Szukaj

Informacje o Saab 9-3 II SportKombi

Lata produkcji: 2002 – 2014
Segment: Klasa średnia
Model klasy średniej (segment D; od II generacji zaliczany do grupy premium) produkowany od 1998 roku. Saab wprowadził go jako następcę modelu 900 (nie ma nic wspólnego z modelem 93). Pierwsza generacja 9-3 była tylko zmodernizowaną wersją swojego poprzednika. Dzięki współpracy z koncernem General Motors, pod maskę auta trafił pierwszy w historii marki silnik diesla. W 2002 roku debiutował 9-3 drugiej generacji, tym razem jako zupełnie nowa konstrukcja. Znów stworzono ją jednak z udziałem GM, model powstał bowiem na płycie podłogowej GM Epsilon. W 2008 roku 9-3 przeszedł facelifting.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4654 mm
Szerokość 1762 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2038 mm
Wysokość 1507 mm
Wysokość z anteną 1543 mm
Rozstaw osi 2675 mm
Rozstaw kół - przód 1524 mm
Rozstaw kół - tył 1506 mm
Zwis przedni 965 mm
Zwis tylny 1014 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1053 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 995 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 892 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 987 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1450 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1458 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1414 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1400 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1331 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 477 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 993 mm
Szerokość bagażnika 1331 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1010 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1777 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,4
~Darek
Saab 9-3 II
SportKombi 1.9 TiD 120KM 88kW
Pokonałem autem ok 60 tyś. kilometrów w 5 lat, jedynym plusem auta to wygląd. Auto bardzo awaryjne i paliwożerne mimo "ekonomicznego" silnika 1.9 średnie spalanie na poziomie 7,5-8l/100km. Co jakiś czas coś wyskakiwało do naprawy a części mimo że wspólne z rodziną GM to często nie pokrywało się to co w katalogach piszą, ogólnie drogie w zakupie. Największy minus tego auta to wykonanie, wszystkie plastiki w desce rozdzielczej, w suficie, drzwiach, bagażniku, gdziekolwiek się znajdowały są niespasowane i wszystko trzeszczy podczas jazdy nawet po równej nawierzchni. Ogóle nie polecam tego auta i na pewno bym ko nie kupił ponownie.
2,4
~Darek
Saab 9-3 II
SportKombi 1.9 TiD 120KM 88kW
Pokonałem autem ok 60 tyś. kilometrów w 5 lat, jedynym plusem auta to wygląd. Auto bardzo awaryjne i paliwożerne mimo "ekonomicznego" silnika 1.9 średnie spalanie na poziomie 7,5-8l/100km. Co jakiś czas coś wyskakiwało do naprawy a części mimo że wspólne z rodziną GM to często nie pokrywało się to co w katalogach piszą, ogólnie drogie w zakupie. Największy minus tego auta to wykonanie, wszystkie plastiki w desce rozdzielczej, w suficie, drzwiach, bagażniku, gdziekolwiek się znajdowały są niespasowane i wszystko trzeszczy podczas jazdy nawet po równej nawierzchni. Ogóle nie polecam tego auta i na pewno bym ko nie kupił ponownie.
4,8
~Zbigniew
Saab 9-3 II
SportKombi 2.0t BioPower 200KM 147kW
Ogólnie oceniając Saaba z 2007 r. muszę przyznać że auto jak na przejechane przeze mnie już 100000 tyś km. nie miało większych usterek , a co najbardziej mnie dziwi nie robiłem nic przy zawieszeniu ( na ostatnim przeglądzie prosiłem o rzetelne oględziny i o dziwo brak jakichkolwiek luzów) , skrzynia automat pracuje super , a auto zbiera się naprawdę żwawo (silnik 2.0 T BioPawer wzmocniony przez Hirsha do 196 KM). Jedyny mankament to może to że lubi paliwo na LPG średnia miasto /trasa to 11,5 litra , po trasie przy spokojnej jeździe uda się zejść poniżej 10 L , ale w mieście potrafi i 13 - 14 łyknać. Jesli chodzi o części zamienne nie ma żadnych problemów . A i czepił bym się plastików mogły by być lepiej wykonane. Reasumując mam Sabinę już ponad 4 lata ma 300 tyś. przebiegu i jeszcze go pomęczę super wyposażony i komfortowy jak na swoje gabaryty , a co najważniejsze jestem w szoku ze tak mało się psuje ogólnie sama drobnica (maty grzewcze pod siedzeniem kierowcy i zamek od pasażera ) i tak myślę i nic mi do głowy nie przychodzi więcej nie robiłem. Gdyby Saab nie padł chyba bym został przy marce...
Średnie spalanie dla Saab 9-3 II SportKombi
8,5 – 11,6
l/100 km
6,9 – 7,0
l/100 km
10,3 – 13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Saab 9-3 II
SportKombi 1.9 TiD 120KM 88kW
Auto posiadam od 7 miesięcy. Przy 80-90 km/h na 6 biegu i przy delikatnym nacisku na pedał gazu spala około 4.5l/100km, przy 120 km/h na autostradzie na tempomacie 5,7-6,0 l/100km, przy 150 km/h na tempomacie około 7 l/100km. Trasa Kraków - Koszalin jadąc nieoszczędnie 6,4 l/100km. Miasto to min. 6,5l/100km przy spokojnej jeździe i prawie braku korków do 9 l/100km przy korkach i ostrym ruszaniu od świateł do świateł (raz tylko odnotowałem 9,5 l/100km). Wada tego Saabolota to filtr cząstek stałych, w momencie oczyszczania o 1l/100km więcej spala (jest bezobsługowy). Wskazania komputera pokładowego sprawdzałem parokrotnie tankując pod korek i pierwszy raz spotkałem się z autem które pokazuje faktyczne spalanie.
6,0
Saab 9-3 II
SportKombi 1.9 TiDS 150KM 110kW
Wyniki realne sprawdzone na dystrybutorze, a nie na komp. Jazda 90km/h na tempomacie 4.6l Jazda 120km/h na tempomacie 5.7l Jazda 140km/h na tempomacie 6,4l Jazda po mieście tylko 7.5l Jazda mieszana 6l
9,8
Saab 9-3 II
SportKombi 2.0 Turbo 210KM 154kW
Pierwsze tygodnie spalanie średnie 12l na 100 km obecnie wynosi 9,5l. Miasto , trasa, trochę bocznych dróg. W trakcie użytkowania uległ awarii czujnik położenia wału który dość mocno silnik przymulał obecnie jest super. Samochód jest sprzężony z automatyczna skrzynią która przy tej mocy nawet całkiem fajnie współpracuje jeśli chcesz delikatnie i spokojnie jechać to niema problemu. Dodam jedno na ręcznej zmianie biegów jest to petarda.

