Szukaj

Informacje o Renault Talisman

Lata produkcji: 2015 – teraz
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2015, model segmentu D (klasa średnia). W katalogu marki zastąpił porównywalną (z tego samego segmentu) Lagunę, jak również flagowy model Lattitude (klasyfikowany segment wyżej). Renault Talisman w luźny sposób odwołuje się do prototypu z roku 1995 o nazwie Talisman Concept. Wersja produkcyjna samochodu powstała na nowej platformie podłogowej Renault-Nissan Common Module Family CMF-CD. Stylistykę i część technicznych rozwiązań Renault Talisman współdzieli z modelem Espace piątej generacji. Mimo że Talisman jest globalną limuzyną francuskiej marki, nie jest oferowana w takich krajach jak między innymi Australia, Wielka Brytania, Irlandia, Japonia, Malezja czy Malta.
czytaj więcej
Powagosław
Piękna linia, piękne kształty, może niezbyt oryginalne, ale po sparzeniu się na kombinacjach z ostatnią Laguną i Latitude, Renault widocznie uznał, że można sięgnąć po… określmy to w taki sposób: bardziej uniwersalne wzorce. ~Powagosław
Luzacjusz
Kto projektował ten samochód? George Lucas? Przecież przód Talismana wygląda jak... hełm szturmowca z „Gwiezdnych wojen”. A na poważnie – powiedziałbym, że Renault znów robi ładne samochody, ale to „znów” oznaczałoby, że kiedyś już tak było, a ja aż taki stary nie jestem. ~Luzacjusz

Renault Talisman – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Renault Talisman

