Szukaj

Informacje o Renault Twingo

Lata produkcji: 1993 – 2018
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1993, miejski model segmentu A, będący najmniejszym autem w katalogu Renault. Renault Twingo pierwszej generacji zaprojektował ówczesny główny stylista francuskiej marki – Patrick le Quement. Samochód zdradzał też duże podobieństwo do zaprezentowanego w roku 1983 polskiego prototypu Beskid, lecz Renault wyparło się wzorowania na nim. Nazwa Twingo wywodzi się ze scalenia słów „twist”, „swing” oraz „tango”. Trzecia generacja Renault Twingo została wprowadzona na rynek w roku 2014. Od początku model stał się sporym sukcesem rynkowym francuskiego producenta – do dnia dzisiejszego zakupiło go prawie 3,5 miliona nabywców.
czytaj więcej
Powagosław
Drugie Twingo było zakładnikiem sukcesu pierwszej generacji tego modelu: oczekiwano, że też będzie w jakimś stopniu wyjątkowym, charakternym maluchem. A wyszła z niego cała ówczesna nijakość Renault. Ale teraz dzięki niej (bo na jej tle) nowe Twingo znów wygląda dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
Myślę sobie, że to duża sztuka stworzyć retro-malucha, szczególnie jeśli Renault nawiązuje nim do Fiata 500 (albo lepiej: do Fiata 126p). Tyle złośliwości. Z sympatią mogę powiedzieć natomiast: dobrze się stało, że Twingo II już nie ma z nami. ~Luzacjusz

Renault Twingo – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Renault Twingo

Liczba ocen: 361
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Drobne usterki - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Michał Kreft
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Renault Twingo I
Kiedy ojciec powiedział mi, że zamiast wymarzonego golfa 4 dostanę Renata Twingo powiem szczerze, że się zawiodłem. Twingo nigdy mi się nie podobało, uważałem że bardziej nadaje się na auto dla kobiety lub dla osób na emeryturze ( tak wiem typowy młody kierowca, jak coś nie ma 150 koni pod maską i nie wygląda jak sportowe to nie jest to samochód), lecz po 2-3 miesiącach zmieniłem zdanie. Auto jest małe zwinne a z tym silnikiem to istny demon. Mój zawód przerodził się w wielką fascynacje, bo przecież jak samochód z takim wyglądem może dostarczać aż tyle frajdy z jazdy. A prawda jest taka że 75km w samochodzie który waży 800-900kg wystarcza aż za nadto. Polecam jak najbardziej, niektórzy pewnie będą musieli się trochę przyzwyczaić do wyglądu ale później nie będą tego żałować.
3,9
~pawel
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Renault Twingo I
Autko to wybór dość przemyślany - ostatecznie stwierdziłem, że potrzebuję czegoś małego, do miasta i żeby nie zbankrutować. Seicento? Nie najładniejszy, zawieszenie taczki i jedna gwiazdka NCAP. Matiz? To co mam w nim gwarantowane to rdza... Twingo okazał się najlepszy w tej kategorii - mały, zwinny, bezpieczny (3 gwiazdki po ostatnim lifcie, cztery poduszki) i, uwaga... dobrze wyposażony! W cenie średniej klasy roweru można mieć fajny samochodzik z klimatyzacją, pełną elektryką, żwawym silnikiem który niewiele pali! Jak nie klimatyzacja to zazwyczaj można spotkać wersje z roll-dachem - fajny bajer :) Jedyna rzecz, której mi brakuje to tylna para drzwi (to był plus Matiza) ale z drugiej strony jak człowiek sobie pomyśli to i tak rzadko kiedy wiezie się więcej osób. Dokładnie sprawdzam spalanie i waha się w przedziale 5,7 - 6,1 l/100 km. Jeśli chodzi o usterki to nic niespodziewanego (odpukać) przez pół roku mi się nie wydarzyło, a w poprzednich samochodach to zawsze już coś się działo po takim okresie ;)
4,1
~Szary91
Hatchback 1.2 55KM 40kW
Renault Twingo I
Ogólnie autko bardzo przyjemne do jazdy, dobre na początek lub jako drugie auto w rodzinie. Moim zdaniem niedoceniane przez wielu, wybierając seicento lub czinkusia zamiast Twingo kierowałbym się jedynie tym, że "koledzy będą się śmiali" . Wiadomo nie jest to limuzyna, komfort pozostawia wiele do życzenia, ale w danym przedziale cenowym i z niedużymi oczekiwaniami auto sprawuje się na prawdę fajnie. Wiadomo jak człowiek pojeździ czym lepszym ciężko potem wsiąść za kierownicę renówki ale patrząc obiektywnie pojazd spełnia swoje zadania. Dla mnie problemem był jedynie brak drzwi z tyłu i z czasem brak mocy.

