Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV Grandtour

Firma, 5 lat temu
Silnik 1.6 dCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane IV Grandtour 1.6 dCi 130KM 96kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
2,0
Całokształt
Za całokształt, szkolna dwójka. Jedyne, co ratuje ten samochód, to silnik. Jest ogromną zaletą tego pojazdu. Najgorsze jednak jest to, że na tak niską ocenę auto zasługuje z powodu...głupot, głupich niedociągnięć ze strony Renault, przez co nie przekonam się do tej marki przez następne 10 lat. Jeździłem kilka lat Vectrą B, Audi A3 a teraz Hondą Civic VIII. Teraz posiadam Renault Megane jako samochód służbowy. Pierwsze co mi się nie spodobało, to maska która jakby chciała zaraz się katapultować przy prędkościach powyżej 130km/h. I o ile przy tej prędkości można po prostu być czepliwym, tak przy prędkości 180km/h i więcej...musiałem się zatrzymać na poboczu i sprawdzić, czy ją domknąłem bo byłem przekonany, że jest otwarta. Myliłem się. Ten typ tak ma. Wszyscy koledzy z firmy mają dokładnie to samo, więc to nie indywidualny przypadek. Następną rzeczą która pojawia się u każdego jest jakiś śmieszny balon który wychodzi z przedniego nadkola. Komputer raz na jakiś czas potrafi mi się wyłączyć na sekundę-dwie, ze dwa razy podczas jazdy zrestartował się całkiem. Następna sprawa...spryskiwacze. Spróbujcie spryskać przednią szybę przy prędkości powyżej 100km/h. Powodzenia. Choćby nie wiem jak je ustawić (pytałem nawet w serwisie Renault) nigdy w życiu nie spryskają wyżej niż do 1/3 wysokości szyby. Koszmar. 15 letnie Audi nie miało z tym problemów, że nie wspomnę o Civicu. Teraz boczne szyby. Auto ma niecały rok...a ich opuszczanie/podnoszenie? Skrzypi, trzeszczy, idzie powoli...serio? W samochodzie z 2017 roku? Lecimy dalej z minusami. Regulacja głośności. Pal licho tą beznadziejną manetkę za kierownicą która wg mnie jest bezsensowna. Najzabawniejsza jest jednak skala. Czy to radio, czy usb - najpierw zabawnie jest w głośności między 0 a 4. 0 to kompletna cisza, jedynka ledwo wyczuwalna że cokolwiek leci, dwójka ok, trójka ok, czwórka spory przeskok. Średnia spójność, ale prawdziwy szok dzieje się dalej. Jeśli chcecie podgłośnić, to skala jest do 31, gdzie...po 16 stopniach nie zmienia się nic. NIC. NIC NIC NIC. Jest identycznie, z każdego źródła. Jakież to zabawne. Po co więc skala która ma dwa razy tyle? Uwierzcie, że takich niedociągnięć ten samochód ma mnóstwo, ale w tej chwili nawet ciężko mi je wszystkie spamiętać. Całe szczęście, że jest to auto służbowe. Fajny silnik to nie wszystko. Nigdy, przenigdy nie kupię Renault.
Wrażenia
5,0
Silnik
Byłem bardzo ciekawy, jak będzie mi się jeździło pierwszym w życiu dieslem, w dodatku 1.6 130km. Cóż...silnik jest fantastyczny. Te 130km daje radę bardzo, bardzo dobrze! Posiadam również Hondę Civic VIII ze 140 konnym silnikiem i muszę przyznać, że jak kocham v-tec'a, tak ten dieselek świetnie daje rade. Zbiera się idealnie od samego dołu, przy dużych prędkościach również wyprzedzanie to czysta przyjemność. To największa zaleta tego samochodu. Spalanie? Nie jeżdżę oszczędnie, a nigdy nie mam spalania większego niż 6.5-6.8 litra. Mocno polecam ten silnik!
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest jak najbardziej poprawna. Biegi wchodzą miękko.
4,0
Układ jezdny
Samochód trzyma się drogi porządnie, a jazda nim jest całkiem przyjemna.
4,0
Karoseria
Ciężko ocenić po pół roku użytkowania samochodu. Wydaje się ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra, w tym modelu widać wszystko, z każdej strony. Duży plus.
3,0
Ergonomia
Mogło by być lepiej. Według mnie, jak na wersję kombi ten samochód jest...mały. Dużo miejsca z tyłu - jak najbardziej, jednakże bagażnik wcale nie urzeka przestronnością, pasażerowie również nie mają specjalnie dużo miejsca. Jest ok - ale nie ma szału. Konsola środkowa - według mnie, bardzo mało intuicyjna, w porównaniu do Civica VIII gdzie jest miliard przycisków, w którym po 2 tyg poruszałem się już po wszystkim jakbym był w domu, tutaj nadal niektóre rozwiązania wydają mi się nielogiczne. Nie wspomnę o tym, że Renault mogłoby w końcu zamontować całe sterowanie radiem na kierownicy, a nie w dodatkowej manetce za nią... Dlaczego?
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa bardzo dobrze, tak samo jak klimatyzacja.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Auto jest bardzo dobrze wyciszone, w środku nie słychać praktycznie nic, ale...za to po wyjściu z samochodu słychać wszystko z radia, nawet jeśli ustawione jest na 4 w 31 stopniowej skali.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Non stop co jakiś czas gaśnie na sekundę/dwie centralny wyświetlacz. Wychodzący balon(?) z nadkola przedniego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 dCi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane IV Grandtour 1.6 dCi 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane IV Grandtour