Liczba ocen: 87
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,4
~Edek
Sedan 1.6 Energy TCe 149KM 110kW
Renault Talisman
Auto było w moim posiadaniu 3 lata, podczas których zrobiłem ok 37 tys. km. W tym czasie byłem w ASO uśredniając RAZ W MIESIĄCU. Ogólnie auto bardzo niespójne. Z jednej strony auto wyposażeniem oraz materiałami w środku wg. mnie spokojnie porównywalne z droższym segmentem. Komfort prowadzenia na wysokim poziomie, wizualnie również bardzo udany. Z drugiej strony, w moim egzemplarzu mam wrażenie, że trafiłem na wszystkie możliwe usterki - a było ich mnóstwo. Tapicerka grała w rytm muzyki, lusterka rezonowały na nierównych drogach, całe zawieszenie poszło do wymiany po ok. 20 tys. km (zarówno przód jak i tył), z kolumny kierowniczej na niektórych nierównościach dochodził dzwięk jakby jakaś sprężynka "odbijała", a dodatkowo przy wciskaniu pedału hamulca drążek zmiany biegów dziwnie klikał - czego chcieć więcej ;) Z jednej strony fajne auto, z drugiej ilość wizyt w serwisie je dyskwalifikuje, chyba że się ma na to czas i nerwy.
2,3
~Julian
Sedan 1.6 Energy dCi 130KM 96kW
Renault Talisman
Przejechałem Talismanem 18 miesięcy podczas których stopniowo odbierał mi bardzo dobre wrażenie jakie wywołał przez pierwszy tydzień użytkowania. Przede wszystkim jest to auto nieprzemyślane, niedopracowane, kapryśne, problematyczne, niewygodne i wykonane byle jak. Kiedy kupiłem z przebiegiem 90 tysięcy kilometrów samochód jeszcze trzymał się kupy. W ciągu osiemnastu miesięcy i 50 tysięcy kilometrów padła skrzynia biegów (synchronizatory) i pomimo zrobienia w ramach pakietu ochrony w ASO wyła na łożyskach już przez cały czas, zawieszenie wytrzymuje 20 tysięcy kilometrów - później zaczynają stukać łączniki stabilizatora, sam stabilizator który jest nierozbieralny, zaczynają chrupać albo rozpadają się gumy bądź sworznie na wahaczach (te drugie również nierozbieralne), czujniki ciśnienia spalin oraz, co najlepsze gniją kable i pojawiają się tradycyjne stereotypy pod tytułem wariująca elektronika. Dodam że samochód nie był bity - cały w oryginale więc to nie jest kwestia przeszłości. Na szczęście pozbyłem się już Talismana bo stać mnie na lepszy samochód ale nie stać mnie na renault Talismana - ani ze względu na ilość czasu spędzanego u mechaników ani koszty serwisowania (stabilizatora kosztuje 100 złotych a komplet wahaczy 1300 - trzeba to robić do 20 tysięcy kilometrów więc łatwo pomnożyć sobie ile kosztuje samo utrzymanie tego modelu) pomyłka.
3,8
~Krosant
Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW
Renault Talisman
Auto bardzo konkurencyjne względem reszty stawki tego segmentu. W pewnych kwestiach odstaje od np niemieckiej konkurencji ale należy pamiętać o zauważalnej różnicy w cenie! Duża utrata wartości jest plusem w zakupie auta 3-4 letniego - można kupić dobry egzemplarz za mniej niż połowę salonowej wartości. Później przy starszym aucie nie ma już takiego gwałtownego spadku ceny. Polecam szukać egzemplarzy z przebiegiem do max 100k km. Najlepiej z polskiego rynku w takich ofertach jak np Renault Selection - wtedy mamy jeszcze rok gwarancji na nabywaną używkę.
Średnie spalanie dla Renault Talisman
7,2 – 9,0
l/100 km
4,1 – 7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Sedan 1.6 Energy dCi 130KM 96kW
Renault Talisman
Kupiłem auto z przebiegiem 59 tyś od pierwszego właściciela z polskiego salonu z 5 letnią gwarancją i darmowa obsługą miałem spore obawy bo dużo złego się naczytałem ,ale ja chyba miałem szczęście bo po przejechaniu prawie 20tyś w niecały rok nie miałem najmniejszej awarii . samochód bardzo dobrze się prowadzi jest w nim cicho nawet przy dużych prędkościach i jest bardzo ekonomiczny porównując do poprzedniej mazdy 6 2.2d 150km 2l mniej a dynamika minimalnie gorsza( gdzie ta technologia SKY według mnie czysty marketing) ,oczywiście autko ma jakieś wady np; pytki a długi bagażnik ,ciężko coś sięgnąć z samego końca a mam 185 cm, trzeszczy tunel środkowy i ma zawiłe multimedia,czasem denerwuje kelys go na przykład na myjni zamyka i otwiera.Postaram się dodać opinie po większym przebiegu ale odnosząc się do mojego poprzedniego samochodu talisman wypada lepiej a z kolei porównując do C5 z 2012 żony o to żałuje że citroen nie ma kontynuacji C5
5,8
Sedan 1.7 Blue dCi 120KM 88kW
Renault Talisman
Piszę, ponieważ sam, przed zakupem szukałem informacji o spalaniu. Dane po przejechaniu 1200 km. czyli jeszcze na dotarciu. Opony zimowe 245/45/18 (katalog Renault podaje że zwiększają spalanie o ok. 0,2-0,3 l. w porównaniu do węższych np 215. Pierwszego dnia na trasie ok 100 km, lekko pofalowanej uzyskałem 4.8 l. jadąc w deszczu 80-90km/h. Dwa kolejne dni po mieście ok 40 km spalanie wzrosło do 6,2. W kolejnych dniach przy prędkości ok 110km/h w trasie spalanie oscylowało w okolicach 6 litrów, a przy 100 km/h - 5,5. Mam wrażenie, że po około 500 km spalanie spadło. Aktualnie po przejechaniu 1200 km (około 90% w trasie) komputer pokazuje średnią 5.5. i nie wzrasta mimo że jeżdżę w miarę stałą prędkością ok 110 km/h na tempomacie. Latem pewnie realne będzie 5,5 przy 120 km/h. Napaleni ecodriverzy z pewnością zejdą niżej, ale szkoda silnika. Samochód jak na gabaryty jest oszczędny, prowadzi się doskonale - rozstaw kół w Talismanie jest sporo, bo o 3 cm, szerszy niż np. w Superbie. To przepaść w szerokości, ponieważ 3 cm różnicy to tyle o ile Superb jest szerszy od Octavii. Silnik był dla mnie największą zagadką ale 120 KM spokojnie daje radę, jest elastyczny i ładnie się zbiera. Minusy: Słynny lewarek zmiany biegów rzeczywiście jest jak dyszel, biegi wchodzą średnio, słychać skrzynię i słychać też turbinę, choć ogólnie silnik jest świetnie wyciszony. Brak wycieraczki tylnej szyby, trochę płytki bagażnik i trochę mały otwór bagażnika. TRAGICZNE ŚWIATŁA SOCZEWKOWE!!! w tym samochodzie LEDy są jedyną opcją.
7,5
Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW
Renault Talisman
Średnia z ostatnich 15 tankowań: 8,22. Jazda głownie po mieście (Kraków) + autostrada z dużą prędkością. Najniższe spalanie: płynna jazda drogą krajową w weekend, trasa 170km i spowrotem, prędkość 50-90km/h, spalanie 5,9l/100km Przebieg samochodu: 50 tyś km.
Renault Talisman