Szukaj

Informacje o Rover 75

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E) produkowany w latach 1998-2005. Brytyjska marka wprowadziła go na rynek jako zastępstwo dla serii 600. „75-tka” spotkała się ze znakomitym przyjęciem krytyków, podkreślano dobrze zastosowany retro design przywodzący na myśl Jaguara. Model zdobył mnóstwo nagród na całym świecie, choć początkowe wyniki sprzedaży nie były najlepsze. Dalszy rozwój auta zastopowało bankructwo Rovera. Od 2007 model produkowany jest jako Roewe 750 przez chiński koncern Nanjing Automobile Corporation.
czytaj więcej

Rover 75 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Rover 75

Liczba ocen: 263
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Drobne usterki - Koszty utrzymania - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~Mar
Sedan 2.5 V6 177KM 130kW
Rover 75
Rover 75 bardzo nie doceniane auto w naszym kraju dlatego też tanie i dlatego na dzień dzisiejszy ciężko o znalezienie zadbanego egzemplarza. Na szczęście jest jeszcze kilku pasjonatów którzy kochają swoje RJ a autka wyglądają zacnie. A od zawsze zastanawia mnie podejście Polaków Rover 75 nikt tym nie jeździ ciągle się psuje i części drogie i niedostępne (nie spotkałem się z tymi problemami przez 5 lat użytkowania) natomiast mini super autko budowane przez bmw bezawaryjne dlatego małe i drogie. Hmmm tak trochę z historii to R75 i mini wychodziły z tej samej fabryki w cowley i oba finansowane przez bmw, mimo że Rover 75 ma więcej wspólnego z bmw części zawieszenia silniki i cała elektryke z e46.
3,9
~Michał
Sedan 1.8 120KM 88kW
Rover 75
Mam to auto od około roku. Mógłbym dać pięć gwiazdek, ale jedną odejmę za koszt utrzymania, drobne usterki i kiepską widoczność. To są utrapienia tego samochodu. Jednakowoż jest to auto godne polecenia. Bardzo ładne, dobrze wyposażone, komfortowe, dużo miejsca dla pasażerów, dobry i dynamiczny silnik. Mimo, że nie zarabiam dużo, a utrzymanie tego auta tanie nie jest, nie żałuję wyboru. Zakochałem się w tym aucie, a zwracałem uwagę na ten model na ulicy na długo, zanim w ogóle pomyślałem o kupnie auta.
3,6
~Gibantus
Sedan 2.0 V6 150KM 110kW
Rover 75
Jeden z najładniejszych samochodów jaki miałem. Wygląd klasa sama w sobie, stojąc na swiatłach czuje się spojrzenia "zazdrosników" w brzydkich auatch. Bardzo dobrze ocynkowana karoseria, wysoka odpornosc na rdzę. Miły dla uszu klang widlastego silnika który się wydobywa spod maski przy wysokich obrotach jak w japonskim motocyklu. Full wypas w srodku w wersji Charme. Te kilka plusów to na osłodę. Niestety cała reszta psuje ten wdzieczny samochodzik. Problemy z przegrzewajacym się silnikiem to zmora aut z silnikami V6 w R75. Przesilone i padające, a co gorsza niesamowicie drogie wentylatory klimatyzacji i chłodzenia silnika. Problemy z VIS-ami, kupno nowego Vis-a to koszmar, regenerowane podziałają albo i nie. Padajace wyswietlacze zegarów komputera pokładowego, samoczynne resety przebiegu auta. Częste wypalenia uszczelek pod głowica (a tu masz 2 głowice)to tylko niektóre powazne usterki notorycznie rejestrowane przez uzytkowników R75 V6. Reszta drobiazgów jest az nieistotna, by to pisac, choc tez denerwuje. Miałem to auto 3 lata, kupilem przy przebiegu 144tys, sprzedalem przy 180tys. Czesciej stał na kanale niz jezdził. Wsadzilem w niego drugie tyle co przy zakupie i sprzedałem za 5tys, sprawnego inaczej. Sami ocencie czy warto pchac sie w ładny , ale mocno awaryjny samochód. Drugi raz bym go nie kupił, choć dalej mi sie podoba jego sylwetka.

