Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 25 Hatchback

Jan M, 7 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 103KM 76kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 440 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Rover 25 Hatchback 1.4 i 16V 103KM 76kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Auto oceniam na dobre, samochód mimo niewielkiej pojemność ma bardzo dobrą dynamikę zarówno na trasie jak i w miescie nie da się może tym silnikiem jeżdzić jak ON silnik ma zupełnie inna charakterystykę pracy przez co potrzebuje trochę wiecej obrotów do dynamicznej jazdy ale w połączeniu z długą skrzynią biegów bez najmniejszyszch problemów można konkurowac z grupą vw do pojemności 2.0. Zawieszenie idealne na polskie drogi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik seri K mają wadę konstrukcji (uszkodzeniu ulega co około 100 tyś km uszczelka pod głowicą przy dynamicznej jezdzie ) koszty naprawy nie są duże w porównaniu do innych mark. Jednostka 1.4 103 KM idealnie znosi lpg przejechałem 250 tyś na lpg brak jakiś problemów typu np nierówna praca silnika, wypalone gniazda zaworowe itp . Zamontowana była instalacja BRC, z tym silnikiem są problem z wyregulowaniem lpg ale tylko na poczatku pózniej praktycznie bez obsługowa. Dynamika silnika na lpg i pb bardzo dobra silnik chcętnie wchodzi w max obroty ta jednostka wyjątkowo dobrze się spisuję na wysokich obrotach. Silnika 1.4 wytrzymała bez problemu 440tyś km pózniej został zrobiony swap na 2.0T silnik seri T rovera
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma długie przełożenia jak na silnik 103 KM może nawet zbyt długie ale przy dynamicznej jedzie nie ma najmniejszych problemów np 2 bieg do 105km/h. Przy wyprzedzaniu na trasie oczywiscie na rozgrzanym siniku warto zmniejszyć bieg i nie bac się pociągnoć na obrotach nawet do odciecia zapłon jesli jest wszystko ok nic się nie Stanie.
5,0
Układ jezdny
Samochód pewnie się prowadzi nie ma tu do czego się doczepić proste zawieszenie tanie w naprawie ale słaby układ hamulcowy
Komfort
4,0
Widoczność
ok
4,0
Ergonomia
ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ok
3,0
Wyciszenie
Jak na te lata samochodu OK ale Mogło by być lepiej do 120 km/h jest jeszcze dobrze od 160Km/h zostaje nagłośnienie w samochodzie tylko nam podkrecić
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
uszczelka pod głowicą,

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 25 Hatchback 1.4 i 16V 103KM 76kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 25 Hatchback