Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour

WMK, 14 lat temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dynamiczny, cichy i oszczędny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Czasami dokuczliwie piszczą ale nie zauważyłem by miało to wpływ na ich skuteczność
5,0
Całokształt
Dla poszukujących kontynuacji z Laguną II na pierwszy rzut oka rozczarowanie i to już w czasie jazdy próbnej. Od strony komfortu i prowadzenia jakby nie Laguna - warto jednak poprosić o dłuższa jazdę próbną bo samochód bardzo szybko przekonuje do swoich walorów. Samochód ma też kilka cech wspólnych z poprzedniczką - jest niezwykle praktyczny, bardzo dobrze wykończony i niezwykle przyjazny. Poza tym dzięki bardzo dynamicznemu silnikowi i twardo zestrojonemu zawieszeniu posłuszny kierowcy ;-).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik diesla którego kultura pracy daje nadzieję, że kiedyś diesle mogą osiągnąć kulturę pracy podobną do silników benzynowych. Póki co wciąż nie ma wątpliwości co jest pod maską samochodu. Natychmiastowa reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszenia, daje poczucie bezpieczeństwo i swobodę manewru wyprzedzania.
4,0
Skrzynia biegów
Dość krótkie przełożenie pierwszego i drugiego biegu. Raczej długi skok lewarka - wymaga przyzwyczajenia. Za to 5. i 6. bieg w pełni użyteczne, nawet na 6. mozliwe dynamiczne przyspieszenie. Dość precyzyjna bez haczeń i zbytecznych oporów. Ale tę 5-cio biegową w Lagunie II bardziej lubiłem.
5,0
Układ jezdny
Początkowo wielkie rozczarowanie - poprzednia Laguna rozpieszczała komfortem i wygodą. Tutaj zaś jest bardzo twardo, ponadto zawieszenie przenosi do kabiny sporo informacji z podłoża. Z drugiej strony poczucie "przyklejenia" do jedni połączone z dynamiką silnika daje poczucie pełnej kontroli nad samochodem nawet w awaryjnych sytuacjach.
Komfort
5,0
Widoczność
Z uwagi na rozmiary samochodu jako obowiązkowe polecam radary parkowania niezwykle przydatne w zatłoczonych miastach. Bardzo przydatne lusterko fotochromatyczne.
5,0
Ergonomia
Przeciwieństwo Opla Insygnii - do minimum zredukowana liczba przycisków. W zasadzie wszystko kontrolowane z otoczenia rąk kierowcy umieszczonych na kierownicy. Ład i porządek, już po kilku godzinach eksploatacji pojazdu wszystko jest na swoim miejscu. W przypadku zmiany samochodu z poprzedniej wersji Laguny - natychmiastowa adaptacja. Dla mnie jeden minus - położenie włącznika świateł awaryjnych przy grupie przycisków sterujących klimatyzacją kilka razy spowodowało, że próbując oczyścić z pary przednią szybę...uruchomiłem światla awaryjne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Żadnych zastrzeżeń. Super funkcjonalne rozwiązanie z opcją nawiewu klimatyzacji Fast i Soft. Super wydajna funkcja szybkiego ogrzania i odparowania przedniej szyby. Mam wrażenie, że sam proces nagrzewania wnętrza przebiega jednak wolniej niż w benzynowej poprzedniczce.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciut mniej miejsca niż w poprzedniej wersji Laguny ale i tak trudno miec jakiekolwiek zastrzeżenia. Trochę brakuje mi schowka pod przednim siedzeniem i kieszenie w przednich drzwiach też mogłyby być pojemniejsze.
5,0
Wyciszenie
Pomimo, iż z pod maski dobiega raczej mało melodyjny odgłos diesla wyciszenie jest rewelacyjne. W korkach raczej słyszy się silniki samochodów znajdujących się pobliżu aniżeli własny. Powyżej 100 km/h hałas w zasadzie generuje opór powietrza stawiany samochodowi. Tu jest lepiej niż w benzynowej wersji Lagunu II.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ściśle powiązane ze stylem jazdy. Możliwe osiągnięcie bardzo dobrego zużycia paliwa przy stosunkowo dobrych osiągach. W ocenie kieruje się porównaniem do benzynowej wersji Laguny II.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niestety wszystkie samochody o takich możliwościach są bardzo drogie - w chwili gdy ja kupowałem swój, to Laguna w swojej klasie była jednak jednym z tańszych samochodów. Poza tym przeglądy co 30 000 km lub co dwa lata z kosztami mieszczącymi sę w 3 cyfrach wydają się również zachęcające. Posiadaczom Renault polecam walkę z dilerem o profity programu lojalnościowego - ku mojemu zdziwieniu brak tu jednomyślności wśród dilerów. Dlatego warto negocjować z kilkoma. Kompletnie nie rozumiem tej polityki, bo bynajmniej mnie zmusiła ona do zakupu samochodu w znacznej odległości od miejsca zamieszkania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po prostu nic, kompletnie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jakichkolwiek usterek brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna III Grandtour