Szukaj

Informacje o Renault Scenic

Lata produkcji: 1996 – 2019
Segment: VANy
Produkowany od roku 1996, kompaktowy minivan (segment K). Renault Scenic stanowił uzupełnienie w katalogu francuskiej marki w klasie vanów, zajmując w nim miejsce obok większego brata Espace. Z początku były tylko wariantem nadwoziowym modelu Megane (sprzedawany był jako Megane Scenic), co nie stanęło na przeszkodzie, by otrzymał nagrodę Samochodu Roku 1997 na Starym Kontynencie. Renault Scenic szybko stał się sporym sukcesem rynkowym marki – dotychczas nabywców znalazło ponad 5 milionów egzemplarzy. Najnowsza, czwarta generacja Scenica dostępna jest od roku 2016. Oferowany jest również 7-osobowy wariant samochodu noszący nazwę Grand Scenic. Trzy pierwsze generacje Renault Scenica dostępne były również w wersjach uterenowionych: RX4, Conquest oraz XMOD.
czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej awangardowo wystylizowany minivan ostatnich lat. Koncepcja jest jednak w pełni zrozumiała – to próba zaistnienia auta z wymierającego segmentu MPV w świecie rodzinnych wozów zdominowanym przez crossovery.

~Powagosław
Luzacjusz

Jak na ironię, honoru minivanów Renault nie broni dziś Espace (już w szatach crossovera), tylko Scenic. Z chęcią zakrzyknąłbym: „Gnaj sceniczny epigonie!”, ale nie ma po co. Jego projektanci wystarczająco przeszarżowali.

~Luzacjusz

Renault Scenic – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Renault Scenic - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny Renault Scenic

Liczba ocen: 1 274
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Miro_III
Minivan 1.9 dCi FAP 130KM 96kW
Renault Scenic II
Samochód zakupiony w 2011 roku od firmy ubezpieczeniowej z Francji, z przebiegiem 90 tyś. Obecnie po przeszło 8 latach użytkowania przebieg 190 tyś. Jestem zadowolony z zakupu. Serwisowany przez jednego, zaufanego mechanika. Silnik bez zarzutu, zero wycieków, nie bierze oleju. Wymiana oleju co 10 tyś. Rozrząd wymieniony po zakupie i w tym roku po raz drugi. Dwukrotnie wymienione świece żarowe. Drobne usterki jak w opisie. I najważnaiejsze, zero rdzy na karoserii i oby jak najdłużej. Podwozie w doskonałym stanie. Najlepszy zakup do tej pory. Mam jeszcze scenica III ale to już zdecydowanie inny samochód. Również oceniam go pozytywnie.
4,6
~Tomasz
Van 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Renault Scenic III
Autko pojemne i przyjemne. Silnik - jeżeli nie przekracza się 3 tys. obrotów na minutę, to potrzebuje stosunkowo niewiele paliwa. Inaczej w przypadku "dynamicznej" jazdy - co nie oznacza że płynna jazda jest wolniejsza. Według mnie, na długim dystansie bardziej liczy się średnia prędkość, niż chwilowa prędkość maksymalna. Powyżej 3 tys. obrotów, silnik potrafi spalić nawet powyżej 10 litrów na setkę. Ogólnie uważam, że silnik pasuje jak ulał do tego wysokiego nadwozia, chociaż gdyby skrzynia biegów była siedmio-biegowa, to autko było by bardziej ekologiczne. Choć 110 koników, to może niewiele, ale 240 nm robi swoje i autko żwawo się zbiera. Moim zdaniem jedynym poważnym mankamentem tego silnika są wtryski, które wymagają paliwa dobrej jakości (a to niestety jest powszechne w nowoczesnych silnikach diesla). Ogólnie auto warte polecenia.
4,7
~chiwers
Minivan 1.4 i 16V 95KM 70kW
Renault Scenic I
auto z przebiegiem 230 tys km , ale nie chcialo mi sie to zapisac ... bardzo dobry, no dlugo sie zbieralem na opinie po 5 latach uzytkowania , wczesniej mialel megane z 2000 r, lagune z 2000 r, grand scenika z 2005 r- ale to byl nieudany zakup., ale tak, ogolnie to autko dla rodziny i dla 2 osob z psem, duzy bagaznik,pelno funkcjonalnych schowkow ,niskie spalanie, ok 6do 7 l/100km, oczywiscie jak sie nie jezdzi jak kretyn :) ,bezawaryjny, cichy,elestyczny silnik,dobra widocznosc, wygoda w srodku, jazda nie meczy, i tez sie nadaje na mini kamper, po malych przerobkach ,wtedy dwie osoby spia wygodnie z tylu. nawet z psem czy dzieckiem, a po zlozeniu spania spokojnie podrozuje 5 osob. dobra blacharka,zadnych awari,super widocznosc , itp, zreszta opisalem dokladniej dalej ...jedno powiem, jak dbasz tak masz , a ja dbam i mi nic nie nawala .

