Szukaj

Informacje o Renault Megane II Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 152 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,2
~tojap
Renault Megane II
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
Zakupiony przy 197 tys.km przejechałem moją Megane 60 tys.km jestem z niej bardzo zadowolony. Instalacja gazowa (zamontowana po roku eksploatacji) współpracuje z silnikiem bez zarzutu. wsiadam i jadę. Wymianie podlegały elementy eksploatacyjne pojazdu plus elementy zawieszenia (zużycie przyśpieszone zapewne przez przyczepę kempingową) i rozrząd z kołem zmiennych faz. Drobną wadą może być jedynie więcej hałasu w kabinie podczas szybszej jazdy, ale słuchanie równej pracy silnika na wysokich obrotach aż tak bardzo nie przeszkadza. Żal będzie się kiedyś z nią rozstać, ale.... .
3,5
~Nibemben
Renault Megane II
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
Auto sprowadzone z Holandii z przebiegiem 195tkm ,tam idą auta dużo lepiej wykonane niż do Polski.Rozumiem użytkowników którzy kupili auta w polskim salonie,bo to auta bardzo awaryjne gorzej wykonane niż u zachodnich sąsiadów.Taki gorszy sort.Uzytkuje auto 90 procent w trasie bo eksploatacja tego auta w mieście to dużo większe zużycie wszystkiego a w tym aucie wszystko jest mało trwałe, jednak na trasie jest ok i mega wygodne.Ogolnie drobiazgi i podzespoły,to taka druga po lagunie królowa lawet.Poprzedni model lepszy.To moja trzecia Megane
4,1
~Krzysztof G.
Renault Megane II
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
Auto kupione jako nowe z salonu w 2006. 64 tys. PLN. W rodzinie do dzisiaj. Trzech użytkowników głownie żona, czasem ja, a teraz syn. Bardzo pojemny i wygodny samochód. Silnik dość żwawy. Użytkowany na dojazdy dp pracy na trasie około 70km dziennie. Teraz jeździ we Wrocku i to mu trochę nie służy. Przy 180000 założono instalację LPG BRC 32 sequent. Samochód ma wa wadę - przepalające się żarówki przód. A wymiana odbywa się od strony nadkola - masakra. Dla bardzo wprawnych osób o drobnych dłoniach i długich palcach. Do około 200tys. w aucie nic się nie wydarzyło. Nigdy nie zawiodło w trasie. Nigdy nie było problemów z kartą. Nie było żadnych niespodzianek. Olej i serwis w renault co 30tys. Koła 195R15 - opony bardzo tanie. Od 2015 jeździ na Michelin CrossClimate - nie trzeba co wiosna i jesień wygłupiać się u wulkanizatora. Opony polecam. Dają radę i w zimie i w lecie - zwłaszcza, że te nasze zimy teraz takiej raczej teoretyczne. Trwałość opon latem - nie widzę różnicy co do letnich.
Średnie spalanie dla Renault Megane II Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW 2003-2008
7,6
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Renault Megane II
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
Jeżeli chodzi o żużycie paliwa to jest bardzo przyzwoite jaka na takie duże auto. W mieście pali średnio 7,5, w trasie 300km najmniej mi spalił 6,0 przy spokojnej jeździe. Najgorzej jest zimą na krótkich odcinkach bo potrafi spalić nawet 9,0 litrów. Ceny części jak sie trochę poszuka to są chyba przeciętne. Przez 2 lata posiadania auta zrobiłem prawie całe zawieszenie, miałem drobne problemy z elektryką ale dość kosztowne i raz pękł jakiś wąż od chłodnicy co prawie skończyło się przegrzaniem silnika.
7,8
Renault Megane II
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
Przez ostatnie 13 miesięcy przejechałem 15.366 km, notując każde tankowanie. Przeprowadzenie pomiaru w tak długim okresie wymaga pewnej systematyczności, jednakże dzięki temu uzyskać można MIARODAJNY WYNIK SPALANIA, ponieważ uwzględnia się wszystkie istotne okoliczności, takie jak pory roku, jazdę w trasie oraz cyklu miejskim, zróżnicowane obciążenie pojazdu itp. Z dużym dystansem należy podchodzić do raportów w oparciu o jednorazową wycieczkę czy wskazania komputera pokładowego. Przechodząc do meritum - we wskazanym wyżej okresie samochód zużył 1102 l gazu oraz 189 l benzyny. Oznacza to, że średnie roczne spalanie wynosi 8,4 l/ 100 km na co składa się 7,17 l gazu oraz 1,23 l benzyny. Koszt przejechania 100 km, uwzględniający ceny w przekroju 13 miesięcy, wyniósł 23,89 zł. Oczywiście proporcje zużycia w relacji lpg - pb95 mogły być bardziej przechylone w stronę autogazu, ale preferuję jazdę, w której od czasu do czasu silnik może popracować na benzynie. Wskazania komputera pokładowego w tym okresie - średnie zużycie 6,7 l, a więc o 1,7 l mniejsze niż faktyczne. Co do stylu jazdy to stosuję raczej ecodriving, rzadko się gdzieś spieszę. Auto bezproblemowe, aktualny przebieg 72 tys km, instalacja firmy BiGas montowana w Niemczech. Bardzo porównywalne spalanie odnotowywałem w przypadku Fiata Stilo 1.6 16V LPG, którego miałem poprzednio. Pozdrawiam!
7,3
Renault Megane II
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
Jeżdżę Meganką od 1,5 roku,przejechane 40 tys.km(m.in. Chorwacja,Włochy,Szwajcaria).W mieście(Gorzów Wlkp)często stosuję eco-driving i nigdy nie przekroczyłem 9 l/100km.Na trasie w zakresie prędkości 90-115km/h spala 6-6,5 l/100km.Na autostradzie 130-140km/h(w sam raz na środkowy pas niemieckiego autobahnu) 7-8 l/100/km,powyżej 150km/h przekracza 10 l/100km.Podaję wartości z komputera pokładowego,bo jeżdżę na LPG i nie sprawdzam rzeczywistego spalania Pb 95.Natomiast zużycie gazu to zużycie benzyny+1,5-2 litry.Instalacja BRC,zbiornik gazu wystarcza na 600-650km(w trasie) :)

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 79
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
  • Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009
  • silnik
Witam! Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??
Problem rozwiązany
11 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
5,0
Renault Megane II
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
homologacja: "MEGAPOL"
instalacja: VIALLE
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 370 tys. km
Mam instalacje V gen. Vialle zamontowaną jeszcze w renault. Instalacji nie trzeba serwisować w sensie filtrów, ale raz na 100 tys km trzeba jej zmienić olej w pompie. VIALLE serwisuje (nie mylić z nieumiejętną jej obsługą u innych) jedynie serwis LPI coś tam w Koninie.. Niestety.. Ja muszę pół Polski przejechać raz na 2 lata żeby mieć sprawną instalacje. Natomiast co do...
5,0
Renault Megane II
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Instalacja bardzo prosta w obsłudze i serwisie po gwarancji samemu można spokojnie wymienić filtry co na pewno obniża koszty eksploatacyjne jednak osobiście sam tego nie robię . Instalacja sprawdzona przez 70 tyś km . Wszystko zasługuję na dużego plusa !
5,0
Renault Megane II
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 35 tys. km
Jasne jest to że zawsze będę zagazowywał samochody i będą to instalacje włoskich producentów , ponieważ miałem już różne cuda i zawsze jakieś awarie , w tym wypadku cały czas spokojna jazda , poprzednie auto jeździło na Landi Renzo i też był spokój . Auto systematycznie serwisowane .
Renault Megane II Kombi