Szukaj

Lista ocen Renault Thalia I (411) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 423 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
2,0
~Dzaa88
Renault Thalia I
Sedan 1.4 98KM 72kW
Do miasta idealna. Bardzo ekonomiczna, chociaż trzeba się namachać z powodu krótkich przełożeń. Totalna masakra to piąty bieg. Mimo, iż miałem auto 3,5 roku, to wielokrotnie łapałem się, że to "5" a nie "4" i skrzynia się kończy. Przy 100km/h mamy ok. 3500 obrotów i silnik zaczyna wyć. Przy prędkości 120 km/h To już 4000 obrotów i jeden huk. Skrzynia pozwala rozpędzić się do ok. 180km/h, chociaż samochód chce jechać dalej. Ale kto by jeździł...
2,0
~afterfiat
Renault Thalia I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Beznadzieja. Przy redukcji do 2 trzeba szukac biegu. Zestopniowanie skrzyni bez senu. Jadąc za ciężarówka ok. 80km/h na 3 biegu mozna podciągnąc tylko do 90, max 100km/h kiedy to kończy się moment obrotowy silnika, po przerzuceniu na 4 ciągnie nieznacznie lepiej. Do tej poryjeździłem fiatem 1,2 który na 3 biegu ciągnął do 120km/h i miałem 10tys. obrotów zapasu. Przyspieszenie thali jest beznadziejne w zakresie 60-100km/h bez wzgledu na bieg,...
2,0
~specodhec341
Renault Thalia I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Przełożenie tej zabójczej mocy 75 chomików to nie lada wyzwanie, ale francuscy inżynierowie, prawdopodobnie w przerwie na kawę, spłodzili całkiem udane rozwiązanie. Szkoda tylko, że biegi są tak krótkie i piątkę wrzuca się praktycznie przy 60 km/h. Przekładnia po przejechaniu magicznych 100 000 zaczęła się pocić przy wybieraku, ale problem nie jest poważny, łatwo sobie z nim poradzi każdy przeciętny mechanik. + nieprzyjemne, szarpiące, czasem...
4,0
~Murek
Renault Thalia I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Dla mnie super poza jedną wadą która gra mi na nerwach i walcze z serwisem(a jaki serwis renault jest wszyscy wiemy) głośne łożysko oporowe.Narazie serwis twierdzi że wszystko w normie ale co oni mają powiedzieć (myśle że i tak ich zmusze do wymiany).Jak silnik pracuje na wolnych obrotach silnika nie słychać tylko te cholerne łożysko żona mówi że jestem wyczulony ale z racji że jestem mechanikiem wiem jak powinno być.Poza tą jedną wadą biegi...
2,0
~Przemo
Renault Thalia I
Sedan 1.5 dCi 65KM 48kW
Hmm, porównać jej nie bardzo mam z czym, kiedyś jeździłam żukiem - to też tak latał lewarek dźwigni zmiany biegów. Troszke haczy, 1 i 2 zbyt krótkie (to moja subiektywna opinia - może komuś to sie podoba). Generalnie skrzynia bardziej dopasowana dla osób które doczepiają przyczepki - nooo wtedy to faktycznie ma sens, co trochę z zaskoczeniem ostatnio odkryłem. Tylko kto kupuje Thalie aby wizić przyczepki ?
4,0
~Maciek drzevo@o2.pl
Renault Thalia I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Zestopniowanie skrzyni wydaje się chybione(bardzo krótka jedynka), ale po paru ostrych sprintach spod świateł zmienia się zdanie na ten temat - krótka jedynka i dwójka katapultują samochód. Naprawdę ciężko powstrzymać się od przeciągania na 1 i 2 biegu do 6 tysiecy obrotów. Wadą skrzyni jest przeciętna precyzja przełączania biegów, ale w końcu to nie Honda.
4,0
~Luki
Renault Thalia I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Raczej bez uwag, biegi wchodzą bez problemu, nic nie zgrzyta, może drogi prowadzenia gałki zmiany biegów mogły by być krótsze. Trochę też denerwuje lekki samoistny ruch gałki przy dodaniu gazu na biegu (ten typ tak ma i trzeba się przyzwyczaić). Ogólnie dobrze.
3,0
~Toitoi
Renault Thalia I
Sedan 1.5 dCi 65KM 48kW
bez wiekszych zastrzezen, ale raczej nie jest stworzona do szybkiej zmiany przelozen, preferowany styl jazdy na "taksowkarza" powli podciagamy obroty i wrzucamy bieg, pracuje poprawnie bez wiekszych haczen i przestojow wystarczajaco precyzyjnie z uwagami jak wczesniej
4,0
~rachan@poczta.onet.pl
Renault Thalia I
Sedan 1.4 98KM 72kW
Dla mnie trochę zbyt dostosowana do zwykłego 1.4 trzeba się trochę namachać lewarkiem przy ostrych przyspieszeniach i redukcjach. Skok dzwigni lda mnie ok. Żona narzeka czasem na za "długą" piątkę. Za to dokładność wyboru biegów bez zarzutu nawet przy połowie sprzęgła.
Dziennik kosztów dla Renault Thalia I
Średni koszt przejechania 100 km
36,33 zł
3,9
l/100km
6,7
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
2,0
~Mascot
Renault Thalia I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Francuska inżynieria... Wybierak umiejscowiony od dołu skrzyni, przez co, z jego uszczelnienia pięknie cieknie olej. Do póki nie znaczy terenu - nie dotykam. Precyzja wybierania biegów - kierowca Ikarusa odnalazłby się tutaj bez problemu.
Renault Thalia I