Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Renault Megane III - Oceń swoje auto

Renault
Megane
III
Wybierz
nadwozie
lub silnik
Mniej

Podsumowanie 374 ocen tego auta

Oceny Renault Megane III

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
4,26
5 % lepiej niż w segmencie Niższa klasa średnia ( 4,07 )

Całokształt

Całokształt
4,32

Mechanika

Silnik
4,20
Skrzynia biegów
4,11
Układ jezdny
4,43

Komfort

Widoczność
3,86
Ergonomia
4,37
Wentylacja i ogrzewanie
4,48
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,22
Wyciszenie
4,13

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
4,04
Stosunek jakość/cena
4,44

Niezawodność

Drobne usterki
4,28
Poważne usterki
4,46

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
84%
16%
NIE
na podstawie 374 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Karoseria

Silnik

Układ elektryczny

Filtr

Lista 374 ocen

4,85
dodano 12.09.2012 przez

Renault zrobiło kawał œwietnej roboty. W zasadzie nie ma tu zbyt wielu rzeczy do, których można by się przyczepić. Auto zostało gruntownie zmienione wzgledem poprzedniej generacji, nie ograniczono się w tym przypadku do delikatnych zmian. Poprzedniej wersji nie przypomina ani z zewnątrz, ani wewnštrz i muszę przyznać, że różnica jest kolosalna. Moim zdaniem nazwa Megane, nie jest już adekwatna do tego modelu. Komfort podróży i wielkoœć bagażnika (a także agresywna sylwetka) wręcz zachęcajš do dłuższych podróży. Solidna konstrukcja powinna dobrze sprawdzić się jako auto rodzinne, pomimo tego, że należy w zasadzie do segmentu aut… klasy sredniej. JeŸdzi mi się tym samochodem naprawdę dobrze. Długo zastanawiałem się co kupić. Kandydatów było wielu: Ford Focus II, Opel Astra,Skoda, Nie wiem, czy wybierając którekolwiek z nich miałbym taką samą pewnoœć, że dobrze zrobiłem, bo o tym się już nie dowiem, ale jedno wiem na pewno: z Renault Megane III jestem więcej niż zadowolony! Auto w wersji podstawowej ma wszystko czego potrzebowałem, jest wygodne, ładne i mam nadzieję, że nowa niezawodnoœć będzie mi towarzyszyła jeszcze baaardzo długo. Wartym pochwały jest też zestaw audio. Gra nadspodziewanie przyzwoicie. Zarówno wysokie jak i niskie tony są czyste. Bas, dla zwykłego człowieka, także będzie wystarczający. Bardzo podoba mi się dyskretne umiejscowienie wejœcia USB i AUX, które dodatkowo zakrywane jest przez klapkę. Dzięki temu nic nie wystaje i nie ma możliwoœci zahaczenia . Obsługa zestawu jest niemal intuicyjna. Plastiki we wnętrzu są bardzo dobrze spasowane i wyglądają bardzo estetycznie mimo 106 tys km nic nie skrzypi , co wżniejsze nic nie nawalilo ( czy to francuz ? ) Auto wersi Grandtur idealnie nadaje się dla rodziny 2 + 2 a nawet 2 + 3. Polecam nowe Renault Megane III ale nie namawiam każdy ma swoj rozum i niech sam decyduje ja nie wieże w stereotypy o wspaniałych niemcach , bajki zostawiam dzieciom ( i frajerom )

