Szukaj

Informacje o Renault Safrane

Lata produkcji: 1992 – 2002
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E) produkowany w latach 1992-2002 oraz ponownie od 2008 roku. Pierwotnie Safrane zastąpił w ofercie Renault model 25. Podobnie jak on, Safrane dostępny był tylko w wersji liftback, a mimo planów, do produkcji nie trafiła odmiana kombi. Poza Francją model nie zrobił większej kariery. W 1996 roku auto zostało poddane modernizacji, a w 2002 roku zastąpił je model Vel Satis. W 2008 roku zaprezentowano nowego Safrane bazującego na modelach Samsung SM5 i Nissan Teana. Auto oferowane jest jedynie w krajach Dalekiego Wschodu.
czytaj więcej

Renault Safrane – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Renault Safrane

Liczba ocen: 206
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Karoseria - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,1
~Jar
Hatchback 3.0 24V 194KM 143kW
Renault Safrane II
Auto posiadam 3 lata. Auto jest bardzo wygodne, bije komfortem wiele aut podobnej klasy z tamtych lat. Fotele bardzo wygodne, dzięki zapamiętywaniu pozycji położenia fotela nie ma problemu jeśli auto użytkuje na zmiane kilka osób. Silnik 3.0 V6 jest wystarczający do tego auta. Auto oferuje dobre wyposażenie jak na tamte lata (m.in klimatronik, ksenony, nawigacja, elektryczne i podgrzewane fotele, zmieniarka CD). Materiały dobrej jakości, skóra bardzo fajna, mięciutka (dużo bardziej mi odpowiada, niż ta którą miałem w Mercu czy BMW). Kierownica dobrze leży w dłoni, wygodny podłokietnik. Zabezpieczenie antykorozyjne mogłoby być lepsze, bo rdzewieją doły drzwi tak jak w starych beemkach, a także klapa bagażnika.
4,5
~tutel
Hatchback 2.2 140KM 103kW
Renault Safrane I
Renault Safrane to najbardziej wygodne auto z jakim miałem do czynienia. Oprócz przebogatego wyposażenia, które można mnożyć w nieskończoność i które nie tylko uprzyjemnia (dwustrefowa klima, wyjście na słuchawki dla pasażerów z tyłu), ale także ułatwia kierowanie autem (np. podgrzewana przednia szyba). Gdy zapomnisz wyłączyć światła, auto Ci o tym powie (tak, dokładnie powie!, dzięki wbudowanej \'gadaczce\'). Takiego wyposażenia próżno szukać u konkurencji. Ale Safrane to nie tylko komfort i wygoda, to także przyjemność w prowadzeniu, bezpieczeństwo, ZERO problemów z rdzą (ten kto pisze, że ma rdze to chyba kupił safrane złożone z trzech aut, bowiem auto wyjeżdzając z fabryki było w pełnym ocynku i rdza go po prostu nie rusza!, chyba że był stuknięty). Więc problemów z blacharką nie ma. Wkurzają czasami duperszmity, pierdułki,które po tylu latach eksploatacji mają prawo się zepsuć. Jednak niewielkim kosztem i sprawną złotą rączką da się je wszystkie samemu naprawić (pomoc forumowiczów z renaultsafrane.eu była mi zawsze nieoceniona). Warto poszukać wersji eksluzywnych, z mocnym silnikiem (np. biturbo). Cena jest wysoka, ale osiągi niespotykane (spalanie też :P). Moja 2.2 si to kompromis między osiągami i spalaniem. Safrane to auta niedowartościowane na naszym rynku (w niemczech jest inaczej), ale nie ma co narzekać, dzięki temu można kupić super luksusową limuzynę za cenę golfa, focusa czy corolli :D Kto się raz przejechał Safrane na pewno wróci do tego auta.
1,8
~mateoi
Hatchback 3.0 V6 170KM 125kW
Renault Safrane I
Poprostu kupa francuskiego złomu , auto może było dobre ale 15 lat temu a teraz wysiada wszystko , zawieszenie słabe a koszta ida w tysiące zł , elektryka (el.szyby,centralny zamek,czujniki) , silnik pali jak smok bo przy normalnej jeżdzie pali 11-12l i to jest najmniej a jak się depnie to aż strach patrzec ile pali:// bez problemu da się osiągnąć wynik 20l na 100km , auto rdzewieje praktyczne zadnego zabezpieczenia przed korozją , naprawy drogie jak cholera i to samo z częściami a niektóre trzeba sprowadzać z zagranicy a ceny zwalaja z nóg. Niewarto chyba że ktoś jest fanem auta i przy okazji wygrał w lotto pare milionów.

Raporty spalania Renault Safrane

Liczba raportów: 182
Średnie spalanie dla Renault Safrane
9,8 – 13,6
l/100 km
6,6 – 8,4
l/100 km
10,8 – 16,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,3
Hatchback 3.0 24V 194KM 143kW
Renault Safrane II
No i tutaj dochodzimy do najsłabszego punktu. O ile części pasujące do pozostałych wersji silnikowych lub najlepiej do innych modeli mają z reguły niskie ceny, to jak przyjdzie nam wymieniać części dedykowane do tego konkretnego silnika (np chłodnice) to może być problem, raz, że części te nie są tanie, a dwa jest czasami problem z dostępnością. Koszty eksploatacji porównywalne z BMW 7, przy czym do siódemki nigdy nie musiałem specjalnie szukać albo czekać na cześci. Spalanie 15-20 litrów (niezależnie czy to trasa czy miasto)
16,0
Hatchback 3.0 24V 194KM 143kW
Renault Safrane II
Powiem tak, jak czytam tutaj wyniki spalania niektórych ludzi to śmiać mi się chce. Moja Safranka jeździ na syntetycznym motulu, ma nowe wtryskiwacze gazu, parownik, nowe świece i cewki i w mieście jeszcze mniej jak 16 litrów nie wzięła, przy umiarkowanej jeździe w mieście spalanie wynosi ok. 18 litrów na 100 km, ale biorąc pod uwagę masę auta (1700 kg), pojemność silnika, automatyczną skrzynię, to wcale nie wydaje mi się to jakimś złym wynikiem, w trasie auto pali 11-12 litrów, a jeżdżę tak jakby mi się majtki paliły. Koszty napraw, tu nie jest źle, ale jest problem z dostępnością części, np. ostatnio uszkodzeniu uległo koło pasowe, dostępne tylko w aso, za oszałamiającą kwotę 810 PLN złotych !!!, podobny problem jest z przegubami, ale w końcu udało się dopasować jakiś
6,2
Hatchback 2.1 TD 90KM 66kW
Renault Safrane I
Auto jest rewelacyjne.Tankujesz i jezdzisz.Ja swoim nakrecilem juz 110 tys i nigdy nie zawiodl.Nie cieknie i nie slychac nic niepokojacego,a na blacie juz 310 tys.Ceny czesci sa rozsadne i mowie o ekspoatacyjnych,bo innych nie musialem kupowac.U nas jest taksowkarz ,ktory na tym silniku zamontowanym w Espace ma 750 tys i chwali bardzo.Autem mozna podrozowac z predkoscia 150 km/h i uwierzcie mi zaden niemiec nie ma tak wygodnych foteli.Zawieszenie tez miekkie co w polaczeniu z fotelami daje taki komfort,ze martwi mnie do jakiego auta sie przesiade jak mi Safrane zabraknie.Auto z tym silnikiem nie jest dla ludzi z ciezka noga.To nie wyscigowka i katowanie nie dla niej.