Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane I Hatchback

Mateusz A, 5 lat temu
Silnik 1.4 Eco 70KM 51kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 235 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane I Hatchback 1.4 Eco 70KM 51kW 1996-1997 - Oceń swoje auto
3,29
20% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetne twarde zawieszenie samochód się czuje, a nie polega na nowoczesnych wspomagaczach zawieszenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Progi często rdzewieja
4,0
Całokształt
Kupiłem ten samochód do nauki i nie żałuję koszty są śmieszne wszystko bardzo łatwo naprawić w tej wersji silnikowej, do wszystkiego jest dostęp. Posiadam najtańsza wersję wyposażenia. Brak wspomagania nie przeszkadza, a nie jestem za duży. Problem mogą mieć panie ;). Czasami nawala elektryka jak pada i jest zimno, ale nic się nie psuje. Autko mało pali i jest tanie. Największą zaletą jest łatwość wymiany części, do wszystkiego jest dostęp. Fakt samochód ma swoje lata, ale ta wersja silnikowa to rzadkość. Polecam każdemu na dojazd do pracy lub na auto dla młodego kierowcy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wszystko można bardzo łatwo i szybko wymienić. Jeśli chodzi o dynamikę niestety to jest główny minus samochodu, słabe przeniesienie napędu, ale co tu się spodziewać po takim silniku. Co do konstrukcji wada jest umiejscowienie korka do wlewu oleju. Znajduje się on pod lekkim kątem i czasami odkręcenie go to nie lada wyzwanie.
3,0
Skrzynia biegów
Co do skrzyni mam kilka uwag, ale to pewnie kwestia wieku. Biegi ładnie wchodzą jednak pod górkę lub w korku czasem trzeba się posiłować.
3,0
Układ jezdny
Najgorsze co może być w tym samochodzie po naprawach układu kierowniczego i naprawy luzów to tylko kwestia czasu jak coś pójdzie.
3,0
Karoseria
Mój egzemplarz jest strasznie zardzewiały, ale tylko na progach. Karoseria jest w idealnym stanie jak z salonu. Przez moją nieuwagę na parkingu wgniotłem drzwi. Zdziwiłem się jak szybko udało mi się wyprostować blachę. Dzięki mocowania w karoserii wgniecenia nie są straszne.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z przodu i z tyłu jest umiarkowana czasami widać wszytko, a czasami nic. Najgorzej jest przy parkowaniu.
4,0
Ergonomia
Auto w tej wersji silnikowej jest bardzo oszczędne w ciągu tygodnia robię około 450 km w mieście i płace w ciągu tygodnia 130 zł
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie wolno się nagrzewa, wentylacja jest w porządku. Największym problemem jest to że kiedy szyby są zaparowane nawiewy rzadko dają radę często muszę mieć otwarte okna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej kategorii daje 5 gwiazdek. Ogromny bagażnik miękkie fotele. Każdy pasażer ma mnóstwo miejsca przy tak małej sylwetce samochodu. Samochodem można śmiało pojechać na drugi koniec Polski i zabrać dużo walizek, bagaży.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 100 km/h w kabinie nie da się prawie rozmawiać jest głośno, tak to bez zarzutu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali, koszty utrzymania to śmieszne pieniądze, jest oszczędny i wygodny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto idealnie się nadaje do dojazdu do pracy lub dla młodego kierowcy. W tej cenie lepiej kupić taki samochód niż golfa ze szpachla. Samochód ma pojemny bagażnik i jest wygodny. Minusem są osiągi i elektryka.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Eco 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane I Hatchback