Raporty spalania Renault Twingo

Liczba raportów: 340
Średnie spalanie dla Renault Twingo
4,9 – 8,4
l/100 km
3,3 – 4,8
l/100 km
6,5 – 8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Hatchback 3d 1.5 dCi 65KM 48kW
Renault Twingo II
Silnik 1.5 DCi słynący z oszczędności, profesjonalny tuning zwiększający moc do 82 KM i 190 Nm, regularne spalanie w cyklu miejskim latem 4,7-4,9 l, zimą 5,2-5,5 l na 100 km, samochód z uwagi na bardzo krótką skrzynię biegów nie nadaje się na szybsze trasy gdyż spalanie rośnie dramatycznie. Trasa Wrocław Katowice A4 prędkości w przedziale 140-170 km/h spalanie 7,4 l . Samochód oszczędny do prędkości max 100-110 km/h później spalanie rośnie bardzo gwałtownie. Po programie (sofcie) samochód mimo większej mocy i dynamiki spala mniej.
6,3
Liczba komentarzy: 1
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Renault Twingo I
Jestem trochę w szoku. Nigdy nie patrzyłem na spalanie, ponieważ jeżdżę zależnie od tego jak potrzebuję w danym momencie. Jeśli trzymałem go na BARDZO wysokich obrotach, spieszyłem się jak głupi (w mieście) to średnio spalanie na poziomie 9L. Jeśli jeżdżę normalnie, tzn. nie uprawiam eco drivingu, po prostu jadę jak człowiek to spalanie w trybie miejskim to około 6L. Piszę ten post ponieważ jestem w ogromnym szoku po dzisiaj. Średnio w trasy jeździłem po 120km/h, ale dzisiaj stwierdziłem, że chciałbym sprawdzić czy faktycznie da się z twingo wyciągnąć 5L/100km, więc pojechałem po autostradzie 70km/h - ciężarówki mnie wyprzedzały nawet :( no ale... Nie wierzyłem w te raporty spalania tutaj co ludzie dodawali, gdzie w trasie po 5-5,5L mieli na 100km. No ale jestem w OGROMNYM SZOKU. Na 100km wyszło mi... 4L!! Tak! 4L! Nie wiecie jakie miałem zdziwienie na twarzy, gdy tankuje a tutaj mi pistolet odbija przy cenie ~40-50% niższej niż gdy po średnio po mieście mieście. Twingo (1.2 silnik, 75KM, 16V) w rodzinie od 5 lat, a ja jeżdżę nim 2 lata. Oficjalnie stwierdzam, że to król supermarketów i parkingów. Na światłach nie podskoczy nawet żadna BMWica. Śmiesznie to brzmi, ale jak wrzucę go na 1 i 2 pod odcięcie paliwa to żaden kozak w rozlatującym się, 20 letnim BMW nie ma szans. Części jak to części, nie za tanie, nie za drogie. Nigdy nie miałem żadnej poważnej awarii, raz tam przegub walnął, raz tam rurę było trzeba podwieszać, raz katalizator wymieniany, ale NIGDY nie było POWAŻNEJ awarii, a uwierzcie, czasami te auto jest tak katowane, no może przesadziłem, że katowane, ale jeżdżę tak dynamicznie i nic się z nim nie dzieje. Moja żaba ma na liczniku niecałe 200 000km, ale ma to coś w sobie, zżyłem się z tym samochodem, nie zawodzi mnie, małe spalanie w trasie, jeśli potrzeba to zrywne po mieście i co najśmieszniejsze... BARDZO POJEMNE. Znajomi śmieją się, że bagażnika to ja nie mam, że niby bagażnik to mam w twingo, ale w domu - w szafie... Ale kiedy wejdą do tego cacka to kopara opada, bagażnik jak na taki rozmiar auta jest BARDZO DUŻY. Polecam ten samochód wszystkim - jeśli nie traficie na jakiś kiepski model to będziecie bardzo zadowoleni. Pozdrawiam :)
6,0
Hatchback 3d 1.2 16v 75KM 55kW
Renault Twingo II
automatyczna skrzynia, spalanie niskie aczkolwiek w miescie warto uprawiać eco driving- wtedy spalanie nie podchodzi pod 8l. Troche ociężały i nieraz długo się zbiera,ale czego wymagać od 75 koni.. do samochodu weszła kanapa z ikei,regał i stół i jeszcze dwie osoby jechały z zamkniętą klapą bagażnika - mimo niewielkich rozmiarów samochód jest zaskakująco pojemny. z minusów - ma troche duży promień skrętu jak na swoje rozmiary.

