Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour

Mateusz, ponad rok temu
Silnik 2.0 16v 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 283 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v 140KM 103kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
3,93
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Zero problemów, a wszyscy zwiastowali tragedię przy francuskiej elektronice
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Silnik umarł przy 260 tys
4,0
Całokształt
Generalnie samochód udany, jednak po przesiadce z forda mondeo odczuwalny mniejszy komfort. Na plus na pewno dosyć nowoczesny wygląd, szczególnie w wersji kombi jak na swoje lata. Na wielki plus zasługują światła w wersji bi-xenon, naprawdę w porównaniu z innymi markami świecą świetnie do tego są skrętne. Jeśli chodzi o wnętrze, to również ładnie się starzeje i wcale daleko nie odbiega od współczesnych samochodów pod względem wizualnym. Otwierana sama szyba klapy bagażnika też jest świetna i pomaga dopakować bagażnik naprawdę do pełna, tak samo jak rozwijana kratka. Samochód nie rdzewieje, więc jest to kolejny plus, bo nie trzeba się o to martwić. Z minusów to silnik, silnik 2.0 16V (bez turbo) 140KM konstrukcji Nissana. Silnik padł przy 260 tys. km. Najpierw zaczął brać olej, a na końcu zerwał się łańcuch pompy oleju, poza tym dużo pali. Kolejny minus to zawieszenie, zdecydowanie twardsze niż np. w mondeo, fotele mało wygodne na dłuższe trasy (1000 km), trzeszczące plastiki. Skrzynia biegów niby 6, ale mam wrażenie, że ta 6 to po prostu 5 podzielona na 2. Na pewno nie jest to typowy nadbieg na trasę
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik padł przy 260 tys. km. Najpierw zaczął brać olej, a na końcu zerwał się łańcuch pompy oleju, poza tym dużo pali.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów niby 6, ale mam wrażenie, że ta 6 to po prostu 5 podzielona na 2. Na pewno nie jest to typowy nadbieg na trasę
4,0
Układ jezdny
Generalnie ok, nie mam zastrzeżeń
5,0
Karoseria
Karoseria to wielki plus tego samochodu. Oprócz tego, że nie bierze jej w ogóle rdza, to wygląd wcale nie odbiega daloko od nowszych samochodów
Komfort
3,0
Widoczność
Mała szyba tylna w kombi i szerokie słupki A z przodu trochę ograniczają widoczność, ale do przeżycia
4,0
Ergonomia
Wszystko w porządku jedynie przycisk od tempomatu umieszczony pod podłokietnikiem sprawia, że trzeba w nienaturalny sposób wygiąć rękę do tyłu, żeby go włączyć
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Długo się nagrzewa, poza tym dwustrefowa klimatyzacja super się sprawdza
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto nie należy do największych, ale przestrzeni nie brakuje, z powodzeniem można podróżować w 5 osób
3,0
Wyciszenie
Tutaj to akurat słabo, na nierównościach i przy dużych prędkościach wcale nie jest przyjemnie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeciętne koszty utrzymania jak większość samochodów w tej klasie
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj akurat na plus, dzięki złej opini poprzedniczki i zdecydowanie poprawionej konstrukcji możemy dostać naprawdę fajny samochód za nieduże pieniądze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 5 lat miałem może 2-3 drobne awarie. reszta to eksploatacja
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 260 tys silnik wyzionął ducha. Zerwał się łańcuch napędzający pompę oleju

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
9,4
l/100km
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna III Grandtour