Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane II Hatchback

Piter, 8 lat temu
Silnik 1.9 dCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 168 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Z auta jestem bardzo zadowolony. Na początku obawiałem się diesla bo zaniedbane silniki są awaryjne( i tylko takie !) spowodowane jest to tym, że na zachodzie samochody serwisowane są według zaleceń książki serwisowej, a w niej zaleca się wymianę oleju co 30 tys. km. Nic dziwnego, że silniki taką mają opinię. W tym modelu wymiana max co 15 tys. km i autko będzie chodzić bez zarzutów. Swój samochód kupiłem po ponad 5 miesiącach poszukiwań. Ciężko jest znaleźć zadbany model. Na zakup diesla zdecydowałem się tylko dlatego, że auto miało mieć wstawiony nowy silnik( blok ok 80 tys. km, nowe panewki, nowe turbo, nowy rozrząd, układ zapłonowy itp) Wszystko to działo się na moich oczach więc jestem przekonany co do stanu technicznego silnika. Poprzedni silnik był w opłakanym stanie (poprzez zaniedbania ze strony poprzedniego właściciela). Samochód jest komfortowy i przyzwoicie wyposażony. Spalane to ok 5,3 l/100 na trasie przy dynamicznej jeździe, ale nie ma problemu zejść poniżej 5,0 l/100. Miasto to 7,2-7,6 l/100 . Zaznaczam, że pedału gazu nie żałuję. Auto jest na prawdę przyjemne w prowadzeniu, a eksploatacja jest także tania. Zawieszenie jest dość głośne i dosyć szybko zużywają się gumowe elementy ale naprawy to są grosze. Kultura pracy niebo a ziemia w porównaniu z niemieckimi samochodami z tego samego okresu ( na korzyść renault). Zdecydowanie francuzy to samochody godne polecenia, jeśli są zadbane. Jestem miło zaskoczony i na pewno nie jest to mój ostatni francuz. Bo przy takiej opinii samochody są dosyć tanie a są lepsze od niemieckich przereklamowanych samochodów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do mechaniki nie mam się do czego przyczepić. Samochodem zrobiłem 30 tys. km i żadnej awarii czy usterki nie było. Zadbany egzemplarz to pewny egzemplarz.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest precyzyjna. Samochód jest elastyczny i nie trzeba często "wachlować" lewarkiem. Mi osobiście przeszkadza to, że 1 jest bardzo krótka, ale nie jest to wada.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest bardzo dobra. Nie przeszkadza nawet charakterystyczny tył samochodu.
5,0
Ergonomia
Pełno schowków. Wszystko pod ręką. Bardzo wygodne jest sterowanie radiem z kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik spisuje się bardzo dobrze. Minimalna temperatura nawiewu to 15 stopni Celciusza a max to chyba 27 ale wszystko działa sprawnie i przyjemnie się jedzie. Nawiewy nagrzewają kabinę bardzo szybko i tak samo szybko można je schłodzić. Schowek jest również klimatyzowany.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni z przodu jest bardzo dużo, jednak osoby przy wyższym wzroście mogą troszkę narzekać na miejsce z tyłu( jeśli jedzie przed nimi również wyższy pasażer/kierowca)
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, ale mogło być troszkę lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Z pewnością jedna z lepszych propozycji w swojej klasie i przedziale cenowym!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane II Hatchback