Usterki Saab 9-3 II

Liczba wpisów: 31
brak reakcji przycisków na kierownicy
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Czasami działa jak należy, najczęściej jednak zdarza się że przyciski na kierownicy (głównie do sterowania radiem) nie reagują, lub reagują inaczej niż powinny- działanie przycisków jest przestawione (przycisk od głośności, zmienia stację itd. itd.) pan w warsztacie sprawdzał i stwierdził że o ile w tych starszych saabach jest taśma i mogła ulec przetarciu, to w tych nowszych już jest moduł i jeżeli coś się z nim stało to nowy będzie kosztować ok 3,5tyś. rozłączenie akumulatora nie pomogło. problem nadal się pojawia
Problem rozwiązany
3 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. Choć w warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantowali że to na 100% usterka cewek. Przyczyną okazała się nieszczelność instalacji podciśnienia. Nie byłem przy naprawie osobiście, mechanicy powiedzieli tylko że gdzieś pod plastikową osłoną silnika, w okolicach wtrysków gazowych jest taka cieniutka rurka na podciśnienie która była nieszczelna. W grudniu 2010 zostawiłem samochód w warsztacie (Autoekspert), przez 2 dni mechanicy szukali przyczyny i odkryli nieszczelność instalacji podciśnienia. Kiedy to naprawiłem, objaw szarpania na benzynie ustał ale na LPG nadal był, tylko że mniej odczuwalny. Potem odwiedziłem też warsztat LPG gdzie podłączyli komputer który wykazał ZŁĄ MIESZANKĘ PALIWOWĄ LPG. Mieszankę wyregulowali ponownie i teraz silnik chodzi jak zegarek na LPG i na benzynie. Wszystkie zasługi za prawidłową diagnozę zawdzięczam firmie Autoekspert (przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie).
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 (chyba w marcu może kwietniu) zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. W warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantują że to na 100% usterka cewek. Kto ma jakiś pomysł proszę się wypowiedzieć.
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Saab 9-3 II SportKombi