Szukaj

Informacje o Renault Scenic

Lata produkcji: 1996 – 2019
Segment: VANy
Produkowany od roku 1996, kompaktowy minivan (segment K). Renault Scenic stanowił uzupełnienie w katalogu francuskiej marki w klasie vanów, zajmując w nim miejsce obok większego brata Espace. Z początku były tylko wariantem nadwoziowym modelu Megane (sprzedawany był jako Megane Scenic), co nie stanęło na przeszkodzie, by otrzymał nagrodę Samochodu Roku 1997 na Starym Kontynencie. Renault Scenic szybko stał się sporym sukcesem rynkowym marki – dotychczas nabywców znalazło ponad 5 milionów egzemplarzy. Najnowsza, czwarta generacja Scenica dostępna jest od roku 2016. Oferowany jest również 7-osobowy wariant samochodu noszący nazwę Grand Scenic. Trzy pierwsze generacje Renault Scenica dostępne były również w wersjach uterenowionych: RX4, Conquest oraz XMOD.
czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej awangardowo wystylizowany minivan ostatnich lat. Koncepcja jest jednak w pełni zrozumiała – to próba zaistnienia auta z wymierającego segmentu MPV w świecie rodzinnych wozów zdominowanym przez crossovery.

~Powagosław
Luzacjusz

Jak na ironię, honoru minivanów Renault nie broni dziś Espace (już w szatach crossovera), tylko Scenic. Z chęcią zakrzyknąłbym: „Gnaj sceniczny epigonie!”, ale nie ma po co. Jego projektanci wystarczająco przeszarżowali.

~Luzacjusz

Renault Scenic – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Renault Scenic

Liczba ocen: 1 297
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~Troskliwemisie
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
Renault Scenic II
Użytkowany od 2 lat przez żonę do codziennych dojazdów do pracy z dwójkś dzieci (dziennie ok.60km) oraz jako samochód do weekendowych wyjazdów. Silnik dynamiczny że spalanie ok 7 l/100km. Silnik przez dwa lata bez usterek (przez ten czas musiałem uzupełnić ok. 1L 5w40). Olej i filtry wymieniany co 15tys. km. Oprócz wymian eksploatacyjnych (łącznik stabilizatora, klocki) padł elektryczny hamulec, który udało się złożyć z pomocą przerzuconych części z drugiego używanego (łączny koszt ok. 700zł) oraz powracająca co jakiś czas usterka sterownika wentylatora (pali styki już trzykrotnie). Koszt jednorazowej naprawy ok. 100zł x 3. Mimo to samochod uwielbiany przez żonę w związku z dobrą dynamiką w trasie i mieście, bardzo wysoką pozycją za kierownicą, dobrą widocznością i sporym prześwitem dzięki któremu nie zaczepia podwoziem o krawężniki. 3 fotele z tylu pozwalają podróżować mi na dystansie do 100km wraz z dwójką dzieci w fotelikach (185cm, 90kg ...nie dzieci tylko ja). Od 120km/godz. glosny na tyle, ze nie da sie prowadzić normalnie rozmowy. Generalnie zalety przebijają wady.
3,5
~Older
Minivan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Renault Scenic I
Jeśli miałbym podsumować ten samochód w kilku słowach powiedziałbym „auto do jazdy, po prostu”. Scenica użytkowałem osobiście prawie 3 lata pokonując w tym czasie ponad 60 tysięcy kilometrów. Przez ten czas moja opinia o tym wynalazku zmieniała się kilkukrotnie, trochę jak sinusoida. Jest to na pewno auto wygodne, dające przyjemność z „płynięcia” z miarową prędkością po drogach, dla mnie subiektywnie ładne stylistycznie, dobrze wyposażone. Z drugiej strony zaś liczba awarii zarówno tych drobnych jak i poważniejszych przeraziła niejednego z moim znajomych, od autostradowej jazdy zapewne mam ubytek słuchu, a dzięki machaniu drążkiem zmiany biegów podczas codziennych dojazdów do pracy zaliczałem przy okazji trening siłowy. Mimo tych wszystkich wad daję Scenicowi 4 gwiazdki, chodź zasługuje raczej na 3. Czemu? Wydaje mi się, że przez sentyment. Jest to auto, które mimo wszystko będę dobrze wspominał. Miało to coś!
4,7
~tfidecki
Van 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
Renault Scenic III
Zawsze byłem sceptyczny w odniesieniu do Francuskich aut. Poprzednio jeździłem japończykami, niemcami, szwedami, to właściwie mój pierwszy francuz. Dostałem go w spadku jako 8 letnie auto z przebiegiem 69 tys km, poprzednik jeździł bardzo mało, garażował, więc auto było niemal jak nowe. Po dwóch latach udanej, bezawaryjnen eksploatacji zamieniam go na... nowego Grand Scenica. Jedyne co mi w tym aucie nieco przeszkadza to niezbyt wielki bagażnik kosztem wielkiej przestrzeni dla pasażerów. No ale właśnie dlatego powstała wersja Grand.

