Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane II Kombi

Wojtek, 6 miesięcy temu
Silnik 1.6 i 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 258 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane II Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
2,00
51% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
Układ elektryczny
Układ hamulcowy
2,0
Całokształt
Jest to samochód dla osób cierpliwych oraz z dużą ilością czasu, aby móc dosyć często odwiedzać mechanika. Usterki poważne, jak i drobne występują stosunkowo często. Mimo tanich części, koszty utrzymania są dosyć wysokie przez częste naprawy. Słabej jakości plastiki, zawieszenie i pozostałe elementy. Silnik, skrzynia biegów i sprzęgło pozostawiają wiele do życzenia jeśli chodzi o kulturę pracy. W tym segmencie można kupić samochód, który będzie dużo bardziej dynamiczny i komfortowy, a i również tańszy w utrzymaniu. Spalanie jest dość wysokie jak na tak mały silnik. Przy dość niewielkim przebiegu 258 tys kilometrów występuje duże zużycie wnętrza jak i silnika. Dużo lepiej wypadają marki japońskie lub niemieckie z podobnym przebiegiem
Wrażenia
2,0
Silnik
Słaby silnik, mało dynamiczny. Nawet wkręcanie go na wyższe obroty nie sprawia, że zaczyna lepiej przyspieszać. Bardzo słabo wypada w porównaniu z silnikami japońskim i niemieckimi w tym samym przedziale mocy i wagi samochodu. Silnik głośny, komfortowa podróż kończy się mniej więcej przy 80km/h. Prędkości autostradowe sprawiają że normalna rozmowa jest niemożliwa. Oprócz silnika dochodzi słabe wygłuszenie kabiny. W połączeniu z głośnymi plastikami, poziom komfortu spada prawie do 0. Dodatkowym problemem jest również zmienne koło faz rozrządu, które nawet po wymianie na nowe, sprawia czasami problemy przy rozruchu, któremu towarzyszy głośny klekot i zgaśniecie samochodu. Po konsultacji z kilkoma mechanikami i przeczytaniu wielu postów na forach, stało się jasne że ten model tak po prostu ma i od czasu do czasu jest to całkowicie normalne. Niemniej, nieco uciążliwe. Jak na tak mały silnik, dosyć wysokie spalanie. W mieście około 9l, cykl mieszany 8,5l autostrada 10,5l. Silniki większe o mocy około 150 koni mogą się pochwalić podobnymi statystykami jeśli chodzi o spalanie.
1,0
Skrzynia biegów
Źle zbalansowana skrzynia biegów. Bardzo długie przełożenia, jak na tak słaby silnik. Brak różnicy w obrotach między 4 a 5 biegiem. Do miasta słabe, nie wiadomo czy jechać na 3 czy na 4. Zbyt wysokie lub zbyt niskie obroty. Skrzynia jest również nieprecyzyjna. Sprzęgło, nawet po wymianie łapie bardzo wysoko i ma się wrażenie jakby było zużyte. Podobno ten typ tak ma.
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie też pozostawia wiele do życzenia. Teoretycznie miało być wygodne, dobrze wybierać nierówności. W praktyce cały samochód się gibie, jak łódka, nierówności czuć tak czy inaczej, tylko z lekkim opóźnieniem. To wszystko wpływa na niepewne prowadzenie, oraz uczucie "tańczenia" samochodu. Zwłaszcza przy trochę bardziej gwaltownym hamowaniu. Niestety co do trwałości zawieszenia, również można mieć zastrzeżenia. Dosyć szybko wybijają się końcówki drążka na polskich drogach.
4,0
Karoseria
Jedynym atutem tego samochód jest blacha. Samochód faktycznie jest bardzo dobrze zabezpieczony i rdza prawie w ogóle się go nie trzyma. Lakier również dosyć gruby, całkiem ładny. Wizualnie prezentuje się bardzo ładnie. Wystarczy troszkę chęci i zadbania o samochód.
