Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic IV

MarekR, 6 lat temu
Silnik 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Scenic IV 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Kształt powala.
Zawieszenie : Ostrzegali, że przy tym profilu opony będą odczuwalne nierówności. Mając porównanie do miękkiego Scenica II, czuć pewną różnicę, ale przy nowym aucie komfort jest zachowany,
4,0
Całokształt
Po roku użytkowania pojazd nadal wizualnie (kolor złoty) robi piorunujące wrażenie. Do tej pory nic się nie zepsuło i nie wymagało naprawy. Nie wszystko jest jednak idealne jak nieaktualne mapy, słabo działający system automatycznego hamowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Spalanie przy tej masie i przy racjonalnej jeździe wynosi 6,5-7,5l/100 km. Do wykorzystania jest kilka trybów. W SPORT czuć pazura, a w ECO, to można co najwyżej wybrać się na niedzielną przejażdżkę do kościoła.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jeszcze nie zawiodła. Nie wyczuwam żadnych oznak zużycia. Lewarek do zmiany jest w tradycyjnym dla Scenica miejscu.
5,0
Układ jezdny
Przy dynamicznej jeździe auto pewnie trzyma się na zakrętach. ESP bardzo dobrze sobie radzi na zaśnieżonych drogach w czasie kontrolowanego testu na trzymanie trakcji.
4,0
Karoseria
Jest subtelna różnica w odcieniu pomiędzy elementami metalowymi jak drzwi, a zderzakami, które są z tworzyw sztucznych.
Komfort
4,0
Widoczność
Przy 185 cm wzrostu widok czasami zasłania lusterko wsteczne rozbudowane o moduł kamery. Dodatkowe przeszklenia średnio spełniają swoją funkcję, bo i tak czasami ma się wrażenie, że za słupkami coś się może skrywać.
3,0
Ergonomia
Kładąc prawą rękę na podłokietniku, lewa zmuszona jest leżeć na wystającym progu drzwi. Oba te miejsca są na różnych wysokościach. Przy dłuższych trasach niewygodnie jest trzymać rękę na podłokietniku. Fotel mógłby mieć bardziej wystający element odpowiedzialny za odcinek lędźwiowy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie zachwyca czas nagrzewania czy moc zimnego nawiewu. Wspominam jazdę starym Mercedesem, w którym wydajność klimatyzacji była dużo większa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają całkiem sporo przestrzeni, ale... przy 185 cm w zimowych butach nie mogę wyprostować nogi pomimo odsunięcia na maxa fotela. Z tyłu natomiast przeszkadzają stoliczki, które nawet w stanie złożonym, uwierają w kolana. Pasażerowi z przodu może przeszkadzać fakt, że ze schowka za bardzo nic nie sięgnie, bo wysuwa się niczym szuflada.
4,0
Wyciszenie
Dopiero przy większych prędkościach odczuwalny jest wiatr dobiegający z uszczelek. Silnik jest dobrze wytłumiony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny opon :) R20 to około 500 zł. Spalanie rzędu 6,5-7,5l/100 przy racjonalnej jeździe nie stawiają go na podium aut ekonomicznych. Przegląd w ASO po roku z wymianą oleju i filtrów oleju i kabinowego niecałe 700 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po roku brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po roku brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Scenic IV 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Scenic IV