Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 600

mustek3, 5 lat temu
Silnik 2.0 SDi 105KM 77kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 258 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Rover 600 2.0 SDi 105KM 77kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
3,57
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Cena jakość bardzo dobra, mało pali, potrzebuje dużo części, nisko się siedzi, komfortowy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Odpalanie w zimie kozak, mało pali, nie bierze oleju, dynamiczny (pojęcie względne) turbo o stałej geometrii ustępuje zmiennej geometrii, dość głośny, dużo wibracji, które ciężko wyeliminować pomimo wymiany poduszek. Silnik i układ wtryskowy z pompą wtryskową Bosch VP-37 udany, ale cierpi na wycieki wszystkich płynów po kolei, uszczelki pod wpływem upływu czasu twardnieją i ciekną, dotyczy to uszczelek silnika, układu sprzęgła, układu paliwowego, układu wspomagania i chłodzenia.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi b.dobrze wchodzą, zdarza się, że wsteczny nie wejdzie i słychać zgrzyt. Wadliwy jest wybierak, dostaje luzu. Z punktu widzenia mechanicznego wyrabiają się łożyska (luz na półosiach) i uszczelniacze na półosiach.
5,0
Układ jezdny
Jak sztywne gumy to jest bajka, wielowahacz z przodu i z tyłu, wymieniałem co roku sworznie górne przednie. Generalnie komfortowo.
5,0
Karoseria
Niebity niechętnie rdzewieje, w każdym wychodzi ognisko korozji na lewym błotniku koło drzwi. Jakby mój egzemplarz był bezwypadkowy, to by był sztos. Skutecznie przeciwstawia się opinii, że Hondy gniją. Linia nadwozia piękna.
Komfort
4,0
Widoczność
Stare auto to i widoczność dobra, do tyłu gorzej, ale z wyczuciem można parkować równolegle tyłem. Lusterka dobre, ale Mazda 6 GY ma lepsze.
3,0
Ergonomia
Niedużo schowków. Wszystko pod ręką.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się jak Diesel. Nie polecam dla ludzi odwożących dzieci do przedszkola (w zimę jest zimno, sprawny termostat, dwa razy wymieniany). Klima działa, ale są samochody z lepszym chłodzeniem. Brak filtra kabinowego, szyby parują.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód dla niskich ludzi. 182 cm wzrostu to za dużo, nie mogłem znaleźć dogodnej pozycji za kierownicą, regulacja kierownicy góra-dół, jakby była dodatkowa regulacja przód-tył to znalazłbym dobrą pozycję. Na miejscu pasażera mało miejsca na nogi pod pod wykładziną jest komputer. Typowy japoniec, nisko się siedzi, starszym osobom bardzo trudno wysiąść. Fotele mega wygodne. Niskie drzwi, ciężko wysiąść z dzieckiem na rękach. Samochód skrojony dla typowego Japończyka.
2,0
Wyciszenie
Układ napędowy hałasuje, nadkola bez wkładek plastikowych wyciszających.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali, ale potrzebuje dużo części. W 4 lata na same części wydałem ok. 10k zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek, bardzo dobry, wypas, komfort za małe pieniądze.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co chwilę coś....bez końca
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszczelka pod głowicą, turbosprężarka

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SDi 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 600 2.0 SDi 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 600