Niestety, nie mogę polecić tego modelu na podstawie własnych doświadczeń. Kupiłem egzemplarz, który według poprzedniego właściciela był zadbany i serwisowany — pełna dokumentacja, zapewnienia o wymianach, same superlatywy. Niestety, rzeczywistość okazała się inna.
Na początku padła turbosprężarka. Uznałem, że to może wynik niewłaściwej eksploatacji przez poprzednika, więc wymieniłem ją i liczyłem na spokój. Niestety, problemy zaczęły się mnożyć: cewki, kolektor wydechowy, półosie (mimo że były rzekomo wymieniane w ASO i miałem na to rachunki). Po kilku latach użytkowania i włożeniu w samochód kwoty przekraczającej trzykrotnie jego obecną wartość, dałem sobie z nim spokój i sprzedałem.
Dużym rozczarowaniem była też kwestia korozji. W teorii Renault nie powinno gnić — a u mnie pojawił się problem z progami, który musiał naprawiać blacharz. Auto było chwalone za dobrą blacharkę, a w praktyce wyszło inaczej.
Być może trafiłem wyjątkowo pechowy egzemplarz, ale moje doświadczenia całkowicie rozmijają się z opiniami o „bezawaryjności” czy „bardzo trwałym silniku 2.0T”. Ja niestety przejechałem się na tym modelu i, po wszystkim, drugi raz bym go nie kupił. Przy obecnych cenach można znaleźć zdecydowanie mniej problematyczne auta.
Wrażenia
1,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v TCe 180KM 132kW
[l/100km]