Raporty spalania Rover 75

Liczba raportów: 307
Średnie spalanie dla Rover 75
7,0 – 11,2
l/100 km
6,6 – 7,8
l/100 km
6,2 – 11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,7
Sedan 2.5 V6 177KM 130kW
Rover 75
Auto lubi spalić...i to duuużo... Jedna biorąc pod uwagę masę samochodu silnik v6, pojemność 2.5 L oraz skrzynię automat, to spalanie nie powinno dziwić. Dźwięk silnika jest piękny, na niskich obrotach "muł", ale jak już wejdzie powyżej 4 tyś, to ciągnie ładnie... Czar pryska na stacji paliw, ale przy tych cenach lpg (1,55 zł) średni koszt 100 km, to około 20 zł, więc nie jest źle... Prawdą jest, to co mówią o automatach w tych autach...w porównaniu do manuala pali do 2 l więcej... dziwne?ale prawdziwe. Pozdrawiam
10,8
Sedan 2.5 V6 177KM 130kW
Rover 75
Nie ma co czarować silnik duży 2.5 do tego v6 to musi swoje spalić ale jak na moc i wagę auta pali stosunkowo mało najwięcej na krótkich trasach kiedy silnik się rozgrzewa ,ale też w trasie idzie spalić 7 na sto bez większych problemów nawet przy 100 km/h ale w mieście na ciepłym silniku to na pewno nie mniej jak 12 ale też z kolei ciężko przekroczyć 16 chyba że non stop z gazem w podłodze. Mi średnio spala 12 na sto ale delikatnie to raczej nie jest. Ogólnie części dość tanie ale są też wyjątki gdzie trzeba trochę zapłacić ale z reguły najdroższa jest robocizna mechanika bo przeważnie szybko nie jest i trzeba dużo rozbierać
11,2
Sedan 2.0 V6 150KM 110kW
Rover 75
Instalacja lpg kosztowała mnie 4500 zamontowana przy 183000 aktualnie 250000 bez żadnych problemów mocy nie brakuje, lepsza wersja 2,5 teraz takiego bym szukał jak bym miał kupić. Ogólnie wygodne auto nie dużo pali jak na masę i rozmiary,minusy według mnie bardzo słabiutkie audio fabryczne nie wiem jak w bogatszych wersjach,mi się trafiła wersja bez klimatyzacji i bez tylnych elektrycznych szyb co jest rzadkością ale kupiłem go ze względu na bardzo dobry stan techniczny i jak naraźie nic nie robiłem oprócz montażu lpg , oczywiście system vis mam sprawny.

Usterki Rover 75

Liczba wpisów: 33
Szybkie grzanie wody
  • Rover 75 Sedan 1.8 120KM 88kW 1999-2005
  • układ chłodzenia
Po zakupie auta bezproblemowo przejechałem ok. 100 km. W pewnym momencie wskaźnik temperatury zaczął się podnosić a następnie trochę opadł i po chwili poszedł w górę do maximum. Zatrzymałem się i po niecałej minucie temperatura opadła do połowy podziałki.Ruszyłem dalej i znowu to samo. Podczas postojów próbowałem odkręcać korek wlewu wody i wtedy było słychać syczenie uchodzącego powietrza i delikatny wyciek wody.Po zgaszeniu silnika słychać jakby gdzieś woda chciała krążyć ale coś ją powstrzymuje jakby płynęła przez wąski przesmyk. Proszę o pomoc 502485562
Problem rozwiązany
1 komentarz
Szybkie grzanie wody
  • Rover 75 Sedan 1.8 120KM 88kW 1999-2005
  • układ chłodzenia
Po zakupie auta bezproblemowo przejechałem ok. 100 km. W pewnym momencie wskaźnik temperatury zaczął się podnosić a następnie trochę opadł i po chwili poszedł w górę do maximum. Zatrzymałem się i po niecałej minucie temperatura opadła do połowy podziałki.Ruszyłem dalej i znowu to samo. Podczas postojów próbowałem odkręcać korek wlewu wody i wtedy było słychać syczenie uchodzącego powietrza i delikatny wyciek wody.Po zgaszeniu silnika słychać jakby gdzieś woda chciała krążyć ale coś ją powstrzymuje jakby płynęła przez wąski przesmyk. Proszę o pomoc 502485562
Oczekuje na rozwiązanie
Skrzynia biegow.
  • Rover 75 Sedan 2.0 V6 150KM 110kW 1999-2005
  • układ napędowy
Witam.Problem jest taki: zona parkowala samochod.Po wrzuceniu wstecznego okazalo sie, ze auto nie jedzie.Ponowne wrzucenie biegu wstecznego nic nie dalo a przy tym okazalo sie, ze nie ma tez biegu 2 i 4 a teraz to juz i samochod zostal na biegu trzecim i nie idzie go wyrzucic ani zmienic na inny.Dodam, ze dzwignia zmiany biegow jest luzna, ale czuc i slychac moment wchodzenia biegu lecz auto stoi.Mam pytanie. Czy szykowac sie na wymiane skrzyni biegow czy tez moglo sie stac, ze poluzowala sie linka? pozdrawiam.
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
3,5
Sedan 1.8 16V T 150KM 110kW
Rover 75
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Nie polecam. Wymieniałem silnik w aucie na mocniejszy turbodoładowany i konieczna była wymiana reduktora, reszta instalacji była wystarczająca do prawidłowej pracy silnika. Pierwsze co usłyszałem w warsztacie to że zostanie przerobiony mój reduktor, nie zgodziłem się i chciałem nowy. Zamontowano mi nowy reduktor. Wszystko fajnie, ładnie tylko cena za usługę była wyższa o...
3,3
Sedan 1.8 16V T 150KM 110kW
Rover 75
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Nie polecam jeżeli komuś zależy na aucie. Ja w swoim zmieniłem silnik na mocniejszy turbodoładowany 1.8 150km i konieczna była wymiana reduktora. Propozycja ze strony zakładu padła taka by stary reduktor przerobić i będzie dobrze, nie zgodziłem się i poprosiłem o nowy reduktor. Padło na shark 1500 do 200km. Po montażu smierdziało gazem w aucie, do tego wyskakiwał check...
5,0
Sedan 2.0 V6 150KM 110kW
Rover 75
homologacja: P.P.H. "BORMECH" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO G3
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Nie wolno dopuscic do wymiany wtryskiwaczy gazowych na wolniejsze niz pierwotnie zamontowane. róznica w cenie być moze znaczna, ale wolniejsze nie działaja jak nalezy. I samochod bedzie się mułowato zbierał do jazdy.
Rover 75