Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Safrane I

KAMIILCIIO, 10 lat temu
Silnik 2.2 140KM 103kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 256 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Safrane I 2.2 140KM 103kW 1992-1996 - Oceń swoje auto
2,38
45% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Piękna linia, wyjątkowość. Samochód inny niż pozostałe Renault
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Brak biegu wstecznego
Zawieszenie : pukające końcówki
3,0
Całokształt
Powiem szczerze jak ja widze ten samochód. Kiedyś mi się podobał i chciałem go mieć. i mam. Auto jest tylko i wyłącznie konkurencja Citroena XM. Ale XM jest lepszym samochodem, trwałym i niezawodnym. Z safranem jest wieczny problem, Miałem 4 XM-y i żaden nie sprawił mi tyle problemów co Renault. Przysłowie znane wśród kierowców jest prawdziwe. \"Renault i Iveco do warsztatu nie daleko\"
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik 2.2 o mocy 137 koni powinien choć troszkę wciskać w fotel. Tutaj... nie ma czegoś takiego. Mam Automatyczną skrzynie, i wyprzedzanie to naprawdę wielki wyczyn i odwaga kierowcy. Totalny brak przyśpieszenia, nawet po blokadzie któregoś biegu. Auto rozpędza się do 100 km/h w... 34 sekundy. Wartburg osiągał taki wynik.
1,0
Skrzynia biegów
Automat który ma wieczne problemy. przy 2 tyś obr/min coś brzęczy. Blokady przełożeń czasami nie działają. I podjazd pod górkę to koszmar. Po wrzuceniu wstecznego auto gaśnie 6 do 10. Postój na przełożeniu \"D\" jest niemożliwy. Samochód chce jechać, a wciśnięcie hamulca dusi silnik i gaśnie. Jazda po mieście jest okropna, tylko 1 i 2 jest używana. Automat nie potrafi \"przewidywać\" jak chwali się producent. I nie zmieni biegu na wyższy nim nie osiągnie odpowiednich obrotów. Jest funkcja \"sport\" która nie robi wielkiej różnicy.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest bardzo wygodne, niczym jak w Citroenie XM. Ale to nie to. Samochód jest ociężały na zakrętach, a szybkie manewry kierownica kołyszą samochód na wszystkie strony świata. Układ kierowniczy... bez komentarza.
Komfort
4,0
Widoczność
Co do widoczności nie mam zastrzeżeń. Widać wszystko dobrze.
3,0
Ergonomia
konstruktorzy tak byli zafascynowani tym projektem że zapomnieli o schowkach. Duży minus, co do deski rozdzielczej, nie jest dobrze ale źle też nie.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie albo działa albo nie. To już nie zalezy od nas tylko od samochodu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest rewelacja, ale Safrane nie jest w tym przypadku najgorszy.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2.2 silnik spala na mieście 20l LPG na niecałe 100 km. Dokładnie na przejechanie 30 kilometrów po Gdańsku potrzebujemy 9 l gazu. na trasie najniższe spalanie to 11 l. Średnie spalanie waha się w granicy 16/18 l LPG.
1,0
Stosunek jakość/cena
Zbyt drogi biorąc pod uwagę awaryjność samochodu.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód na pewno nie jest trwały, problemy z elektryką i mechaniką.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaryjne skrzynie biegów i nietrwałe zawieszenie.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.2 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
23,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Safrane I