Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Latitude

R_LTTD, 5 lat temu
Silnik 2.0 dCi FAP 150KM 110kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Latitude 2.0 dCi FAP 150KM 110kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest to bardzo udany motor, montowany w tym czasie w wielu modelach renault, który jest chwalony za trwałość i niezawodność. Ja mogę tylko potwierdzić prawdziwość dobrej opinii na temat tego silnika.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie było takich.
5,0
Całokształt
Jest to w mojej ocenie najlepiej zaprojektowany i wykonany model Renault od czasu Renault 25. Wóz jest bezproblemowy, niedrogi w utrzymaniu, gwarantuje bardzo komfortowy standard podróżowania. żałuję jedynie tego, że tak bardzo stracił na wartości od chwili zakupu. Auto wyraźnie niedoceniane w Polsce, bo nieznane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Klasyczny diesel renault spod znaku "Pół miliona to nie problem". Regularna wymiana oleju to jedyna rzecz do zrobienia przy tym silniku
5,0
Skrzynia biegów
Manual z bardzo długimi przełożeniami. 140 km/h to 2200 obrotów na VI biegu i 2600 na V. Bardzo precyzyjna zmiana biegów. Bardzo wygodny lewarek.
5,0
Układ jezdny
Przód McPerson, z tyłu wielowahacz. 160000 km bez wymiany amortyzatorów, idą tylko drążki.
4,0
Karoseria
Unikać czarnego lakieru. Czarny wygląda pięknie, ale jest bardzo delikatny i podatny na mikrorysy, które w słońcu są tak widoczne, że aż bolą w oczy. Co do jakości blach - siedem lat, zero rdzy, część blach z aluminium (np. maska przedna).
Komfort
5,0
Widoczność
Sedan z kamerą cofania i czujnikami parkowania przód / tył. Trudno się do czegoś przyczepić.
5,0
Ergonomia
Jest do Pan Samochód z dużej litery. Kierowca i każdy z czterech pasażerów ma wystarczająco dużo miejsca. Nikt nikomu nie wbija łokci w bok, nie kopie etc. Wysoki kanał środkowy to jedyna "ułomność" drugiego rzędu siedzeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest i klimatyzacja wielostrefowa, i wydajne ogrzewanie, jest jonizator powietrza oraz urządzenie d wyboru i dozowania zapachu wewnątrz auta. Co ważne - to naprawdę działa. Szkoda, że w chwili, gdy kupowałem to auto nie było opcji elektrycznego ogrzewania przedniej szyby, bo tego mi brakuje do pełni szczęścia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to samochód zaprojektowany na pięć dorosłych osób, bez żadnego przymrużenia okiem. Zdarzało się tym samochodem jechać w piątkę ponad tysiąc kilometrów ii nikt nie narzekał na brak miejsca. osoba na środkowym siedzeniu tylnego rzędu siedzi lekkim okrakiem na wysokim kanałem środkowym.
5,0
Wyciszenie
W środku nie słychać nic. Nie wiesz, czy jedziesz benzyną czy dieslem.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to auto superrzadkie na polskich drogach. Te części, które współdzieli z Laguną III, tj wszystkie eksploatacyjne typu klocki, tarcze, drążki etc są dostępne od ręki. To, co jest indywidualne dla tego samochodu jest nieprawdopodobnie trudno dostępne (elementy karoserii) i musi przyjechać z Korei, gdzie ten wóz pod nazwą Samsung SM5 jest (nota bene) jedną z najmodniejszych limuzyn.
5,0
Stosunek jakość/cena
Patrze na to jako użytkownik od nowości. Wóz kosztował ok. 170 tys. PLN w wersji Initiale. Po siedmiu talach jest warte max. 20% ceny zakupu. To minus. W ciągu tych 7 lat nie miałem ani jednej awarii, żadnych problemów na drodze i zasadniczo poza jednym przebiciem opony nic nie przerwało mi podróży. W firmie mam MB S-klasse 320 - wiecznie coś nie działa w aucie bądź co bądź trzykrotnie droższym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi FAP 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Latitude