Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Talisman Sedan

Miiirs, 6 lat temu
Silnik 1.6 Energy TCe 200KM 147kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Talisman Sedan 1.6 Energy TCe 200KM 147kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Nigdy nie spodziewałem się, ze mały silnik 1,6 ma taką moc i przyśpieszenie, przy rozsądnym spalaniu. Megane RS to to nie jest, ale LIII GT wpada gorzej, a była i jest naprawdę dobrym autem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : otwarcie klapy bagażnika na ruch nogą
5,0
Całokształt
Bardzo dobre auto, piszę to z perspektywy roku. Nigdy mnie nie zawiodło, bez problemowe. Jak dla mnie ładne i z zewnątrz jak i wewnątrz. Bez problemu przesiadłem się do tego auta i nadal sprawia mi radość z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, dobrze współpracuje ze skrzynia biegów, cichy, bez wyczuwalnych wibracji, oszczędny zarówno w jeździe miejskiej jak i dynamicznej.
5,0
Skrzynia biegów
Jest to mój pierwszy automat dotąd jeździłem tylko okazjonalnie. Spełnia wszystkie moje potrzeby. Idealny do miasta i na autostradę. 5 różnych trybów pozwala idealnie ja wykorzystać
5,0
Układ jezdny
W położeniu komfort miękki, wygodny,zwrotny, idealny do jazdy w mieście i na parkingu W położeniu neutral idealny do jazdy na co dzień większy opór kierownicy, bardziej sztywny. skrzynia szybko reagująca na zmianę jazdy W położeniu sport sztywne zwinne auto do szybkiej jazdy, obroty kręcą do odcięcia, tylko na trasę, niestety jest głośniej i spala więcej paliwa. Eco nie korzystam,ale bardzo daje oszczędności Na co dzień korzystam z ustawienia perso ustawienia dobrane dla mnie
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w każdym kierunku dobra, oczywiście zwracam uwagę na wycieraczki pozostawiają pas kilku centymetrowy po stronie lewej, ale mi to akurat nie przeszkadza. Do tyłu korzystam głównie z kamery cofania i jest ona bardzo dobrej jakości zarówno w dzień jak i w nocy. Lusterka boczne pełne pokrycie podczas jazdy jak i manewrów. Szkoda, że tylko jedno z lusterek pochyla się podczas cofania, a nie oba jednocześnie
5,0
Ergonomia
Od kilkunastu lat ujeżdżam "renaulta" nic nie było dla mnie zagadką. Wszystko na właściwym miejscu, bez zbędnych przycisków. R -link znałem wcześniej, nie był zaskoczeniem, podobnie sterowanie multimediami z kierownicy, bardzo dobrze rozmieszczone gniazda USB (mogłyby być 3 z tyłu, a nie dwa i zapalniczka) Oczywiście każdy producent ma swoje podejście do ergonomii, ja np. gubię się w autach innych marek, gdzie nic nie jest na swoim miejscu, ale ta kwestia przyzwyczajenia. R- Link mógłby być bardziej otwarty na inne programy i aktualizacje
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa rewelacyjnie, jest nawet zbyt agresywna na tylnej kanapie w lecie na południu UE Działa lepiej, mocniej i szybciej niż w LIII, Megane III i Kadjarze W zimie również działa super bez bezproblemowo zapewnia widoczność, szkoda, że nie można zakupić podgrzewanej szyby przedniej jak w Espace lub Kadjarze Świetne działa ogrzewanie i wentylacja foteli
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca pod dostatkiem nie tylko na długość, ale również na szerokość, fotele wygodne. Idealne do długich tras Z tyłu również dużo miejsca, ponieważ są auta z większą ilością miejsca z tyłu nie dałem w ocenie maxa, ale nie spotkałem nikogo kto by narzekał na ciasnotę z tyłu lub brak miejsca na nogi. Należy pamiętać, że fotel kierowcy przesuwa się do przodu o 5 cm po włączeniu zapłonu
4,0
Wyciszenie
Jest to bardzo ciche auto, przy prędkościach przekraczających dozwolone limity autostradowe, słychać jedynie niewielki szum z lusterek. Na co dzień samochód "odcięty" od otoczenia - szyby boczne klejone
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gwarancja 5 lat i darmowe przeglądy, jedynie koszt ubezpieczenia oraz paliwa. Zarówno ubezpieczenie dość drogie, ale samochód kosztował 150 000 zł Jeśli chodzi o spalanie 9,5 trasa 10,5 miasto nie mogę zejść niżej, ale specjalnie się o to nie staram Tryb eco mam góra na 1-2 gwiazdki z 5 możliwych, jazda musi być jednak przyjemna
5,0
Stosunek jakość/cena
Super wyposażenie,za super cenę, duża jakość wykonania. Samochód oferuje większość możliwych funkcji w dzisiejszych autach. Są też dodatki ponadstandardowe jak wentylowane fotele, masaż fotela kierowcy i pasażera, miękka delikatna i przyjemna skórzana tapicerka, dość rozbudowane multimedia
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło wszystko działa, nie było żadnych akcji naprawczych, nic nie odpada nic nie trzeszczy, nic się nie zawiesza. Ale jest jeden mały problem klapa czasami nie reaguje na ruch nogi i trzeba otworzyć wówczas bagażnik z pilota lub przyciskiem na klapie. Dzieje się tak w zimie podczas deszczu lub krótko po myjni ciśnieniowej, Jak auto wyschnie problem mija. Mam z tym kłopot bo dwa razy udałem się do ASO zademonstrować problem, który w czasie dojazdu minął.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek poza otwarciem klapy bagażnika na ruch nogą nie miałem. Samochód jest jak dotychczas niezawodny.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Energy TCe 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Talisman Sedan