Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 200 III

nomen82@op.pl, 14 lat temu
Silnik 2.0 SD 86KM 63kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Rover 200 III 2.0 SD 86KM 63kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,31
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik Hondy, pasują tylko niektóre części. ale niezawodność SUPER (odpukać w puste)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Zwalam to na drogi polskie, nie szarżuje, i podejrzewam, że poprzedni właściciel założył przeguby do benzyny a te nie są tak trawałe jak te do Diesla.
4,0
Całokształt
Jestem zadowolony, kupiłbym jeszcze raz. W sumie opisałem auto powyżej, Jak dbasz tak masz, nie czekam z serwisem, jak coś pada to do mechanika plus wymiana regularna olejów i jest git. UWAGA! Przekonanie \"Polskich Mechaników Grzebków\" o braku części lub innych kluczach (angielskich)włóżcie między bajki. Przykład Kompletny Rozrząd sklep zamówienie czas oczekiwania 24 h. To samo ale w Golfie IV 2 dni ( może nie mieli?? na hurtowni?) Poza tym wiele rzeczy można dostać już na szrotach, ja tak skompletowałem aluski, normalnie komplet 4 sztuk 1000 zł, ja dałem 400 zł. ale odwiedziłem 10 szrotów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobrze ciągnie na każdym biegu w końcu Diesel, wiele wybacza ale od 1000 obrotów. Żadnych wycieków, pomimo takiego przebiegu choć podejrzewam, że poprzedni właściciel troszkę podkręcił licznik i trzeba by dodać tak z 50000 km. Jestem 2 właścicielem w Polsce. Regularnie serwisowany czyli wymiana oleju plus filtry i potrzebne naprawy.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, aczkolwiek \"wsteczny\" lubi nie wchodzić i wyskakiwać, pozostałe biegi bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Doskonały :) Jestem zachwycony, na lato mam opony 205/55/15 i w żadnym aucie nie miałem takiej kontroli na zakrętach. Choć nisko-profilówki dają trochę znać na dziurach to na \"normalnych\" drogach jest super. W zimie cienkie \'14 na stalówkach. Nie ma problemu z śniegiem i lodem, choć autko czasami ma ochotę uciekać tyłem, ale to już kwestia prędkości. Nie mam ABS.Jedyny malutki minus to hamulce kilka porządniejszych hamowań i trzeba pamiętać o mocniejszym wciskaniu pedała bo autko nie ma dobrej wentylacji tarcz a one głównie hamują. Założenie tarcz wentylowanych pomaga z 10 %, a trzeba dobrze dobrać bo mogą być problemy z szerokością zacisków.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu Ok, pomimo dość szerokich słupków bocznych. Przy zbyt bliskim podjechaniu do sygnalizacji kłaniamy się Panom Konstruktorom, ale pokażcie mi takie auto które tak nie ma. W tył jest dobrze, szerokie lusterka dobrze ustawione bardzo pomagając.
4,0
Ergonomia
Ułożenie wskaźników pod ręką, bardzo dobre położenie na radio, lekki ruch ręką przy zmianie biegu i dotykamy panelu. Nie miałem problemu z dołożeniem radia i radia CB. Wszytko ładnie spasowane. Fotele wygodne, lekko kubełkowe.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
No i tu jest jeden wielki minus. Nie mam klimatyzacji zaznaczam. W lato ok, szybki nawiew i robi się znośnie w aucie, miałem drobną awarie sterowania wentylatora, przepalenie 1 płytki kwestia 15 zł na szrocie plus 20 minut montażu. W zimie, hmm cóż ciężko. Owszem nawiew szybko radzi sobie z przednią szybą i połową przednich reszta pomimo nagrzania auta tak,że już nie można wytrzymać nadal jest zaparowana. Może to wynik wilgotności i trzeba auto osuszyć z drugiem strony nigdzie mi woda nie leci do środka tyle co wniosę na butach. Podgrzewanie szyby tylniej bardzo dobrze nie ma problemu , tylko w zimę trzeba jeździć z non stop włączoną.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK, mam wersję 3 drzwiową. Ale w 5 osób też jest znośnie. Kupiłem auto takie właśnie z myślą, że najczęściej będę jeździł ja i moja dziewczyna. Regulacja w porządku, mam 190 cm i bardzo dobrze czuję się za kierownicą. Zwłaszcza, że w poprzednim Seicento notorycznie cierpła prawa stopa od trzymania gazu po 1,5 godz jazdy. Tu tego nie ma.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h silnik słychać i nie przeszkadza to. Ja to lubię tj słyszeć pracę silnika. Powyżej 120 jest troszkę głośniej, trzeba lekko głos podnosić, ale nie ma tragedii. Mam Diesla.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupiłem Diesla z myślą o dużych przebiegach.Auto już znałem ale w wersji z silnikiem 1,4 benzyna. W mieście nie jeżdżę powyżej 2000 obrotów, bo to zwykle krótkie odcinki i nie ma co silnika przeciążać. W trasie jest dobrze, małą turbo dziura koło 2400 obrotów, potem potwór, aż miło słychać silnika:). Spalanie do 120 km /h. Trasa 5,5l/100, do 90km/h 4,8/5 l/100 km.Miasto Korki Zima 6,2l/100km, Korki lato 5,5/5,8/100km, Miasto 5,5l/100km. W ziemie ogrzewanie na maksa, najczęściej 2 bieg wentylatora,plus ogrzewanie tylnej szyby. Normalnie radio plus CB na trasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem za 11 tyś, teraz 8 tyś wartość. Jestem zadowolony.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma już rocznikowo 12 lat, więc: lekko drga i jest to słyszalne lewa szyba, mechanik twierdzi,że to jedna śrubka, ale dużo grzebania przy drzwiach., zużyty lewarek skrzyni (drga na luźnym, już naprawiałem ale ten model tak ma i teraz musiałbym wymienić cały drążek aż do skrzyni biegów, narazie nie przeszkadza, biegi wchodzą bez problemów),do wymiany silniczek wycieraczek (wytarta blaszka do działanie czasowego, silniczek nie rozbieralny) . UWAGA na wiązkę tylniej klapy, jej umiejscowienie powoduję przełamanie/przetarcie na linii klapa/karoseria, co owocuje brakiem tylnich świateł, stopów ale tez spięciami w aucie. i to na tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nie zrobił mi niespodzianki. Podam tylko 2009 rok. Budapeszt x2, Pragax5, Wiedeń, Francja, włochy, Niemcy x4. Z czego połowa w 4 osoby. Wymiana oleju co 2 -3 miesiące. Brak usterek poważnych tylko usterki wynikające z zużycia części i przebiegu. I tak czeka mnie wymiana rozrządu nie długo. Teraz po zimie wymieniam osłony przegubów plus tarcze i klocki ( tarcze UWAGA! oryginalne nie wymieniane od nowości, to ich pierwsza wymiana). Około 220 000 km turbina dawała oznaki zużycia, więc regeneracja jest OK. Przy zakupie wymieniłem przeguby i drążki kierownicze. Aha i przerdzewiały bak. Pamiętaj to 12 letnie auto.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SD 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 200 III 2.0 SD 86KM 63kW
Średni koszt przejechania 100 km
12,00 zł
5,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 200 III