więcej »
4,46
dodano 28.08.2012 przez

Jestem posiadaczem takiego modelu od ponad roku. Samochód sprowadziłem z francji . Jego przebieg przy zakupie wynosił 90000 km. Zacznę od spalania . Często widzę na internecie opinie, że przy delikatnej jeździe można obniżyć spalanie do 5 litrów. Być może tak jest ale trzeba mieć na uwadze jedno. Renault nie da się jeździć delikatnie w polsce . W samochodzie poniżej 120 kilometrów na godzinę nie odczuwamy jeszcze prędkości i wydaje się , że jedziemy 70 - 80 km/h . Stąd realne spalanie u mnie plasuje się na poziomie 8 litrów . Druga sprawa to wydatki, naprawy, serwis. Zaraz po przyjeździe z Francji w zawieszeniu były do wymiany tylko łączniki stabilizatora. Z robocizną kosztowało to 80 złotych. Po 1 roku na polskich drogach jak narazie nic się niedzieje. Należy jednak przy zakupie zdawać sobie sprawę, że nie jest to samochód dla każdego jesli interesuje nas male spalanie nalezy wybrać 1.5 dci , benzynka pali wiecej i nietylko meganka, mam golfa V 1.6 benzyna on pali ciut więcej srednio 1 - 2 litra na 100km więc megane jest dość ekonomiczna ( gaz jest jakimś rozwiazaniem ale to nie dlamnie ) Utrata wartości jest taka sama jak dla innych aut 3-lat i cena auta jest smieszna dlatego nie sprzedaje Golfa gorosze kosztuje mimo opini że, niemcy nie tracą na wartośći nie w polsce. Meganka nadaje się idealnie dla rodziny 2+2 najlepiej kombi i disel mi brakło kasy na kombiaka one są drosze szczególnośći disle. Auto malowane cały bok mimo badanie powloki lakieru nic nie wykazało (sam mierzyłem lakier) sprzedawca co dziwne sam mi powiedział ( i stąd wiem że malowanie pod miernik to zero kłopotu dla lakiernika ) Jakoże mam golfa i meganke moge smiało polecic te auto opini że są to kiepskie samochody są śmieszne .

więcej »
4,31
dodano 17.08.2014 przez

Samochód zakupiony w czerwcu 2013 z małym przebiegiem 36kkm. Po ponad rocznym użytkowaniu i przejechaniu 30kkm mogę pozytywnie ocenić "francuską jakość". Wygląd zewnętrzny wersji kombi jest ciekawy i oryginalny,a wnętrze w spół gra z nim. W środku od razu można zauważyć wyświetlanie prędkości w postaci cyfrowej nie analogowej(wskazówka) ja zaakceptowałem to od razu i dla mnie jest ok. Siedzenia przednie są trochę za krótkie i mogły by lepiej podpierać uda. Ilość miejsca z przodu wystarczająca, podłokietnik odpowiednio umiejscowiony, są schowki i miejsce na drobiazgi. Tył tutaj niestety trochę za mało miejsca na kolana i ogólnie nie jest go za dużo jak na tą klasę samochodów. Bagażnik kombi jest ustawny, pojemny,ma kilka dodatkowych schowków z boku i pod wykładziną, jest na prawdę ok.Prowadzenie: bez zastrzeżeń, jest komfortowo, a i krętej drogi nie ma się co bać, choć Focus II był lepszy(chyba niedościgniony dla pozostałych w klasie).Silnik 1.9dci dla tego samochodu jest super: żwawy, elastyczny a przy tym nie nadmiernie głośny i spalanie średnie koło 6,5. Meganka ma jednak kilka minusów. Radio i panel klimatyzacji umieszczone za nisko i z małymi klawiszami, utrudnia to regulacje w trakcie jazdy. Strzelające ograniczniki drzwi podczas ich otwierania i zamykania(plaga również w poprzedniku).Pojawiająca się niespodziewanie kontrolka i ostrzeżenie dotyczące AIRBAG i jego kontroli, po czym gaśnie i znów się zapala i ,znów gaśnie na jakiś czas.W trakcie użytkowania nie miałem żadnej usterki wymagającej dodatkowej wizyty w serwisie jedynie przeszedłem na wymianę oleju co 15kkm i wymieniłem klocki na obu osiach pojazdu.

