Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportKombi

Krzysztof Paluczek, 9 lat temu
Silnik 1.8 122KM 90kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 107 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportKombi 1.8 122KM 90kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Z początku wydawało się ciut zbyt twarde. Teraz uważam, że Jest idealnie zestrojone.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Branie 0,3 l. oleju na 1000km ( norma Opla - 0.7)
Układ elektryczny : Źle wyskalowany wsk. paliwa ( naprawa gratis przy diagnostyce komp.)
Inne : Poluzowany tłumik ( nowa obejma - 25 zł )
4,0
Całokształt
Wyposażenie tej wersji jest nienajbogatsze. Pierwsze 7000km bez najmniejszego zgrzytu. Miło patrzeć na to auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Oplowski podstawowy silnik nie jest demonem dynamiki, pozwala jednak mieć nadzieję na długą i tanią eksploatację. Trzeba Zyć z ciągłym braniem oleju ( ten typ tak ma ) - ok. 0.3 l na 1000km.
4,0
Skrzynia biegów
Dość nisko zestopniwana, co daje pewną dynamikę, leczbrakuje 6-go biegu
5,0
Układ jezdny
Trudno go wyprowadzić z obranego toru jazdy. Systemy czuwają bardzo dyskretnie. Z zawieszenia nie dociera nic niepokojącego. Jak na samochód o ''sportowym'' zacięciu dość wysokozawieszony (może to i dobrze na polskich drogach).
Komfort
5,0
Widoczność
Jeśli nie oczekujesz francuskiej kanapowatości, dość sprężyste, bezpieczne zawieszenie w pełni zadowala. Fotele twarde, dopasowane i nie męczą nawet po 1000km. Na tylnej kanapie brakuje po parę cm w każdą stronę, ale kogo to obchodzi.
5,0
Ergonomia
Przez pierwsze dwa tygodnie szukałem stacyjki na kolumnie kierownicy. Teraz jest tam gdzie być powinna w każdym aucie. Dużo przycisków? Tak, ale każdy ma JEDNĄ funkcję. Tak jest szybciej i bezpieczniej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czarny lakier i upały. Tego się bałem. Nie ma problemu. Klima szybka i zimna. W deszcz teZ nic nie paruje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli nie jesteś taksówkarzem i nie masz trzech dorosłych synów do wożenia z tyłu (o grubych teściach nie wspomnę) nic CI więcej nie potrzeba. Miejsca tyle co w A4, czy MB C-klasie.
5,0
Wyciszenie
Do 3000 obrotów silnika prawie nie słychać. Przy wyższych prędkościach jest głośniejszy. Jednak nawet jadąc 140-150 km/h można swobodnie rozmawiać. Szumy toczenia i oporu powietrza niskie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To co drogie w SAAB-ie w tej wersji jest z Opla. Wymiana rozrządu 450zł (zaskoczenie in+) Klocki hamulcowe droższe niż do Opla, ale tarcze to większa pizza. Części karoseryjnych pęłno (po anglikach).Mimo , że to auto premium, koszty utrzymania są podobne do innych aut tej wielkości.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupowałem auto przez 2 miesiące, nie myśląc nawet o SAAB-ie. Na tę chwilę nie mogę znaleźć żadnego poważnego argumentu, by odradzić zakup.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po zakupie - duży przegląd w niezależnym warsztacie. wym. rozrządu, wym. klocków przód, wymiana płynów i filtrów, wyskalowanie wskaźnika paliwa, wym. mocowania tłumika, diagnostyka komp. (wszystko O.K.), nowe opony. RAZEM 2200ZŁ. PRZEJECHANE 7000 Km. Najmniejszego problemu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najmniejszego problemu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 II SportKombi 1.8 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
19,00 zł
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 II SportKombi