Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Hatchback Phase II

franeks444, 4 lata temu
Silnik 1.5 dCi eco2 110KM 81kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Laguna III Hatchback Phase II 1.5 dCi eco2 110KM 81kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Laguna 3 udowadnia, że w przystępnej cenie można mieć na prawdę komfortowe i dobrze wyposażone auto. Do tej pory niezawodne, żadnych problemów, zwykłe wymiany eksploatacyjne. Na plus wykończenie wnętrza oraz sylwetka nadwozia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.5 dCi idealny do cyklu mieszanego. Gdy ktoś jeździ w większości długie trasy może być (nie musi - zależy od stylu jazdy) trochę za słaby. Dla mnie w sam raz. Cicho pracuje jak na diesla.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, biegi wskakują idealnie. Moim zdaniem dobrze dobrane przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Bardzo wygodne auto, świetnie trzyma się drogi. Zawieszenie raczej w stronę twardego.
5,0
Karoseria
Auto z końca 2012 (pierwsza rejestracja 2013). Ani śladu rdzy. Tak powinno być, a jak wiadomo nie zawsze jest.
Komfort
4,0
Widoczność
Dosyć grube słupki A ale w granicach rozsądku, czasem trochę ograniczają widoczność. Poza tym widoczność z przodu super, nie są potrzebne przednie czujniki i można dojeżdżać dosyć blisko sygnalizatorów. Za to z tyłu w hatchbacku jest kiepsko. Niewielka szyba i grube słupki D. Kwestia wyczucia auta i z czujnikami z tyłu można parkować wszędzie.
5,0
Ergonomia
Auto nie atakuje nas ogromną ilością przycisków skupionych na panelu środkowym. Przyciski są rozmieszczone bardzo intuicyjnie i nie rażą wyglądem. Wszystko jest pod ręką. 3 gniazda 12V w tym jedno z tyłu. Samochód łączy się przez bt z telefonem i poza rozmowami w tej wersji można odtwarzać również audio. Dużo rzeczy można obsłużyć przyciskami przy kierownicy. Obsługa nawigacji też raczej na 5, jedynie wybieranie joystickiem literek przy wprowadzaniu adresu może być nieco irytujące. Jest trochę schowków, których rozmiary i rozmieszczenie oceniam na 5. Może jedynie kieszeń w drzwiach mogłaby być nieco większa. Siedzenia dobrze wyprofilowane, dobrze trzymają podczas zakrętów. Fotel kierowcy z podparciem odcinka lędźwiowego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko chłodzi, dobrze ogrzewa. Od czasu do czasu wymiana filtra kabinowego i serwis klimy - będzie działać bez zarzutu. Klima dwustrefowa. Nawiew również na tylną kanapę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodny samochód, dużo miejsca i z przodu i z tyłu. Mimo że wersja hatchback bagażnik i tak dosyć pojemny. Do tej pory nie miałem problemów.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, szczególnie przy niskich prędkościach. Ponad 120 zaczyna robić się głośno ale nawet przy długiej jeździe do przeżycia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części stosunkowo niedrogie i dostępne. Najbardziej ekonomiczny silnik z całej gamy.
5,0
Stosunek jakość/cena
To chyba jedna z większych zalet tego auta. W tej cenie ciężko znaleźć inne modele o takim komforcie, wyposażeniu, niezawodności, stylistyce. Myślę że warto dopłacić i poszukać zadbanego egzemplarza, a i tak pewnie wyjdzie taniej niż wiele samochodów tej klasy. Auto przy właściwej eksploatacji na pewno odwdzięczy się niezawodnością.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do wymiany ograniczniki drzwi (tulejki), dosyć popularna usterka w Renault. Umieszczenie filtra kabinowego w przestrzeni za schowkiem wewnątrz kabiny to jakieś nieporozumienie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi eco2 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna III Hatchback Phase II