więcej »
4,85
dodano 07.08.2017 przez

Porównując auta w tej klasie ciężko u konkurencji o podobne wysposażenie w chociażby zbliżonej cenie, różnica zazwyczaj wynosi 10 tys zł +, Największą wadą jest mocna utrata wartości pojazdu, w 2 lata stracił na cenie okolo 16 tys zł ( kupiłem nowy ) - niestety spadek wartości bierze się z przekonania ludiz o tym, że jeśli kupowac auto to tylko niemieckie i wola płacić drogo za szajs niż dołożyć i kupić np. nowe renault. Większość opini ( szczególnie negatywnych ) bierze się z niewiedzy, wypowiadają się najczęściej albo handlarze sprowadzający do polski szajs z niemiec albo ludzie, którzy kiedyś gdzieś wiedzieli 20 letnią renault która jechała na lawecie. Obecnie renault ( oprócz śmiesznych silników ) produkuje fajne samochody, to już nie jest to co kiedyś. Ja osobiście przed zakupem zwiedziłem dziesiątki salonów ( różnych marek ) i powiem tak: jeśli nie widać różnicy to nie będę przepłacał. Poważnie zastanawiałem się nad skodą rapid, ale po wykonaniu kalkulacji wyszło niemal 15 tys więcej! Nie rozumiem jak przy samochodzie tej klasy może wyjść aż taka różnica... Generalnie meganka spisuje się bardzo dobrze, nic się złego nie dzieje, wymieniam tylko rzeczy eksploatacyjne - poza tym leje dobre paliwko i cieszę się bezproblemową jazdą. Do wszystkich ludzi apeluję o rozwagę, jesli oczekujecie auta 15 letniego z przebiegiem 120 tys km, to nie dziwcie się później, że handlarze cofają liczniki ( w końcu sami tego chcecie ). Co ciekawe mentalność ludzka jest taka, że zapłacić np. 40 tys za renault z 2014 to nie bo drogo, ale dać 32 tys za golfa z 2009 roku to już okazja...

więcej »
4,23
dodano 18.08.2012 przez

Jeździłem przedtem wieloma autami. Renault Megane III zrobiło postępy! + rady rodziny z ASO dlatego się skusilem . Czymś co może odstraszać jest silnik niewielkiej pojemności 1.5 dci. ( Pamietac trzeba iz Nissan, Suzuki, Volvo ma te same, a Ford posiada silniki od Peugota) Ja też miałem takie obawy, ale rzeczywistość je rozwiała. Prawda jest taka, że dla rodziny taki silniczek jest wystarczający (rakietą to auto nigdy nie będzie), ale jeżeli jeździsz samochodem wiele to tankowanie potrafi zlamać, nie jednego (cena ON ) Dzięki doskonałemu momentowi auto objeżdża każdą benzynę o podobnej mocy, będąc przy tym ekonomiczniejszy. Jeździłem przedtem sporo Fordem Focusem 1.6 16v i nigdy bym nie uwierzył, ze te auta mają silniki tej samej mocy! Jeżdżąc samemu w ogóle trudno uwierzyć że ma się do dyspozycji tak mały silnik! Co do wykonania - Renault robi postępy. Tutaj jest naprawdę nieźle. Prowadzenie także dobre. Nie jest to wprawdzie AUDI , ale jest bardzo przyzwoicie i wszystkie francuzy mogą się schować! Trzeba powiedzieć, ze przy sensownej cenie, jeżeli auto jest zadbane i nie należało do przedstawiciela handlowego, to jest świetnym zakupem! Jeżeli chcesz wozić nim rodzinę kupic warto. Jeżeli kogoś przeraża utrata wartośći auta to posiadam passata z 2007r ( słyne 1.9 tdi ocena tego auta BARDZO ZŁA, a miał być na długie lata? ) nowy kosztował mnie 125 tyś zł a teraz sprzedaje go za 35 tys zł i nabywcy niema bo drogi ( utrata ceny w PL jest najwysza w europie i brednie mówi ten kto twierdzi że Niemcy nie tracą na cenie wetknąć można sobie takie opinie w d.... )

więcej »
3,85
dodano 18.03.2014 przez

Auto jak na swój przedział cenowy - bardzo dobre. Posiadam 1.5 DCI 105KM bez FAP'a i mimo iż czasem może braknąć mocy, to auto jest dość dynamiczne (diesel!) na 5 i 6 biegu śmiało można wyprzedzać, auto o dziwo na tych biegach zbiera się bardzo ładnie. Silnik jest bardzo ekonomiczny, byle go nie żyłować, przy normalnej jeździe bak starcza na bardzo długo :) Wykonanie samego auta tj. rozwiązania mechaniczne, zabezpieczenia podwozia i pod maską - byłem pod wrażeniem, niczym z wyższej klasy. Auto to godnie reprezentuje swoją klase, nieco ją podciągając pod wyższą półkę. Co mnie w nim denerwuje to dość słabe wyciszenie + głośny silnik, wiem że to diesel, ale to już 2009 rok, a słychać dokładnie jak stare merole czy passaty :) No i co najważniejsze (to już subiektywna opinia) ale ładne i zadbane, w ładnym kolorze - to auto jest naprawdę ładne! W środku, z bogatszym wyposażeniem też jest bardzo miło, a pilot/konsola do sterowania Navi i radiem na środku to świetne rozwiązanie! Drugim minusem jest jeszcze widoczność, szczególnie przez tylnią szybę... No ale jest to kosztem wyglądu, polecam po mieście parktronic bo inaczej idzie sobie głowę ukręcić. Tak czy owak, pozytywnie mnie zaskoczyło, polecam gorąco, to już mój drugi francus i drugi bez awaryjny. Myślę że każda marka teraz, kazde auto o którę się zadba to będzie jeździć i jeździć - i to jest prawdziwa opinia, a to czy VW czy Toyota, jak się kupi taki gdzie ktoś palił gumę na co drugim skrzyżowaniu, albo hamował na dołkach... to zawsze będzie sie sypało.