Raporty spalania Renault Scenic

Liczba raportów: 1 408
Średnie spalanie dla Renault Scenic
5,6 – 9,5
l/100 km
5,2 – 8,5
l/100 km
7,7 – 10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Minivan 1.5 dCi 110KM 81kW
Renault Scenic IV
Autem przejechałem obecnie ponad 20t.km. Trasy mieszane, do pracy ponad 20km, w tym większość poza miastem i nie korzystam z trybu eko. Poza wyjazdy typu wakacje, średnia z kasowania po 6t.km 5,5 litra, w tym autostrady prędkość 130-140 km. Wyjazd nad morze prawie nie korzystając z autostrad, spokojna jazda do 100 max krótkie kawałki 120 km po 900 km i 4 osoby plus bagaż 4,9 litra. Wyjazd w góry po 740 km, odcinkowo max prędkość 120km, 5,1 litra. Zeszły roku pętla bieszczadzka z przyczpą kamipngową 1200 dmc, bagaż oraz 4 osoby ( o dziwo przy tej małej mocy i pojemności auto dzięki skrzyni automatycznej sprawowało się bardzo dobrze, szczególnie na pętlach, podjazdach, zawrtokach, czy cofaniu z góry na wąskich drogach z przyczepą w przypadku mijanek). Spalanie z tego wyjazdu po 1600 km, 8,5-9,4 litra wyjazd, powrót 8,3-9,2 z tankowań, (komputer wskazywał podobne dane). Prędkości raczej dopuszczalne, przy próbach na autostradzie jazdy w okolicy 110, spalanie do 10,5 litra i oczywiście bardzo zależnie od warunków, tj. wiatru. Przejazdy typu sama autostrada prędkość do 130 km/godz do 6,7 litra, prędkość min. 130 km/godz po 300 km spalanie średnio od 6,7 - 7,3 litra. Przy prędkościach pow. 140 km/godz spalanie już znacznie wzrasta. O dziwo auto spala niewiele w cyklu miejskim, jednak jeżdżę spokojnie i korzystam ze start/stop w korkach.
5,7
Van 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Renault Scenic III
Jeżeli nie przekracza się 3 tys. obrotów na minutę, to silnik pali znacznie mniej, niż przy "dynamicznej" jeździe - co nie oznacza że płynna jazda jest wolniejsza. Według mnie, na długim dystansie bardziej liczy się średnia prędkość, niż chwilowa prędkość maksymalna. Powyżej 3 tys. obrotów, silnik potrafi spalić nawet 10 litrów na setkę, a jazda na maksa może wskazać nawet 12-15 litrów. Ogólnie uważam, że silnik pasuje jak ulał do tego wysokiego nadwozia. Jedynym mankamentem są wtryski, które wymagają paliwa dobrej jakości (a to niestety jest powszechne w nowoczesnych silnikach). Poza tym, gdyby skrzynia biegów była siedmio-biegowa, to autko było by bardziej ekologiczne. Ogólnie auto warte polecenia.
12,4
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
Renault Scenic II
Nastawiałem się na niskie spalanie, niestety coś z taką aerodynamiką nam tego nie da. Autem głównie poruszałem się po mieście i 10km w jedną stronę autostradą do pracy. Auto w cyklu mieszanym paliło 12.5l/100km gazu. W trasie nie schodziło poniżej 12l, max średnie wyszło 12,96l/100km . Liczone zawsze z dystrybutorem.

Usterki Renault Scenic

Liczba wpisów: 196
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 2006r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Oczekuje na rozwiązanie
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 54
5,0
Van 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
Renault Scenic III
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 69 tys. km
użytkowana przez: 38 tys. km
Instalację Sequent 32 zamontowałem przy przebiegu 69 000 km. Auto odziedziczyłem po kimś z rodziny i wiedziałem, że nie jest to najoszczędniejszy silnik. Dlatego podjąłem decyzję o instalacji LPG. Wybrałem zakład Czakram w Tarnowie, bo miał bardzo dobre recenzje użytkowników. I warto było jechać. Jeżdżę na tej instalacji już 2 lata i kompletnie nic się nie dzieje. Raz...
5,0
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
Renault Scenic II
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 191 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Idealnie współpracująca instalacja z silnikiem. Jedyny mankament to problem z oszukaniem komputera, który zdejmuje ze stanu paliwo z baku przeliczając z przejechanych kilometrów zamiast pozostawać na stanie faktycznym. Po wyłączeniu silnika komputer ponownie odczytuje stan baku paliwa. Poza tym działa bez zarzutu
5,0
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
Renault Scenic II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Zamontowana instalacja BRC SQ ALBA. Miało być tanio i dobrze. I tak na razie jest. Instalacja ma już 40 tys.km przebiegu, na razie wszystko pracuje dobrze. Mapy spalania się nie rozjeżdżają, nie wywala checków, moc auta nawet przy pełnym obciążeniu pozostała bez zmian. Nie ma się do czego przyczepić. Oby tak dalej.
Renault Scenic