Raporty spalania Renault Scenic

Liczba raportów: 1 377
Średnie spalanie dla Renault Scenic
5,6 – 9,6
l/100 km
5,2 – 8,5
l/100 km
7,7 – 10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Van 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Renault Scenic III
Jeżeli nie przekracza się 3 tys. obrotów na minutę, to silnik pali znacznie mniej, niż przy "dynamicznej" jeździe - co nie oznacza że płynna jazda jest wolniejsza. Według mnie, na długim dystansie bardziej liczy się średnia prędkość, niż chwilowa prędkość maksymalna. Powyżej 3 tys. obrotów, silnik potrafi spalić nawet 10 litrów na setkę, a jazda na maksa może wskazać nawet 12-15 litrów. Ogólnie uważam, że silnik pasuje jak ulał do tego wysokiego nadwozia. Jedynym mankamentem są wtryski, które wymagają paliwa dobrej jakości (a to niestety jest powszechne w nowoczesnych silnikach). Poza tym, gdyby skrzynia biegów była siedmio-biegowa, to autko było by bardziej ekologiczne. Ogólnie auto warte polecenia.
5,9
Minivan 1.3 Energy TCe 140KM 103kW
Renault Scenic IV
Przebieg 7 tys km. Podane jest rzeczywiste spalanie (wg tankowań do pełna - kilka odczytów) różniące się od wskazań komputera, gdyż komputer zaniża o ok 0,4 L/100km (mam też megane 1,4 2009 r i tam wskazania kompa są zawyżane o 0,2 l/100km). Ciężko osiągnąć wartości podane przez producenta ale i tak jest dobrze. Chwilę jeździłem na eko ale spalanie było takie same. Dodam że jeżdżę dobrze ekodrivingiem choć czasami zdarza mi się mocniej przycisnąć. Megane 1,4 tce 130 KM w takim samym użytkowaniu pali mi 6,9 a jest ok 200 kg lżejsza i mniejsza buda. Zatem scenic IV 1,3 tce 140 KM to bardzo dobry wynik i duży postęp w technologii. Niestety silnik w Sce IV jest głośniejszy niż w Meg III 1,4. Zawieszenie w SiV jest rewelacyjne (pięknie się prowadzi w zakrętach) ale niestety nie na nasze drogi, gdyż na wyrwach i dołach dość głośne (np w porównaniu do Sce II).
5,6
Minivan 1.5 dCi 105KM 77kW
Renault Scenic II
Posiadamy samochód od 2 lat. Wcześniej 10 lat w jednych rękach w rodzinie. Przy wymianie oleju co 15-20 tyś.km. silnik ten jest bezawaryjny. Części tanie, nawet kupowane w oryginale a głównie tak się staram. Wiele napraw do wykonania samemu po obejrzeniu tutoriali na yt lecz przez mała komorę silnika, nie jest to przyjemne. -Spalanie średnie na trasie ekspresowej (tempomat 130 przy wyprzedzaniu max. 150) 4 osoby i samochód wypchany po brzegi- 6.2 -ta sama trasa i te same prędkości tylko pusty samochód- 5.9 -Trasa 1000 km prędkości 120-140 dwie osoby i niewiele bagaży- 6.0 - droga ekspresowa trasa 200 km jazda ekonomiczna (tempomat 96-116)- 4.8 - bak mieszany zimą z rozgrzewaniem silnika 6.7 Traktuję zawsze cały bak tylko na orlenie co piąte tankowanie zalewam verwą

Usterki Renault Scenic

Liczba wpisów: 191
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 2006r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Oczekuje na rozwiązanie
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 52
5,0
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
Renault Scenic II
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 191 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Idealnie współpracująca instalacja z silnikiem. Jedyny mankament to problem z oszukaniem komputera, który zdejmuje ze stanu paliwo z baku przeliczając z przejechanych kilometrów zamiast pozostawać na stanie faktycznym. Po wyłączeniu silnika komputer ponownie odczytuje stan baku paliwa. Poza tym działa bez zarzutu
5,0
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
Renault Scenic II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Zamontowana instalacja BRC SQ ALBA. Miało być tanio i dobrze. I tak na razie jest. Instalacja ma już 40 tys.km przebiegu, na razie wszystko pracuje dobrze. Mapy spalania się nie rozjeżdżają, nie wywala checków, moc auta nawet przy pełnym obciążeniu pozostała bez zmian. Nie ma się do czego przyczepić. Oby tak dalej.
5,0
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
Renault Scenic II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 115 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Jeśli chodzi o Renault to jeden z lepszych silników do gazu. Zamontowana instalacja Zavoli Winner, przy przebiegu 115 tys.km. Do chwili obecnej na instalacji zrobiłem ok 20 tys.km. Jestem po pierwszym przeglądzie - wymiana filtrów sprawdzenie ustawień, tyle. Z silnikiem wszystko w porządku, nie zauważyłem żadnych niepokojących oznak pracy na LPG.
Renault Scenic