Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane II Hatchback

Dawid, 4 miesiące temu
Silnik 1.6 16V WT 115KM 85kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Megane II Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
3,86
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Dobrze znosi próbę czasu i całkiem fajnie wygląda
Silnik : Pomimo braku doładowania i niskiego momentu obrotowego, da się mieć radość z bardziej dynamicznej jazdy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Jeżeli planujesz zakup to przyzwyczaj się do świecących kontrolek i komunikatów, że coś nie działa, nawet jeżeli działa.
4,0
Całokształt
Meganka kupiona za naprawdę śmieszne pieniądze, była trochę zaniedbana, ale po niedużym wkładzie pieniężnym udało się ją doprowadzić do naprawdę dobrego stanu. To co mogłem, to robiłem sam, więc autko jest trochę moim placem zabaw. Dalej użytkuję i jeszcze trochę będzie w moich rękach na pewno. W skrócie Meganka to auto w którym, pomimo jego wad (Renault jest autem z natury towarzyskim i rozmawia ze swoim właścicielem komunikatami na komputerze i błędami) naprawdę da się zauroczyć, szczególnie jeżeli damy temu autu trochę naszej uwagi i sami zdecydujemy się o nie dbać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mały, ale żwawy czajniczek, z reguły dość ślamazarny, ale w odpowiednim przedziale obrotów daje dużo radochy. Nie muszę wspominać o tym jak bardzo jest on ekonomiczny szczególnie na gaziorku.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi całkiem dobrze wchodzą, rzadko ale zdarzają się jakieś "blokady", czy "zacięcia". Trochę większym minusem jest długość biegów lub brak szóstki.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze tłumi nierówności i Megane jest całkiem komfortowa, nie jest ono natomiast za miękkie i nie pływa na zakrętach Układ kierowniczy, jak w typowym hatchback'u, całkiem precyzyjny, a wspomaganie pomimo lat działa bez zarzutu.
5,0
Karoseria
W wielkim skrócie, to masa elementów jest plastikowa - więc rdza im nie straszna. Elementy metalowe są dobrze zabezpieczone, więc tutaj również rdza się nie pojawia. Co do wyglądu, to może się spodobać, szczególnie jak się dba.
Komfort
3,0
Widoczność
Mogło być lepiej. Słupki "A" są dość spore więc widoczność jest dość ograniczona. Widoczność do tyłu też nie przoduje w rankingach. Szyba jest dość mała i nie widać za dużo.
5,0
Ergonomia
Tutaj nie mogę narzekać. W Renault jest dużo ciekawych rozwiązań które pomimo, że pałają francuską myślą techniczną, to są przemyślane i często spełniają swoją funkcję. W zależności od wersji wyposażenia, można spodziewać się fotochromatycznego lusterka, lub automatycznych wycieraczek. Pozycja za kierownicą jest komfortowa. W długich trasach, przy dobrym ustawieniu fotela, nie doświadczyłem dyskomfortu, czy bóli kręgosłupa. Dużym udogodnieniem jest też podłokietnik.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety u mnie z klimą jest jakiś problem, który za niedługo będę starał się rozwiązać. Przy mocniejszym nadmuchu klima wydaje dziwne dźwięki. Nie ma reguły jakie. Czasami lekko piszczy, niczym świerszcze, czasami słychać stukoty i warkot jakby klimę napędzał generator na olej napędowy. Ale na plus to, że szybko się nagrzewa
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę wielkość auta, to nie ma źle. Jako facet 1,8m mogę za sobą komfortowo usiąść. Czasami jednak czuję się lekko klaustrofobicznie. Linia dachu sprawia że nie opieram się głową o podsufitkę, ani z przodu, ani z tyłu. Bagażnik ma dość wysoki próg załadunku i jest trochę średnio pakowny, natomiast zawsze można złożyć kanapę. W skrócie - jeżeli masz dwójkę dzieci i chcesz jechać na dłuższe wakacje to bez trumny na dachu się nie zmieścisz, ale jeśli jesteś młodą osobą to w zupełności wystarcza.
3,0
Wyciszenie
Przy niższych prędkościach jest bardzo ok, ale przy prędkościach autostradowych, a i nawet wcześniej, zaczyna się robić głośno. Wynika to też z braku szóstego biegu zapewne. W skrócie - póki nie przekraczasz 100/110 km/h to jest ok, ale wyżej zaczyna się robić ciekawie. Trzeba mu to wybaczyć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może i czasem trzeba dużo zrobić, ale części są z reguły tanie jak barszcz. Gorzej jeżeli z każdą pierdołą będziesz jechać do mechanika (wtedy odejmij jedną gwiazdkę). Są droższe naprawy, ale nie zdarzają się często. Meganka odpłaci ci niskim spalaniem i niskimi kosztami eksploatacyjnymi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak jak pisałem, kupiłem za śmieszne pieniądze i przy niedużym wkładzie doprowadziłem do fajnego stanu. Oczywiście, niektóre materiały mogłyby być trwalsze, lub przyjemniejsze, ale pamiętajmy że to klasa średnia..... i to niższa.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj często zdarza się jakaś mała usterka, zwykle coś irytującego, ale raczej taniego i nie niecierpiącego zwłoki. Z ostatnich troszkę droższych rzeczy to karta-klucz zaczęła mi czasami szwankować i coś nie styka, ale w internecie jest mnóstwo firm zajmujących się kartami do Megane.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raczej jak dbamy, to nie będziemy narzekać na poważne usterki. Czasami szwankują zmienne fazy, lub rozrusznik i będąc szczerym trochę się obawiam, że będzie wydatek. Bo długo nic nie odwaliła haha

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V WT 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane II Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
8,8
l/100km
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane II Hatchback