Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Trafic I

wj@ogrzewaj.pl, 20 lat temu
Silnik 1.9 TD 100KM 74kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 54 tys. km
Renault Trafic I 1.9 TD 100KM 74kW 1994-2001 - Oceń swoje auto
2,38
38% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
ZALETY. Dobre właściwości jezdne oraz komfort jazdy (jak na busa i dopóki nowy lub prawie nowy), ciekawa sylwetka, niezła dynamika, skuteczne hamulce (ale niska ich trwałość), obszerna kabina pasażerska. Ogólnie : można się nabrać i kupić... WADY (długa lista - podam tylko niektóre). Zużycie paliwa sporo wyższe (średnio o 2 litry) niż podawane (obiecywane) przez producenta. Wąski zakres obrotów użytecznych silnika (wibracje i twarda nieprzyjemna praca silnika do ok. 1900obr/min, "odcięcie" przy 3600 obr/min). Silnik stopniowo zaczyna "brać olej" od przebiegu ok. 30tys km. Luzujące się i dzwoniące osłony silnika. Dla mnie zbyt krótkie przełożenia skrzyni biegów (na autostradzie na 6 biegu można osiągnąć obroty maksymalne silnika - 3500-3600 obr.min). Często występują problemy z włączaniem 3 biegu (opory i przeskoki). Zdecydowanie za słabe ogrzewanie ; przy -20 st.C na zewnątrz śnieg pod nogami kierowcy taje dopiero po 20 minutach jazdy, osiągana temperatura w aucie przy ustawionym na maksa ogrzewaniu i dmuchawie oraz jazdy na niskich biegach i wysokich obrotach i tak nie przekroczy 10 st.C. Układ kierowniczy i zawieszenie niezłe dopóki nowe - od ok. 40tys km zaczynają się luzy i stukania. Najpierw "lecą" tuleje stabilizatora przechyłów. Skuteczne hamulce, ale o niskiej trwałości tarcz i klocków (dopiero ok. 50 tys. km a już zmieniałem 2 razy przednie i raz tylne). W czasie gwarancji zgłosiłem u dealera (Kiljańczyk !) ściąganie w prawo oraz ok. 5mm różnicę w rozstawie osi po obu stronach pojazdu. Nic nie zrobili, powiedzieli, że w jest normie (chyba w normie Renault !). Wada konstrukcyjna powodująca przyśpieszone zużycie klocka wewnętrznego przy tylnym prawym kole (radzę okresowo sprawdzać ten klocek i zachować przy wymianie 3 stare, mniej zużyte). Wysokie ceny części zamiennych i eksploatacyjnych, np. klocki 270zł na oś + wymiana. Tylko na niby dwa miejsca dla pasażerów z przodu, kanapa zbyt wąska dla dwu dorosłych osób, dla pasażera w środku brak miejsca na nogi(przeszkadza konsola środkowa). Podniesiona podłoga części pasażerskiej (z przodu) utrudnia wsiadanie oraz jest efektem powstania wysokiego progu w wersji kombi. Jednocześnie fabryczna "kratka" montowana w miejsce usuniętej przegrody z blachy nie dochodzi do tego progu aż o kilkanaście centymetrów, co nie tylko zmniejsza i tak nierewelacyjną przestrzeń ładunkową, ale również tworzy trudno dostępny kanał przed kratką. Złe, nieergonomiczne umieszczenie regulatora świateł nisko na desce rozdzielczej pod kierownicą. Brak popielniczki nawet w opcji (tzw. żaroodporny kubek przy bocznej szybie sprawy nie załatwia - zatem palacze niech sobie dadzą spokój bo w najlepszym przypadku popalą deskę lub tapicerkę). Poza tym trochę ciężko trafiać w czasie nocnej jazdy prawa ręką (ponad lewą którą trzymamy kierownicę) w niewidoczny nocą kubek. Fatalne wykonanie zabudów w wersji kombi (nierówna i śliska podłoga, niewygodne, ciężkie i trudnodemontowalne fotele, słabej jakości i zacinające się pasy, dzwoniąca podsufitka). Narastający hałas spowodowany szumem powietrza (powyżej prędkości 100 km/h szum powietrza czasem głośniejszy od hałasu spowodowanego pracą silnika). Licha pojemność części ładunkowej przy tych wymiarach auta, dodatkowo zmniejszona złym opracowaniem kraty w wersji kombi (osobowo-towarowej). Przednia szyba z efektem pryzmatu (niebezpieczne i wprowadzające w błąd rozdwajanie świateł samochodów nadjeżdżających z przeciwka). Źle opracowane, brudzące