardzo szybko można się nauczyć. Sterowanie radiem przy kierownicy jest idealnie zrobione, zawsze mi się ono podobało w Renówkach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby rzadko parują a jeśli już, to odparowanie trwa dosłownie chwilę. Auto szybko się nagrzewa, więc w zimie po 2km już jest ciepło. W razie czego są też grzane fotele, na maksymalnym ustawieniu od razu rozgrzewają zmarznięty kuper. Jeśli chodzi o klimatyzację, to szybko schładza nawet w upalne dni przy rozgrzanym aucie. Są nawiewy na tył ale nie umiem nic powiedzieć o ich skuteczności, bo pasażerów z tyłu jeszcze nie miałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W sam raz, wymiar idealny, wszędzie jest wystarczająco miejsca. Jak dla mnie to Laguna mogłaby być nawet ciut węższa, tak o 2 cm.
4,0
Wyciszenie
Tutaj nie jest źle, bo na cichych oponach w aucie do 120 km/h jest cicho. Przy prędkościach autostradowych już wyraźnie słychać szum wiatru i opon ale nie trzeba podnosić głosu żeby rozmawiać z pasażerem. Z doświadczenia wiem, że Laguna na pewno jest cichsza niż Avensis II generacji.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak ktoś dużo jeździ, to powinien założyć gaz. Pierwszy serwis, czyli wymiana kompletu rozrządu z pompą wody i kołem pasowym wału, wymiana wszystkich filtrów i płynów, świec zapłonowych i serwis klimatyzacji wyniósł 2600zł. Tarcze przednie z klockami - 700zł. Wymiana oleju w skrzyni - 600zł. Powyższe ceny zawierają w sobie koszt robocizny, części z górnej półki. Ceny wg mnie są całkowicie akceptowalne. Konstrukcja jest prosta i znana, dużo zamienników.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli szukacie diesla, to stosunek jakość/cena jest nie do przebicia, jedno z najlepszych jak nie najlepsze na rynku wtórnym pod tym względem. Z silnikiem 2.0T jest wyraźnie droższe ale Laguny z tym silnikiem nie kupuje się z przypadku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne co się stało, to pękły sprężyny tylne niedługo po zakupie. Wymiana 300zł i sprawa załatwiona na resztę okresu eksploatacji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, zawsze odpala i zawsze dojeżdża do celu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0T 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna III Grandtour Phase II