Usterki Renault Twingo

Liczba wpisów: 24
Silnik gaśnie świeci się pomarańczowa lamka
  • Renault Twingo I 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
Witam,mam problem z autkiem otóż autko ma dziwny objaw z gaśnięciem silnika,mianowicie odpala poprawnie ze spalaniem nie ma najmniejszych problemów ze spadkiem mocy również a jednak problem istnieje. Po odpaleniu ruszam czasem normalnie i jadę sobie i po pewnym czasie zapala się pomarańczowa lampka i zaczyna gasnąc silnik (nie trzyma wolnych obrotów) ponownie uruchamiam i jadę sobie dalej. Po pewnym czasie lampka gaśnie i problem ustaje,i tak zaświeca się nieustanie w nie regularnych odstępach czasu. Najciekawsze jest to że dzieje się to tylko w mieście na trasie autko porusza się bez problemu. Czy ktoś wie co to może być?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
komunikat STOP przy probie przekroczenia 2500 obrotow gdy jest mroz
  • Renault Twingo II Hatchback 3d 1.5 dCi 65KM 48kW od 2009
  • silnik
Gdy jest zimno samochod odpala normalnie bez najmnijeszego problemu. Na wolnych obrotach chodzi normalnie. Gdy ruszamy i zaczynamy wszystko jest dobrze do momentu gdy obrotomierz dochodzi do 2300-2500 obrotow. W tym momencie zapala sie kontrolka STOP i samochod zaczyna sie krztusic i "skakac" do przodu. Gdy wyrzucimy na luz to kontrolka gasnie i samochod zaczyna jechac normalnie. Dzieje sie tak non-stop ale gdy dluzej jedziemy to te "skoki" sa coraz czestsze i po jakis 15 minutach tak zaczyna ie dziac juz przy 2000 obrotow. Gdy jest cieplo nic takiego sie nie dzieje.
Problem rozwiązany
1 komentarz
szybko zapala się rezerwa paliwa
  • Renault Twingo I
  • instalacja elektryczna
gdy odpalam (nie zawsze)zapala się kontrolka paliwa(rezerwa)np zatankuje 5l i przejadę 8km i już się zapali rezerwa a ostatnio to pod zaparkowaniu pod górkę i wyłączeniu silnika gdy zapalam wtedy zapala się rezerwa czy to coś z elektryką ? czy może pływak ?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Renault Twingo