Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Latitude

Lalou, 6 dni temu
Silnik 2.0 dCi FAP 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Renault Latitude 2.0 dCi FAP 150KM 110kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
5,00
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Po 4 latach użytkowania, wystawiam najwyższą możliwą ocenę. Ten samochód to moje pierwsze indywidualne doświadczenie z motoryzacją francuską (choć de facto w dużej mierze został zaprojektowany z Japończyków z Nissana) i jednocześnie pozytywne zaskoczenie na całej linii. Wcześniej Skoda, BMW, MercBenz – i powiem krótko: pod wieloma względami ten model Renault jest po prostu lepszy, a biorąc pod uwagę relację jakości i funkcjonalności do ceny, deklasuje niemiecką konkurencję. Mój egzemplarz to najwyższa wersja wyposażeniowa (Initiale Paris), która rozpieszcza wszystkim po kolei: panoramicznym dachem, fotelem z masażami, systemem audio (Bose -18 głośników+sub), jonizacją powietrza. Za tak wyposażoną limuzynę tego segmentu (A6, BMW5, Merc E) trzeba zapłacić min. 350 tys. zł. Auto jest bardzo komfortowe, przestronne, bardzo dobrze zaprojektowane (bryła i środek) i jak dotąd bezawaryjne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobrze znany dCi 2.0 na łańcuchu. Elastyczny, cichy, kulturalny. Daje dobrą elastyczność, bezproblemowe wyprzedzanie na 5 i 6-biegu. Idealnie do tego typu auta, to nie jest silnik sportowy.
5,0
Skrzynia biegów
OK. Precyzyjna. Bez zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
To chyba największe zaskoczenie po strachach o „jeżdżeniu we francuzach jak na pierzynie” ;) Precyzyjny, dający sporo frajdy z jazdy. Dla mnie idealne wyważenie pomiędzy twardością a komfortem.
5,0
Karoseria
Bez zastrzeżeń. Auto jest fajnie narysowane, szczególnie tył i profil. No i panoramiczny dach – w naszym klimacie gdzie jest mało światła, robi robotę.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Do tego czujniki PDC dookoła, czujniki martwego pola, kamera cofania – wszystko to pozwala na sprawne i pewne manewrowanie.
5,0
Ergonomia
Naprawdę dobrze tu jest wszystko zaprojektowane. Wszystkie funkcje są pod ręką, nic nie irytuje. Samochód wygodnie się użytkuje. Tylko tyle. I aż tyle.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzy strefy klimatyzacji. Wszystko działa bardzo sprawnie. Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. Z tyłu pasażer zakłada nogę na nogę. Cztery osoby jadą jak w salonie. Dziennikarze motoryzacyjni nie mają co robić, więc wymyślają np. pomiary laserowe przestrzeni wewnętrznej auta. I tu uwaga: Latitude oferuje wewnątrz najwięcej miejsca w segmencie, więcej niż E klasa i co jeszcze bardziej zdumiewające więcej niż S klasa (!)
5,0
Wyciszenie
Bez zastrzeżeń. Na poziomie porządnej limuzyny.
Ekonomiczność
5,0
Koszty utrzymania
Bezawaryjny. Przeglądy okresowe, olej i tyle. Ale faktem jest, że akurat mój egzemplarz nie robi po 100 tys. rocznie. Ceny ASO standard, akceptowalne. Na pewno taniej niż BMW.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak jak pisałem, za tak wyposażoną limuzynę tego segmentu (A6, BMW5, Merc E) trzeba zapłacić min. 350 tys. zł. Dodając do tego jeszcze bezawaryjność i sensowne koszty obsługi, nie mam dylematu – należy się 5 gwiazdek.
Niezawodność
5,0
Drobne usterki
Brak. Dotychczas bezawaryjny.
5,0
Poważne usterki
Brak. Dotychczas bezawaryjny.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi FAP 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...