Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic II

Miki, 13 lat temu
Silnik 1.5 dCi 101KM 74kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Scenic II 1.5 dCi 101KM 74kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
3,31
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Dużo miejsca, komfort podróży, ekonomia, dość dobry silnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : wszystko co może być:lusterka, wycieraczki, deska rozdzielcza, kierunkowskazy, szyby
Zawieszenie : stuki przy skręcaniu, itd
3,0
Całokształt
Auto ok, ale ja miałem już dość usterek. Poprzedni Scenik był dużo mniej awaryjny. Rodzinne, nudne lecz dynamiczne, dość ładne i bardzo wygodne auto, które niestety nagle może się zepsuć, nawet jeśli dzień wcześniej było już w serwisie. Jeździło się nim miło, jak w fotelu bujanym kołysało żołądkiem, ale ekonomicznie i do przodu, jednakże wyleczyłem się z Francuzów i z marki Renault na wiele lat. Bardzo mi przykro, serwisy mają dobre, części dość drogie, szkoda nerwów i czasu. Niestety, po 100,000 km te auta sypią się jak klocki, część po części do wymiany. Jeśli już kupować to tylko nowe na 2/3 lata i potem wymieniać. Ja już dziękuję, wolę dołożyć więcej ale mieć auto innej marki.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dynamika bardzo dobra, bardzo oszczędny, ale trochę głośny i brzydko śpiewa. Nic specjalnego ale podobno w tym samochodzie dobrze się sprawuje.
2,0
Skrzynia biegów
Od początku mi się nie podobała. Chrobocząca, twarda, biegi trzeba wciskać, wrzucać z siłą, to psuje całą frajdę z jazdy. W zimie, w mroźne poranki, miałem spore problemy żeby wrzucić bieg. Niestety skrzynia jest bardzo daleka od perfekcji i na trasie brakuje 6 biegu. Bardzo słaba strona Scenica. Stukająca, zgrzytająca, mało elastyczna.
3,0
Układ jezdny
Wydaje się że ok, ale nie jest to auto przyklejone do drogi. Wiem co mówię bo właśnie zmieniłem samochód i widzę sporą różnicę. Kieruje się bezpiecznie, wygodnie, spokojnie ale i nudno. Potrafi zarzucić na zakręcie, potrafi też bardzo bujać. Przy ostrych ruchach / skrętach - wszystko w środku lata, łącznie z pasażerami, uwaga bo można przywalić głową w szybę. Myślę, że zawieszenie jest jednak za miękkie. Miękkie nie zawsze oznacza komfortowe. Może być też trochę niebezpieczne. Ale jedna rzecz jest niesamowita - hamulce! Rewelacja.
Komfort
5,0
Widoczność
Super. Najmocniejsza strona Scenica. Widać wszystko. Panorama. Jak ktoś ma z tylu rozrabiające dzieci to jest dodatkowe lusterko do obserwacji tylej kanapy. Brakuje mi tej widoczności w innych autach.
5,0
Ergonomia
Super. Poza tym że z czasem podłokietnik będzie się zacinał... Ale ergonomia jest dobra, fajne schowki, dostęp do wszelkich guzików - rewelacja. Polecam sterowanie radiem w kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa i tyle. Nie ma się czym podniecać bo wszystkie auta mają już klimatyzację. Długo się nagrzewa, może za długo. Długo też ziębi. Jest ok i tyle. Daję ocenę 4-.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla każdego i sporo oddechu, swobody i luzu. Uważam, że jest bardzo dobrze. Człowiek nie czuję się zduszony jak w typowym samochodzie, w fotelu. Jest bardzo przyjemnie i pozytywnie. Niestety pomimo tego nigdy nie udało mi się dobrze ustawić siedzenia kierowcy i zawsze po dłuższej trasie byłem zmęczony i lewa noga mi odpadała. Ale to może jest zbyt subiektywne.
3,0
Wyciszenie
Nie wiem co to znaczy cicho, ale z pewnością cicho w Sceniku nie jest. Są samochody w których prędkości nie słychać i takie w których słychać. Scenik jest ten drugi. Powyżej 120km/h było dla mnie za głośno. Nie jest to najmocniejsza strona tego auta, ale nie jest też tragicznie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie: moim zdaniem jak na rozmiar auta jest doskonałe. W mieście średnio: max ok 7 / 7,5. w trasie ok 6 / 6,5, może być mniej. Ok 1000 km na jednym baku da radę. ceny przeglądów - serwisowałem tylko w aso - drogo ale szybko. miałem za dużo usterek żeby nazwać ten samochód ekonomicznym. raczej \"skarbonką\".
3,0
Stosunek jakość/cena
Jednak lepiej jest dołożyć więcej, zacisnąć pasa ale mieć coś innego, nie z Francji. Za dużo usterek. Nie ma sensu. Ten samochód ma komfort który mydli oczy. Wszystko się z czasem zepsuje, zatnie, zawiesi, pęknie, opadanie i rozklekocze. Coś z nimi jest nie tak. Zwłaszcza po 100 tys. kilometrów. Niestety mam porównanie do innych samochodów i to jednak jest jakaś porażka. Dobrze że się już go pozbyłem. Tak, czuję \"uff...\". Kupowanie używanych Sceników należy połączyć z kosztami napraw i się na to naszykować.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety. Przechodzimy teraz na ciemną stronę samochodu. Drobiazgi się sypią non stop - opadające szyby elektryczne, elektryka leci co chwilę, deska rozdzielcza i zegar, kierunkowskazy, wycieraczki, klamki/system otwierania, ręczny hamulec/automatyczny, wszystko wariuje i bardzo usterkowe. Raz/dwa razy na miesiąc byłem w serwisie i to już nie miało sensu. No cóż...brak słów.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bardzo usterkowy samochód i był to powód zmiany. Za dużo razy jechałem na lawecie i byłem w serwisie. Były też poważne usterki. Bardzo mi przykro ale już nigdy nie kupię Renault ani innego Francuza. To już koniec mojej przygody z Francuzami i Scenikami.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Scenic II 1.5 dCi 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
5,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Scenic II