się łatwo lusterka wsteczne, gdzie środek pasa brudu umieszcza się prawie w środku pola obserwacji lusterka. Awaryjna elektryka (szczególnie alarm), trzaski w zamontowanym w serwisie radiu przy każdej zmianie świateł. Wypadająca co jakiś czas zaślepka gałki biegów. Wypadająca listwa gumowa nad przednia szybą (radzę profilaktycznie przykleić, żeby nie zgubić w drodze). Luzujące się i dzwoniące osłony silnika. Odwrotnie niż w innych autach zamykające się tylne drzwi, do tego słabo zabezpieczone przed uszkodzeniami przy odruchowej próbie zatrzaśnięcia w odwrotnej kolejności. Piszę tę opinię na gorąco - więc nie podaję wszystkich wad, lecz tylko te które w tym momencie pamiętam. Waldemar Janas wj@ogrzewaj.pl
Wrażenia
3,0
Silnik
Wąski zakres obrotów użytecznych silnika (wibracje i twarda nieprzyjemna praca silnika do ok. 1900obr/min, "odcięcie" przy 3600 obr/min). Zużycie paliwa sporo wyższe (średnio o 2 litry) niż podawane (obiecywane) przez producenta. Silnik stopniowo zaczyna coraz bardziej "brać olej", od przebiegu ok. 30tys km.
3,0
Skrzynia biegów
Dla mnie zbyt krótkie przełożenia skrzyni biegów. Problemy z właczaniem 3 biegu.
3,0
Układ jezdny
Dobre właściwości jezdne oraz komfort jazdy (jak na busa i dopóki nowy lub prawie nowy). Później gorzej.
Komfort
1,0
Widoczność
Przednia szyba z efektem pryzmatu (niebezpieczna, wprowadzająca w błąd wada konstrukcji szyby - rozdwajanie widoku świateł samochodów nadjeżdżających z przeciwka, mogaca w skutkować błędna ocena odległości i typu auta). Źle opracowane, brudzące się łatwo lusterka wsteczne, gdzie środek pasa brudu umieszcza się prawie w środku pola obserwacji lusterka.
2,0
Ergonomia
Złe, nieergonomiczne umieszczenie regulatora świateł nisko na desce rozdzielczej pod kierownicą. Brak popielniczki - żaroodporny kubek sprawy nie załatwia. Próby strząsania popiołu prawą reką do kubka ustawionego po lewej, pomiędzy boczną szybą a deską rozdzielczą, mogą skończyc się nawet wypadkiem. W nocy przypalaniem deski - prawie napewno.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zdecydowanie za słabe ogrzewanie w werski kombi ; przy -20 st.C na zewnątrz śnieg pod nogami kierowcy taje dopiero po 20 minutach jazdy, osiągana temperatura w aucie przy ustawionym na maksa ogrzewaniu i dmuchawie oraz jazdy na niskich biegach i wysokich obrotach i tak nie przekroczy 10 st.C.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dal kierowcy OK. Gorzej dla pasażerów. Tylko na niby dwa miejsca dla pasażerów z przodu, kanapa zbyt wąska dla dwu dorosłych osób, dla pasażera w środku brak miejsca na nogi(przeszkadza konsola środkowa).
3,0
Wyciszenie
Narastający hałas spowodowany szumem powietrza (powyżej prędkości 100 km/h szum powietrza czasem głośniejszy od hałasu spowodowanego pracą silnika). Po ok. 40.000 km coraz większe hałasy z podwozia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa o ok. 2 litry/100km wyzsze niz oniecywane przez producenta. Prawdziwe to średnio 8-8,5 litra / 100km. Wysoka cena części oraz materiałów eksploatacyjnych (np. tarcze, klocki). Wysokie ceny serwisu.
2,0
Stosunek jakość/cena
Zbyt dużo wad, w tym kilka istotnych, niska trwałość zawieszenia oraz tarcz i klocków hamulcowych. Auto miłe dla oka, gorsze do jazdy i ponoszenia kosztów napraw i eksploatacji.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z elektryka, alarmem, niewystarczajace odkłócenie instalacji elektrycznej ("trzaski w radiu" przy zmianie świateł). Dość szybkie zużywanie się zawieszenia.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Słaba trwałość tarcz hamulcowych i klocków. Od chwili odbioru auta od dealera zła geometria (wg dealera różnica ok. 0,5cm w rozstawie osi mieści się w normie).
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Trafic I