Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 25 Hatchback

Daaweed, 13 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 103KM 76kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 128 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Rover 25 Hatchback 1.4 i 16V 103KM 76kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny, dobrze wyprzedza ale powyżej 3 tysięcy obrotów. Spalanie też na fajnym poziomie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Uszczelka pod głowicą
Przeniesienie napędu : Biegi 1 i wsteczny
Karoseria : Na zawiasach bagażnika i jego klapy lekkie oznaki rdzy
4,0
Całokształt
Auto nei jest super popularne w Polsce ale jest ich coraz więcej. Silnik 1,4 z mocą 103 KM jest chyba jednym z mocniejszych tej kategorii a jazda z takim silnikiem jest przyjemna.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po uruchomieniu silnika, obroty trochę falują w zakresie od 1 do 1,1 tysiąca ale po chwili stabilizują się na poziomie 0,8 tysiąca. Do 3 tysięcy obrotów auto nie jest za bardzo zrywne ale jak wejdzie na 3 tysiące, przyspiesza bardzo ładnie.
3,0
Skrzynia biegów
Jak to bywa w Roverach 25, czasami bieg 1 i wsteczny nie wchodzą prawidłowo i należy to powtórzyć. Nie jest to zęsty przypadek ale jednak. Zmiana biegów płynna, przełożenia w miarę nie za długie.
5,0
Układ jezdny
Auto trzyma się drogi bardzo dobrze, może gdyby było szersze i niższe niczym VW Sirroco byłoby lepiej. Manewrowanie autem sprawne, wspomaganie działa OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże szyby, zmieniając auto musiałem się przestawić ale nie zajęło mi to za wiele czasu.
4,0
Ergonomia
Jadąc powyżej 130 km/h zaczyna być słychać szum który staje się coraz bardziej uciążliwy. Przypuszczam że jest to wynik dość sporych i wystających lusterek bocznych który nie są za bardzo integralne z esztą pojazdu
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim aucie pokrętło nawiewu potrafi przekręcić się dookoła i nei włączyć więc trzeba je mocniej wcisnąc albo wymienić na nowe. Kratki plastikowe trochę się poprzestawiały ale nie ma to wpływu na chłodzenie i grzanie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli chodzi o przód to jest w nim dużo miejsca. Z tyłu w zależności od przodu również nie jest źle. 5 osób może nim śmiało jechać.
4,0
Wyciszenie
Tak jak pisałem, powyżej 130 km/h szumi wiatr i silnik słychac mocniej. W mieście dzźwięk bardzo fajny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zrobiłem 3 testy spalania. Latem miasto 6,7 L. Latem trasa 110 km/h 6,5 L. Zimą pewnie b edzie coś pod 8 L.
4,0
Stosunek jakość/cena
10 letnei auto za 10 000 zł chyba nie jest czymś drogim. Uważam że jest warte swojej ceny ze względu na wyposażenie ( 2 poduszki, ABS, klima .
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem auto od handlarza sprowadzone z zachodu. Do wymiany były: tarcze, klocki, paski, filtry, olej. Można powiedzieć że standard ale pojawił się problem z uszczelką pod głowicą. Jest to popularny problem w tym silniku zwany HGF. Olej miesza się z płynem chłodzącym, widać lekkie wycieki oleju na silniku. Koszty z robocizną około 700 zł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie nie stwierdziłem usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Rover 25 Hatchback