Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Twingo I

Żabol zabol6@o2.pl, 16 lat temu
Silnik 1.2 55KM 40kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 212 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Twingo I 1.2 55KM 40kW 1993-1996 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jak już pisałem wyżej, wielkość wnętrza ukryta w tak małej karoserii.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Regulacja hamulców tylniej osi, to taki urokliwy problem w tych autkach. Ale podobno ten typ tak ma.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na taki mały silniczek nie jest źle, nie mam problemu z jazdą na V biegu z prędkością 50-55km/h. Przy wyprzedzaniu dobrze jest zredukować do III biegu i "gaz do dechy"
4,0
Skrzynia biegów
Wszystkie biegi wchodzą bez najmniejszych problemów mimo, że autko ma przejechane ponad 200 tyś. km.
3,0
Układ jezdny
Uważm, że Francuzi osiągneli tu niezły kompromis pomiedzy sprężystością i sztywnością zawieszenia. Wg. mnie renia świetnie trzyma się drogi, pomimo że jest dość wysoko zawieszona. To zapewne za sprawą szerokiej rozstawy kół i osi. Troszke wieksze i szersze opony oraz niewielkie pierścienie dystansowe jeszcze bardziej poprawiłyby trzymanie. Miejsca na wieksze kółka jest oporowo.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża powierzchnia szyb ułatwia obserwację. Czasami denerwuje króciuki przód, którego nie widać przy parkowaniu, ale to kwestia wyczucia.
4,0
Ergonomia
Mało przycisków i prostota wykonania, dużym + jest przesuwana tylnia kanapa ze składanymi oparciami.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę autko nagrzewa się szybko, latem aż za szybko z powodu dużych powierzchni przeszklonych i słabej izolacji (minimalna ilość tapicerki, a ta co jest to plastik). Polecam autka z bogatszym wyposażeniem, które mają klimatyzację. Źle umieszczone zostały nawiewy szyb bocznych, tj. powietrze nie jest skierowane na szybę w pole lusterek wstecznych.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod tym względem konkurencja pozostaje daleko w tyle. Miejsca tu wiecej niż w niejednym samochodzie klasy kompaktowej, a nawet średniej. Przy fotelach przednich odsuniętych maksymalnie do tyłu pasażerowie na tylniej kanapie nie mogą narzekac na brak miejsca na nogi. Sam byłem w szoku jak pierwszy raz wsiadłem do twingo i zobaczyłem ile tu przestrzeni. I chyba każdy kto wsiada do reni pierwszy raz mówi to samo "ile tu miejsca". Po prostu twingo jest z zewnątrz mały w środku duży.
2,0
Wyciszenie
Zewsząd dochodzi nas szum, jak nie wiatru to opon, jak nie opony to odgłos koników pod maską. Do 90km/h jest ok. ale powyżej 100 wrażenia akustyczne są niezapomniane :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najmniejsze zużycie paliwa jakie odnotowałem to ok. 4,5L/100km przy 4 osobach w autku i jeździe z predkością 90-110km/h. Montowanie gazu w twingo mija się z celem.Orginalne części są dość drogie, ale zamienniki właściciela twingo nie zrujnują. Auto ma budowę prostą jak przysłowiowy cep, więc do wszelkich napraw wystarczy trochę chęci, albo mechanik "złota rączka".
5,0
Stosunek jakość/cena
Autko trochę plastikowe, ale warte polecenia. Do miasta nic lepszego, mały promień skrętu, doskonała widoczność...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Renię kupiłem z przebiegiem 175tyś. Przez rok zrobiłem nią 35tyś km i jedyna usterka jaką miałem to defekt przełącznika świateł. Dodam jeszcze, że mój egzemplarz od nowości jeździł po polskich drogach i był eksploatowany przez firmę, a nie osobę prywatną.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
A co to są poważne usterki w twingo?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Twingo I 1.2 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,50 zł
7,5
l/100km
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Twingo I