Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 200 III

marwer84, 15 lat temu
Silnik 1.6 Si 112KM 82kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Rover 200 III 1.6 Si 112KM 82kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,31
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : poniżej 10sek do setki...112koni Fajnie się kręci:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : HGF (usczelka głowicy) mankament silników serii K
5,0
Całokształt
za taką kasę 9000zł nie kupicie żadnego golfa,opla,audi z takim wyposażeniem i rocznikiem.A na tle tych wszystkich golf3 itp rover 200 wygląda dużo dużo nowocześniej i ładniej. Mało kto zna tą markę i tak naprawdę nikt nie wie czego oczekiwać po takim samochodzie na mieście mało roverków więc czujesz się nietuzinkowy he he.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na silnik 1,6 pali stosunkowo mało ok 7,5l na 100km przy normalnej jeździe.Aby elastycznie przyspieszał trzeba go kręcić od min 4000obr/min wzwyż.Częstym mankamentem silników serii \"K\" jest nieszczelna uszczelka głowicy zjawisko nazywane HGF.Lecz przy rozsądnym użytkowaniu nie powinno być z tym problemów(np.nie przekraczać 3000obr przez pierwsze 10min jazdy)Doglądać wszystkich płynów eksploatacyjnych raz w tygodniu.
4,0
Skrzynia biegów
U mnie działa bardzo dobrze czasem jedynka ciężko wchodzi.Ale ogólnie ok.
4,0
Układ jezdny
Autko super trzyma się drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność jest bez zarzutów.
4,0
Ergonomia
ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autko bardzo szybko się zagrzewa nawet w zimie przy mrozie już po przejechaniu 2-3km silnik osiąga swoją temperaturę co za tym idzie i ogrzanie wnętrza auta następuje bardzo szybko.Latem klima robi swoje szyber dach nadaje się raczej do lansu w mieście:)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca sporo możliwość regulacji kierownicy.Jest w porządku.
3,0
Wyciszenie
Mogło by być ciszej przy większej prędkości słychać wiatr w okolicach lusterek.U mnie bardzo mocno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na ten silnik bardzo mnie zadowala pali tyle co moje stare uno 1.0:)Przejechałem nim na razie 15tyś gdy go kupiłem miał 105tyś.Od razu po kupnie zawiozłem wóz do mechanika ponieważ sprzedający nie uprzedził mnie o uszczelce głowicy...wymiana+części 500zł.Ale od tego czasu nic więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma drugiego takiego samochodu(wygląd,wyposażenie)za tak niską cenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
troszkę rozrusznik szwankuje ale to chyba normalne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wystrzegajcie się HGF.Jeżeli chcecie kupić roverka od razu zajrzyjcie do zbiorniczka płynu chłodniczego. Czy jest w nim w ogóle płyn,jak jest to czy nie ma w nim oleju.Jedno lub drugie oznacza wymianę uszczelki. Części(komplet śrub,uszczelka głowicy,kolektora itp)+robocizna w zależności od mechanika który w ogóle odważy się naprawić roverka(większość się boi)będzie oscylować w granicach 500zł.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Si 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Rover 200 III

Liczba wpisów: 29

Rover 200 III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Rover 200 III