więcej »
3,54
dodano 20.08.2017 przez

Bardzo ładny i wygodny samochód. I chyba tyle. Silnik 1.6 pb ma za mało mocy i słabo ciągnie. Trzeba go mocno przeciągać by wyprzedzić inny pojazd lub sprawnie ruszyć spod świateł. Nie przypadł mi do gustu. Spalanie to 8.5 litra benzyny przy dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym (80% miasto, 20% droga szybkiego ruchu i za miastem). Skrzynia biegów niezbyt precyzyjna ale jeszcze bez tragedii. Trzeba się upewnić że bieg wszedł. Jeździłem starymi francuzami z lat 80 i 90-tych i tam były podobne skrzynie. Widać niewiele się zmieniło. Układ jezdny jest ok ale uważam, że nie jest tak precyzyjny jak twierdzi producent. Typowa elektronika renault po 2000 roku. Karta elektroniczna zamiast kluczyka. Fajna sprawa, póki się nie zepsuje. Koszt naprawy tudzież wymiany spory. Opisywanego przez mnie auta to na szczęście nie dotyczyło. Kolega za to ma Lagunę II i chciał drugą kartę dorobić. Oryginał z kodowaniem 800 zł. Znalazł jakiegoś gościa pod Warszawą, który zrobił mu za 400 zł. Za kluczyk! Mnie się to nie podoba. Raz coś stało się z przepustnicą i silnik szalał na obrotach, a raz po myciu i czyszczeniu auto totalnie zwariowało (co ciekawe dopiero następnego dnia podczas jazdy). Zgasł, nie reagował w ogóle. Był 2 razy na lawecie. Mechanicy rozkładali ręce, bo nagle samo się naprawiło. Ogólnie fajne, ładne oraz dość pakowne auto (płaska podłoga w bagażniku na plus). Niestety z problemami jakim jest głównie za słaby silnik 1.6 PB oraz mnóstwo dość awaryjnej elektroniki. Mam mieszane uczucia.

więcej »
2,46
dodano 03.06.2015 przez

Auto odebrane z salonu w połowie kwietnia 2015. Kupione jako następca Peugeota 307 1.6 benzyna. Przy zakupie byłem zmuszony niestety kierować się ceną, samochód miał być podobnie wyposażony co 307, silnik z możliwością instalacji lpg. Nabyłem wersję Limited, wyposażoną lepiej niż 307 / czujnik deszczu i świateł, elektryczne szyby z tyłu, składane lusterka, radio z bluetooth i mp3, alu felgi/, za kwotę 5 tys. wyższą niż ta którą dałem 7 lat temu za 307. Samochód ładny, miła linia nadwozia niższy niż 307, no tak reno kupiłem oczkami. Bagażnik bardziej symetryczny, materiały w środku i ich spasowanie nie budzą zastrzeżeń. Meganka jeździ dobrze, tylko nie wiem dlaczego mnie jeździ się nią... dziwnie. Jakoś nie mogę się odnaleźć w tym samochodzie, chociaż minął już rok. Jest cicha ale tylko do ok. 90 km/h. Niezłe wspomaganie, chociaż elektryczne, ciche zawieszenie, tutaj znacznie lepiej niż w 307. Skrzynie wymaga ciągłej zmiany biegów, które nie do końca wchodzą precyzyjnie, szczególnie 5 i 6. Zużycie paliwa na razie bardzo wysokie, przy emeryckiej jeździe głównie w trasach zużycie minimalne wskazane przez komputer to 8,9 l/100. Fotele wygodne, siedzi się nisko. Z tyłu miejsca może brakować osobom wysokim. Edycja - średnie spalanie spadło do ok. 7.5 l/100 km po 5 tys. przebiegu. Edycja - Jest jesień, jeżdżę więcej po mieście spalanie ok 8 l/100 km. Jedynym atutem tego auta jest instalacja LPG, pozwala naprawdę obniżyć koszty eksploatacji. Poza tym samochod bardzo niedopracowany.

