Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 25 Hatchback

JARORYGUL, 17 lat temu
Silnik 2.0 TD 101KM 74kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 58 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Rover 25 Hatchback 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
W sumie całkiem fajne autko, parę drobiazgów denerwuje, ale nie ma samochodów bez wad i muszę brać poprawkę na jego burzliwą przeszłość, co sprawia, że auto wydaje się bez zarzutu
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik naprawdę dobry - nie ma problemu z odpalaniem na zimno, przy sporej wilgotności powietrza (co, jak zauważyłem w innych samochodach może być czasem problemem), dosyć elastyczny, tylko przy niskich obrotach trochę wolno się rozpędza - wiadomo diesel...
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma dość typowe dla roverów przypadłości - jedynka i wsteczny czasem nie wskakują, ale ogólnie zadowalająco; dałem 3 bo przy w miarę dynamicznej jeździe tego typu niespodzianki są dosyć denerwujące, a mogą być niebezpieczne
5,0
Układ jezdny
Jest po prostu niesamowity - nie widziałem auta tej klasy z tak pewnym układem; samochód trzyma się drogi jak przyklejony i uwierzcie mi - widziałem merole i beemy wymiękające w ciasnych zakrętach, przy których 25-ka świetnie sobie radzi; gdyby cała reszta była na tym poziomie, nie byłoby lepszego samochodu
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, aczkolwiek przedni słupek prawy + lusterko mogą być w pewnych sytuacjach denerwujące; duże lusterka boczne to plus, nawet przez tylną szybę całkiem fajna widoczność
4,0
Ergonomia
Parę rzeczy po prostu mnie wnerwia: ani z prawej, ani z lewej strony nie ma za bardzo o co się oprzeć, elektryczne otwieranie szyb na środkowym tunelu tuż przy ręcznym to koszmarne nieporozumienie - i jedna rzecz do której nie mogę się przyzwyczaić, mianowicie brak lampki kontrolnej dla świateł... z wyjątkiem długich, trochę za słabe podświetlenie tarcz; drobiazgi, które psują efekt przecież całkiem porządnie wykonanego wnętrza - widywałem gorzej wykonane (materiał i spojenie elementów), ale lepiej przemyślane. Ratuje sprawę naprawdę duży bagażnik, miałem wcześniej sienę (błeee!) i był dokładnie taki sam, a przecież to "sedan" - za to 4
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeciętnie, przeciętnie... samochód ma skłonności do zaparowania szyb i to nawet w sytuacji, kiedy jadę sam; czasem to tylko kwestia sekund. Co prawda szybko można pozbyć się problemu, ale znowu kosztem mgiełki na szybie przedniej i w okolicach bocznych lusterek, co prawda ten problem też da się zwalczyc, ale albo kosztem pierszego problemu, albo cała rzecz ciągnie się niemiłosiernie długo - samochód jest idealnie przejrzysty po... jakichś 40min. Cała sprawa wymaga niemałej sprawności manualnej i po prostu kombinowania - podczas jazdy! Już nie wspomnę, że droga do pracy zabiera mi ok. 20min. - wnioski nasuwają sięsame - dlatego 3 (aż)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest naprawdę sporo miejsca! Ani kierowca, ani pasażer nie mają na co narzekać - narzekać mogą natomiast pasażerowie z tyłu, ale tylko wtedy, gdy z przodu i z tyłu siedzą naprawdę wysokie osoby. Jechaliśmy w 5 osób średnia wzrostu ok. 175cm i było ok. Natomiast na co dzień jeżdzę z żoną i dwuletnim dzieckiem, więc na prawdę NIE MA na co narzekać
3,0
Wyciszenie
Oj tu już gorzej; wiem, że w samochodzie niby kompaktowym nie ma co liczyć na cuda pod tym względem, ale przy wyższych, NIE WYSOKICH! (bo już ok. 2400-2700) obrotach jest niemiłosiernie głośno, jak to ogłosiła moja siostra "jak w samolocie". I to wszystko mimo wyciszenia komory silnika i to podwójnej!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Potrafi mieć swoje humory - zazwyczaj mieszczę się w 6l-6,5l/100, przy oszczędnej jeździe (nieczęsto ;) zadowala się nawet 5,4l/100 przy pełym załadowaniu - pasażerowie + bagaż, ale... no właśnie, wystarczyło założyć 2 zimówki, do tego ogrzewanie (te ch...ne szyby ), jeszcze jakaś muza, autostrada... przejechałem 264km i spalił mi 23l, co daje średnią na poziomie niecałych 9 litrów!
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena niska z powyższych powodów, podniosły ją koszty naprawy i pierwszego przeglądu; ale i tak znośnie - za samochód z 2002r. z 2l silnikiem diesla zmieściłem się poniżej 20tys. Za tę cenę mógłbym conajwyżej kupić tuningowane truchło w vw z przebiegiem wystarczającym do objechania równika, a TEN samochód naprawdę jest wart więcej i nawet gdybym dołożyj do niego parę tys. to też raczej nie miałbym powodów do narzekań. I NA KONIEC NAJWAŻNIEJSZE: NIE WIERZCIE W TE BZDURY O DROGICH I NIEDOSTĘPNYCH CZĘŚCIACH - W CIĄGU KWADRANSA ZNALAZŁEM KILKA SKLEPÓW Z NOWYMI I UŻYWANUYMI CZĘŚCIAMI DO ROVERÓW, ŻE JUŻ NIE WSPOMNĘ O AUKCJACH, NA KTÓRYCH SAM KUPOWAŁEM, A CENY... CÓŻ PORÓNYWALNE ZE STAROCIAMI VW, ŻE JUŻ NIE WSPOMNĘ O RENAULTACH Z ICH KOSMICZNYMI CENAMI
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nie mogę narzekać - jest sporo skrzypień, stuków coś nie przylega tak, jak powinno, ale całokstałt nie odbiega od teszty samochodó tego segmentu, a należy wspomnieć, że kupiłem go po dosyć poważnym wypadku i BARDZO ORDYNARNIE POSKLEJANEGO(!), więc zaraz po zakupie zrobiłem duży przegląd z wymianą wszystkich filtrów, płynów, geometria, doważanie, wymiana klocków i tarcz ham. (samochód miał "40tys." przebiegu - "...panie, a skąd, ja nie cofam liczników, jeszcze by mi pan tu wrócił z powrotem...")... - 1000PLN nie mój, ale potem spokój
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie (odpukać!) nic poza planowaną blacharką wskutek wspomnianego wypadku (4 elementy, lakier perłowy 1,4l, robocizna = 2500PLN; robota zapie...na, musiałęm podłączyć sobie przewody od świateł, sprykiwaczy i ogrzewana t. szyby, ale to podobno norma u blacharzy - no i przedni zderzak po 3 mies. nagle tak jakby trochę opadł...), więc można powiedzieć, że jest ok.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 25 Hatchback 2.0 TD 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 25 Hatchback