Komfort
3,0
Widoczność
Słaba widoczność, dosyć szerokie słupki, umieszczone w niezbyt dogodnych miejsca. Jest to problem, przynajmniej dla wyższych osób. Przy silniejszym słońcu, bardzo mocno odbija się kokpit/deska rozdzielcza w przedniej szybie, co dosyć mocno utrudnia widoczność i jest bardzo irytujące. Trzeba stosować odpowiednie nakładki. Problem wynika prawdopodobnie ze złego kąta szyby lub słabej jakości plastików.
3,0
Ergonomia
Bardzo niskiej jakości plastiki. Wszystko stuka, trzeszczy nawet na najmniejszych wybojach. Źle spasowane, łatwo się wycierają, w zimie jest jeszcze gorzej, ma się wrażenie jakby samochód miał się zaraz rozpaść.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słaby nawiew. W zimie szybo ledwo odpadowuje, bardzo mało otworów od nawiewu. W lecie mało wydajna klimatyzacja. W obu wypadkach trzeba ustawiać bardzo wysokie obroty, żeby otrzymać efekt, przez co w samochodzie jest bardzo głośno. Nawet jeśli wiatrak nawiewu jest wymieniony na nowy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kombi, dosyć mało miejsca w środku i mało przestrzeni bagazowej. Nie ma tragedii jak w Insigni, ale po kombi spodziewałbym się więcej. Avensis 1 w liftabcku wypada pod tym kątem dużo lepiej. Z resztą pod każdym. Jeśli chodzi o przestrzeń dla kierowcy i pasażerów jest całkiem w porządku. Nawet wysokie osoby mogą podróżować bez większych problemów. Problemy z silniczkami i modułami do szyb. Zdarza się również że szyby potrafią same opadać podczas postoju.
2,0
Wyciszenie
Bardzo słabe nagłośnienie. Trzeba się nieźle natrudzić, aby wydobyć jakiekolwiek znośne dźwięki, a wciąż pozostawia wiele do życzenia.. Słabe wyciszenie kabiny, głośny silnik i bardzo głośne plastiki. To wszystko sprawia że poziom komfortu podczas jazdy spada prawie do 0.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciagle usterki I awarie. Mniejsze lub większe. Samochód dla ludzi, którzy mają dosyć dużo cierpliwości i znajomego mechanika do którego mogą jeździć co weekend. Przede wszystkim problemy z elektryką. Wymiana żarówek w przednich lampach to jakieś nieporozumienie. Zajmuje dość dużo czasu jak na tak prostą czynność. W skrajnych przypadkach trzeba zdejmować zderzak i wyjmować całą lampę. Samochód przedstawiany jako tani w utrzymaniu, z dużą dostępnością części. Fakt, części są i dosyć tanie, ale ich częsta wymiana sprawia, że jest drogi w utrzymaniu. Wypada dużo gorzej na tle japońskich, teoretycznie droższych w utrzymaniu samochodów. Wysokie spalanie jak na tak mały silnik.
1,0
Stosunek jakość/cena
Tak jak już wcześniej opisałem, ciągle usterki i awarie sprawiają że koszt utrzymania rośnie drastycznie. Jakość bardzo niska w stosunku do tego ile trzeba wydać na samochód jak i jego naprawy
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód bardzo awaryjny. Problemy z elektryką oczywiście jak to w renault. Opadanie szyb, problemy z modułami. Problemy z żarówkami z przodu ciężka wymiana. Z tyłu również najczęstszej awarii ulega górne światło stopu jak. Cała wiązka odpowiadająca za tylne oświetlenie wymaga specjalnej opieki. Częste błędy na desce rozdzielczej. Co chwilę pojawia się choinka, która potrafi zniknąć za kilka kilometrów lub po ponownym odpaleniu. Nie są to awarie, tylko po prostu błędy systemu, które tak po prostu się pojawiają. Jest to bardzo irytujące i potrafi zaniepokoic podczas jazdy.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj jest nieco lepiej niż z drobnymi usterkami, ale tylko nieco lepiej. Niezbyt trwałe zawieszenie. Problemy z przeniesieniem napędu. Problemy ze zmiennym kołem raz rozrządu. Dosyć droga wymiana większych podzespołów ze względu trudny dostęp do nich. Mało miejsca pod maską. W wielu modelach występują wycieki oleju. Naprawy bywają dosyć kosztowne.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane II Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
7,4
l/100km
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane II Kombi

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów