Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 75 Sedan

Dymek, 14 lat temu
Silnik 2.0 CDTi 131KM 96kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 152 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Rover 75 Sedan 2.0 CDTi 131KM 96kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jeśli ktoś che mieć pojazd do jazdy, to polecam. Ale też jak o wszystko co ma długo służyć TRZEBA DBAĆ i nie narzekać że czegoś tam nie ma, ale widzę, że są tacy co kupili limuzynę, a chcą mieć pojazd użytkowy. Wyboru dokonuje się przy zakupie, a nie w trakcie eksploatacji jeśli już, to proponuję dorobić do niego „pakę” i bedzie Ok, albo kupić przerobiony - od razu z plandeką. Trzeba zastanowić się przed kupnem jaki pojazd jest mi(nam) ptrzebny, ale czy z powodu nieudanej transakcji koniecznie trzeba nazywać 75 złomem? Ja jeżdżę swoim ROVER-em trzy lata, brak poważnych awarii (jedynie wymiana silnika wentylatora), pojazdu szukałem prawie półtora roku (wszystkie w ofercie, na zdjęciach wyglądają pięknie). Teraz dbam, nie żałuję że kupiłem, jeżdżę i jeszcze długo, długo... będę jeździł. Chyba, że jakiś szaleniec zajedzie mi drogę (odpukać najlepiej w deskę.... rozdzielczą ROVER-a).
4,0
Całokształt
Wygląd zewnętrzny odpuszczam nie lubię powtarzać po innych. Po prostu jest śliczny. Pozostałe walory i wady chyba wystarczająco obszernie opisałem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ok
5,0
Skrzynia biegów
Bezbłędnie działa skrzynia biegów. Wystarczy wcisnąć guzik S jak Sport, a jej reakcje stają się wyostrzone. Jadąc z prędkością ponad 100 km/h, możemy bez stresu z piątki zredukować do czwórki lekkim wciśnięciem gazu, a nawet do trójki przy zdecydowanym \"kopnięciu\" w pedał. Wszystko dzieje się w ułamku sekundy i tak płynnie, że tylko głośniejsza praca silnika i rosnące przeciążenie informują nas o redukcji. Ten automat jest niemal tak dobry, jak BMW Steptronic (a jest to całkiem niezły japoński JATCO. Inteligentnie redukuje biegi przed światłami i świetnie wykorzystuje elastyczność silnika - daje dużo frajdy z jazdy. Szczególnie na pełnych ciężarówek polskich szosach, gdzie szybkie redukcje często ratują życie. Wygląda na to, że połączenie mocnego silnika z automatem to najlepsze rozwiązanie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie? Nasze nawierzchnie mają jedną niepodważalną zaletę - pozwalają szybko ocenić charakterystykę zawieszenia. Jest komfortowe. Podczas przejazdu przez miasto (zwłaszcza na nierównościach można usłyszeć elementy składowe belki tylnej i trzeba uważać, by nie uszkodzić osłony silnika - niski prześwit dynamiczny). Najlepiej omijać przeszkody slalomem. W tej kategorii układ kierowniczy pokazuje się z najlepszej strony. Odpowiednio bezpośredni i dający duże wyczucie. Zawieszenie nie pozwala na zbyt duże przechyły - jakby nie było - ciężkiego samochodu. Poza miastem czuć dużą sprężystość całego układu, choć skok kół mógłby być większy. W efekcie tylko na szybko następujących po sobie nierównościach 75 traci zwinność i gubi rytm.
Komfort
3,0
Widoczność
Siedząc za kierownicą \"75\", trudno nie odnieść wrażenia ciasnoty, ale to tylko złudzenie potęgowane przez wysoko przebiegającą linię szyb i szerokie słupki (ograniczające widoczność zwłaszcza przy parkowaniu - gdyby nie czujniki byłoby kiepsko).
4,0
Ergonomia
Wadą wydają się być skórzane siedzenia, plecy na łukach lubią wpadać w poślizg - dla mnie to bodaj największy mankament tego samochodu. Reszta bez uwag.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobre
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W sumie jest to obszerny pojazd i ma spory bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Czasmi słychać silnik (wyższe obroty), a kiedy indziej w czasie jazdy cicho mruczy - tak, że pod czas dłuższej podróży można usnąć UWAGA!!!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do 9 litrów. Dużo pali? a ile ma palić pojazd ważący prawie 1700 kg i do tego w automacie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana silnika i sterowników wentylatora - padają po kolei ciężko zauważyć usterkę. wysoki koszt naprawy zamienników nie polecam!!!

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTi 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 75 Sedan 2.0 CDTi 131KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 75 Sedan