Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour

Mateusz, 3 lata temu
Silnik 2.0 16v dCi 180KM 132kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
To moja druga laguna 3. Po wersji 2.0 benzynowej, nadszedł czas wypróbować diesla. Wersja GT 180 Km kupiona w Warszawie z Przebiegiem 125 tyś. Km. Największy plus za dobrze dobrany układ kierowniczy, świetne prowadzenie, żadnych przechyłów,bujania itp. Jeździ jak po szynach. Uwielbiam nim jeździć. Żona nie była przekonana, ale wystarczyła przejażdżka i trzeba się dzielić kierownicą :-) Silnik- świetna dynamika, dość cichy i bezusterkowy. Spalanie jazda podmiejska( okolice Krakowa i Kraków) 8 litrów Wygodne fotele, przestrzeń wystarczającą, ustawny bagażnik, bezpieczny i tani w zakupie. Zero rdzy i odprysków. Wady: O zgrozo jak trzeszczą plastiki!!! To jest okrucieństwo dla uszu, gdy stoi się na światłach. Brakuje rąk żeby trzymać wszytko to co się telepie.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna.
5,0
Układ jezdny
Samochod jak pociąg po szynach się prowadzi. Można sobie pozwolić na odrobinę szaleństwa na zakrętach.
5,0
Karoseria
Brak rdzy. Nie dużo śladów odprysków. Uznaje że jest dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
W porządku.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Bardzo intuicyjna obsługa radia i nawiewów. Mały minus za usytuowanie otworu na kubek za lewarkiem zmiany biegów. Mam metalowy kubek wbijanie dwójki i czwórki kończy się gongiem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze chłodzi, dobrze grzeje
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok. Z tyłu jak synek zaśnie i chcę mu ustawić fotelik w pozycji leżącej to nogi zgniecione. Ratujemy się odsunięciem przedniego fotela, ale wtedy pasażer z przodu ma ściśnięte nogi. Może syn jest wyrośnięty.
2,0
Wyciszenie
Na wolnych obrotach plastiki tańcują i hałasuja jakby na dyskotece były. Psuje to urok samochodu. Wyciszenie na własną rękę na forum jest manual jak to zrobić. Dwie gwiazdki tylko za dość cichy silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie części eksploatacyjne. Serwis olejowy wychodzi trochę drożej ze względu na ilość oleju 6,6 - 7,4 wymieniam dwa razy w roku. Spalanie trochę za duże. W trasie ciężko zejść poniżej 7 litrów. Na autostradzie przy 140 trzeba się liczyć że spalaniem 8 litrów. Podobno można wgrać nowe oprogramowanie w ASO i spalanie będzie mniejsze. Zobaczymy. Miasto 8 i w górę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tani w zakupie, tani w utrzymaniu. No może spalanie mogło być ciut niższe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie DPF czyściłem za 350 zł w tak zwanej "pralce" sam wymontowałem i sam zamontowałem. Przewody od DPF wykruszyły się, ale koszt chyba 10 zł Uszczelka wargowa rura od intercoolera 35 zł org. Poza tym tylko eksploatacyjne części. Dla przykładu zestaw olejowy Elf 5w30 7 litrów + .org. filtr oleju i powietrza 266 zł
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czyszczenie DPF 350 zł + wężyki 10 zł Uszczelka wargowa 35 zł

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v dCi 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna III Grandtour