więcej »
4,00
dodano 11.08.2012 przez

Postaram się napisać obiektywną opinię. Mam Megankę od nowości 3 lata. Aktualnie z przebiegiem ponad 30 tysięcy. Nie miałem jak dotąd żadnych problemow z tym samochodem, żadnych napraw nawet najmniejszych, nawet żarówki nie były wymieniane czy też klocki a jeżdżę dość szybko. Przegląd zrobiłem wg starej szkoły po roku a powinienem wg producenta teraz. Samochód bardzo ładny na zewnątrz i wśrodku. Świtena karoseria i świetne wykończenia w środku. Wygodnie się prowadzi. Pod względem ergonomii, wyglądu, awarii -dotychczas stawiam jak najwyższą ocenę. A teraz o wadach - moim zdaniem przy takim silniku (1,6 110 KM) przyśpieszenie i jazda na wysokich prędkościach pozostawiam jednak sporo do życzenia, najdłuższym biegiem jest 5, wszystkie niższe są bardzo krótkie. Samochód dość kosztowny -stosunkowo wysokie spalanie. Szybko traci na wartości, auto dla małej rodziny (maksymalnie 2+1) raczej ze względu na niezadowalającą ilość miejsca w środku -zwłaszcza z tyłu. Wielkość bagażnika moim zdaniem jest ok. Deska rozdzielcza ciekawa i nie jest przebogata jak bywa np. w Peugeotach ale wyświetlacz potrafi być mało komfortowy przy jeździe dłuższej w nocy (razi w oczy). Czasami zdarzają się jakby "stuki" na jeździe po nieciekawych, nierownych drogach. Zdarzają się zatem nie są zawsze. Ogólnie jednak zawieszenie prezentuje się bardzo dobrze. Pomimo, że samochod jest bardzo ładny, nie mialem jak pisałem z nim dotychczas żadnych problemów -rozważyłbym ponowny jego zakup.

więcej »
4,77
dodano 06.09.2012 przez

Dotychczas jeździłem różnymi samochodami - Fordami (Escort potem Focus, Mondeo), Peugeotem 307 , Toyotą, mam zatem pewien punkt odniesienia. Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż porównywanie 307 czy Eskorta a nawet Focusa II do Megane III to nieporozumienie - mogą to robić tylko Ci, którzy nigdy nie wsiedli do Meganki i nie przejechali się nią w dal. Moim skromnym zdaniem, samochody te dzieli bardzo wiele - przy całym szacunku do solidnego Focusa. Renault megane III zarówno na zewnątrz jak i w środku to wyższa półka, materiały wykończeniowe świetne, wszystko miłe w dotyku, tapicerka - bardzo miła dla oka, fotele przednie super wygodne . Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie ,komfort jazdy naprawdę świetny ( renenault odeszło od mieciutkiego galeratowatego zawieszenia i postawilo na kompromis dość szczywne ale i konfortowe)samochód wręcz przyklejony do drogi. Auto kupiliśmy dla mojej żony, ale muszę przyznać że przesiadając się czasem do niego z mojego Avensisa czynię to z dużą przyjemnością - Meganka III to samochód świetnie wykonany ( jak na tą klase auta to nie volvo )i frajdą nie lada jest go prowadzić. To z pewnością samochód dla ludzi, którzy oczekują czegoś więcej niż tylko posiadania pięciu drzwi i czterech kół czy przesadzam nie za taką kwote pieniędzy naprawde trudno coś fajnie wyglądającego a zarazem nie awaryjnego kupić ( megank zrobiła ogromny skok jakościowy i to jaki skok ) POLECAM z czystym sumieniem, a pomyśleć że skodę miałem kupić.

więcej »