Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 600

qluu, 10 lat temu
Silnik 2.0 SDi 105KM 77kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 375 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Rover 600 2.0 SDi 105KM 77kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Na nasze brogi idealne!
5,0
Całokształt
Rover 600 samochód na bazie Hondy Accord. Praktycznie bezawaryjny dzięki Japończykom, którzy w tamtych latach produkowali bardzo dobre samochody, zaawansowane technologicznie. Podzespoły bardzo tanie. oczywiście mówimy o oryginałach lub naprawdę dobrych Japońskich zamiennikach. Oczywiście trzeba jeszcze wspomnieć o silniku. Angielska konstrukcja, bardzo wytrzymała i ekonomiczna. Średnie spalanie na poziomie 6l/100km. Zawieszenie rewelacja. dziury i nierówności wybiera bardzo dobrze. Jest również bardzo wytrzymałe. Szczerze polecam jeśli ktoś chce kupić tani, dobry i oszczędny samochód to szczerze polecam ROVER 600 Sdi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy w porównaniu do nowszych silników z common rail wypada słabo. Natomiast jeśli porównać z nim niemiecki TDI 90KM to Niemic brzmi jak traktor. Silnik Rovera zaczyna denerwować przy 120km/h. Bardzo elastyczny jak na tak nieduży moment obrotowy.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi zmienia się bardzo płynnie, wchodzą bez najmniejszych problemów. Przez 5-cio letni okres użytkowania raz likwidowałem luz na przegubie krzyżakowym. Do teraz jest spokój.
5,0
Układ jezdny
Wybiera bardzo dobrze nierówności naszych \"bardzo dobrych\" dróg. Dla niektórych pewnie zawieszenie byłoby za miękkie, w szczególności gdy chciałoby się szybciej pojeździć po zakrętach. Dla mnie jest ok, ponieważ na długich trasach się płynie.
Komfort
5,0
Widoczność
Wiadomo, że w sedanie nie będzie takiej widoczności do tyłu jak w hatchbacku, ale jest naprawdę dobrze. Słupki nie są grube. Widoczność na 5
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Bardzo szybko można się przyzwyczaić do wnętrza. Intuicyjnie rozmieszczone przyciski i przełączniki. Ci którzy przesiądą się z innych samochodów będą musieli się przyzwyczaić do sterowania szybami z tunelu pomiędzy fotelami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli chodzi o grzanie w zimę to niestety w dieslu na ciepło trzeba trochę poczekać. Jednym z bardzo dużych plusów jest brak zaparowanych szyb, nawet w bardzo brzydką pogodę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Swobodnie. Z przodu bardzo dużo miejsca dla kierowcy, regulacja fotela + kierownicy daje naprawdę wystarczające możliwości. Miejsce pasażera obok kierowcy różni się tym, że na nogi jest trochę mniej miejsca. Z tylu natomiast zmieszczą się bez najmniejszych problemów dwie dorosłe osoby. Przestrzeń nad głową jest zadowalająca. Osoby do 185cm. spokojnie mogą podróżować.
3,0
Wyciszenie
Jak już wcześniej pisałem do 120km/h jest ok. powyżej tej prędkości jest już głośno. 180 o już naprawdę słuchać silnik i wiatr. Niestety to nie jest Audi A8 czy Lexus LS, że przy 200 panuje niemalże cisza ;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o spalanie to naprawdę nie ma się do czego przyczepić. 5,5-7 l w zależności od humoru i warunków panujących na drodze. Ceny napraw można powiedzieć śmiesznie małe. Można sobie spokojnie pozwolić na kupno oryginalnych części Japońskich, które służą długie lata.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak kupowałem Rovera to jeszcze była to marka można powiedzieć egzotyczna jeśli chodzi o nasz kraj. Ale z perspektywy czasu nie żałuję zakupu. Teraz ceny Roverów są naprawdę bardzo atrakcyjne i dobrze wyposażony można kupić za niezłe pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rover tu wypada nieźle. Co jakiś czas trzeba przeprowadzić jakąś drobną kosmetykę, ale nic uciążliwego. Zrobi się za grosze albo samemu i ma się spokój.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 5 lat użytkowania i przejechaniu ponad 120 tys. km nie miałem ani jednego przypadku, żebym stanął i musiał holować samochód. Naprawdę można na nim polegać. Bez obaw można wybrać się na zagraniczną wycieczkę.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SDi 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 600 2.0 SDi 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 600