Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 75 Sedan

RM, 16 lat temu
Silnik 2.0 V6 150KM 110kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 103 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Rover 75 Sedan 2.0 V6 150KM 110kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Dobre auto za rozsądne pieniądze, dające namiastkę brytyjskiego stylu i luksusu. Linia nadwozia i kształt deski rozdzielczej kojarzy się niewątpliwie z bardziej prestiżowym Jaguarem. Niestety części i dostępność niektórych części również...
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonały gang widlastej szóstki. Auto wyposażone w 150 konny silnik nie jest demonem prędkości, ale jest elastyczne. Dla osób z zacięciem sportowym polecam MG
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów precyzyjna. Poraz pierwszy przy zmianie biegów nie przeszkadza mi podłokietnik.
5,0
Układ jezdny
Doskonały jedynie dla osób ceniących komfort. Nieznośne stanie się dla tych lubiących ostrzej pojeździć. Miękko pokonuje nasze drogi, tylko czasem sygnalizując, że nie unosimy się w powietrzu. Nie polecam felg ze stopów lekkich powyżej 16 cali. Wówczas auto staje się sztywniejsze, ale i bardziej piskliwe w środku
Komfort
3,0
Widoczność
Auto o dużych gabarytach i bardzo obłe nie jest wdzięczne podczas skomplikowanych manewrów. Za tylną szybą nie zobaczymy blisko metrowego kufra a i opuszczając nisko fotel kierowcy mogą być problemy z objęciem wzrokiem przodu pojazdu. Czujniki cofania - nieodzowne
5,0
Ergonomia
Wszystkim sterujemy intuicyjnie. Osoby, które posiadały inne modele Rovera zaskoczyć może miejsce zapalania świateł. Niby większość aut ma je w tym miejscu, ale inne Rovery nie. Piękne bursztynowe retro-zegary, schowki, podłokietniki. Pięknie i czytelnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moj egzemplarz wyposażony jest w klimatyzację elektronicznie sterowaną. Szybko się nagrzewa jak i chłodzi
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto wewnatrz jest mniejsze niż mogłoby się wydawać. Choć to segment E miejscem we wnętrzu może konkurować z autami niższego segmentu
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszone wnętrze zapewnia kojenie nerwów podczas jazdy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa nienajgorsze, można zamknąć się średnio w 10 litrach, ale potrafi spalić i 16! Części drogie i w większości nie posiadają zamienników (wyjątek to auta wyposażone w silniki produkcji innych koncernów). Termostat to wydatek 220 złotych, ale dostanie się do niego jest trudne i nabija to cenę robocizny... Komplet części rozrządu (3 paski, 2 rolki)to 500-700PLN zamienniki, pompa wody 300-500, ale dużo części trzeba zdjąć, by się zabrać do roboty... Co drugą wymianę należy wymienić także hydrauliczny popychacz rozrządu a tu możemy liczyc tylko na oryginał za 750PLN!
4,0
Stosunek jakość/cena
Tak wyposażonej limuzyny innej marki za te pieniądze się poprostu nie kupi. Niestety oprócz dobrej jakości obićfoteli i materiałów, z których wykonano górną część deski i boczków mamy również marnej jakości imitację drewna i średnie plastiki konsoli środkowej...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim egzemlarzu jak dotąd nie wyniknęły drobne usterki. Wszystkie układy elektroniczne pracują bez zarzutu, nie ma problemów z centralnym zamkiem, choć wiem, że wiele egzemlaprzy je ma
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystkie egzemplarze trapione są tymi samymi chorobami. Usterki się powtarzają..aż dziw,że producent ich nie usunął podczas kilku lat produkcji. Pęka plastikowa obudowa termostatu, zaciera się śmigło wentylatora i występuja problemy z hydraulicznym układem sprzęgła. Zarówno pompka sprzęgła jak i wysprzęglik to części plastikowe często "gubiące" płyn. Obudowa termostatu jest jego integralną częścią, więc kupujemy komplet

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 V6 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Rover 75 Sedan