Szukaj

Ocena kierowcy - Renault ZOE II

GRZEGORZ, 2 lata temu
Silnik R135 136KM 100kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault ZOE II R135 136KM 100kW od 2019 - Oceń swoje auto
4,50
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Super przyspieszenie.
Układ hamulcowy : Bardzo wydajna rekuperacja w trybie "B", praktycznie nie trzeba używać hamulca (tylko do całkowitego zatrzymania)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Alarm dołożony w ASO.
5,0
Całokształt
Optymalny elektryk
Wrażenia
5,0
Silnik
Na wyłączonym trybie ECO naprawdę wbija w fotel. Od strony silnika nie występuje jakikolwiek dźwięk. Do 30 km/h generowany jest dźwięk z głośnika - dla pieszych.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza skrzynia to brak skrzyni.
4,0
Układ jezdny
Dosyć twardy. W zakrętach trzyma OK ale progi zwalniające się czuje (mój poprzedni C5 hydroactive lepiej tłumił). Na śliskim przy bardzo mocnym przyspieszaniu trochę zrywa przyczepność.
4,0
Karoseria
Jak na wielkość auta to w środku jest całkiem sporo miejsca. Wykończenie w środku wysoka wersja ale w bagażniku gołe blachy.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra ale nie idealna. Wycieraczki z przodu są dziwne i obejmują za małą powierzchnię. W tył dodatkowo kamera niezłej jakości, ale lubi się zachlapać.
4,0
Ergonomia
Ogólnie lubię rozwiązania Renult, funkcje obsługiwane z przycisków są OK. Te dostępne z ekranu to już słabe. Hands free jak to w Renault - jak się w garażu obejdzie auto dookoła z kartą w kieszeni, żeby podpiąć ładowarkę, to się 2 razy zamknie i otworzy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zdziwiłem się, że elektryk ma tak fajne ogrzewanie. Od razu po starcie grzeje ale nie ma efektu przegrzanego powietrza. Klima to jeszcze nie wiem bo mam dopiero od jesieni. Można nastawić program na konkretną godzinę i wtedy auto czeka już rozmrożone. To jest super. Ogrzewanie na +20,5 przy -10 bierze 3kW prądu przez co spada zasięg. Chyba jest to pompa cieplna bo w mróz mocno słychać wentylatory.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super. Z tyłu nie - tylne siedzenia są dość wysoko (podniesione bo na bateriach) i wysokie osoby się ledwo mieszczą. Wsiadanie do tyłu - trzeba uważać na głowę bo się można walnąć w dach / górę drzwi. Jako auto rodzinne z dużymi dziećmi to bym nie polecił. Natomiast jak trzeba to da się pojechać w 5 osób.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho. Jedynie te "kosmiczne - UFO" sztuczne dźwięki do 30km/h po jakimś czasie trochę drażnią. W mojej wersji jest od tego przycisk, ale nie da się tego wyłączyć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jako nowe auto to trudno powiedzieć, Pierwszy przegląd po roku lub 20 tys km kosztuje podobno 150 złotych. Opony wielosezonowe Goodyera - trzymają na lodzie ŚWIETNIE - koszt 1800 złotych. Ładowanie z domowego gniazdka 2,4kW trwa dość można sobie spokojnie doładować. Z publicznych ładowarek korzystałem rzadko. W Internecie są jakieś opinie, że ładowanie na szybkich źle działa, ale ja tego nie potwierdzam.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje mi się, że innego nowego elektryka, który ma zasięg realny 360 km a nawet w mrozy (-10) trzyma zasięg ponad 220 kilometrów w takiej cenie się nie kupi. Jazda z fotowoltaiki wychodzi na prawdę tanio.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyny problem to alarm. Do auta była dopłata za wersję "przygotowaną do instalacji alarmu" Alarm dokupiony i zamontowany przed odbiorem w ASO, a jednak wyje bardzo często bez powodu. Alarm do reklamacji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak problemów.

Zużycie prądu dla silnika R135 136KM 100kW

Średni zasięg
313 km
Średni maksymalny zasięg
360 km
Średni minimalny zasięg
220 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
360 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
27,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
3,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
1,5 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault ZOE II