Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza II Hatchback

Adam, 8 lat temu
Silnik 1.9 D 68KM 50kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Seat Ibiza II Hatchback 1.9 D 68KM 50kW 1994-1996 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ciągnie do przodu, nie jedna osoba mówiła, że tym dieslem z 68KM jedzie się dużo zwinniej i dynamiczniej niż wieloma autami z silnikami benzynowymi 100KM.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : końcówki drążków kierowniczych i osłony przegubów
Karoseria : przez zimę tylne nadkola znikają w oczach, nawet jak śnieg nie pada
Silnik : kilka razy problem z odpalaniem, zregenerowany rozrusznik i wymieniona uszczelka pod pompą paliwa
4,0
Całokształt
Auto bardzo dobre, jak za małe pieniądze. Silnik rewelacyjny, tylko głośny i drży, ale to stary diesel, za to bardzo dynamiczny. Wyprzedzam wiele aut jak chcę w chwilę. :P Układ kierowniczy bdb, skrzynia też super pracuje, Ostatnio wymieniłem hamulce na Boscha i zaraz po wymianie uratowały najpierw mojego brata, a 2 dni temu mnie przed zakupem nowego auta (nie z naszej winy). :D Gdyby nie hamulce, to by było po Seacie, a szkoda by było. Mam sentyment do niego. Lepszego auta za małe pieniądze się nie dostanie. Części tanie jak barszcz. Ja kupuję zamienniki z wyższej półki. W zasadzie to tylko przy zawieszeniu się coś robi regularnie. Nawet oleju nie bierze. :D Szkoda tylko, że u poprzednich właścicieli był bity z tyłu, bo teraz bąble są, a nadkola szybko znikają, ale ja je konserwuje i smaruje odrdzewiaczem, dzięki czemu nie znikają tak szybko już.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny, żwawy, ciągnie do przodu od początku, no może jedynka i dwójka słaba, ale potem jedzie jak torpeda do przodu. Jeżdżąc po mieście wyprzedzam większość aut.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjna. Jechałem kiedyś Ibizą z silnikiem benzynowym i tam skrzynia musiała być zepsuta. Często trzeba zmieniać biegi w mieście, głównie jazda na 2,3 i czasami na 4. 5 tylko przy wyższych prędkościach np. obwodnice, mosty czy trasy.
5,0
Układ jezdny
Super. Dobrze trzyma się drogi, jedzie jak po szynach. Minus taki, że końcówki drążków kierowniczych wymieniałem 2 czy 3 razy w ciągu 2 lat, ale osłony przegubów to już co pół roku (nie ma znaczenia firma, czy tanie, czy drogie i tak po pół roku są do wymiany).
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra. Nie przeszkadzają słupki ani przednie, ani tylne. Szyby wystarczająco duże i o dobrym kształcie.
2,0
Ergonomia
Ergonomia wypada bardzo słabo. Niewygodne fotele, brak regulacji wysokości siedzeń i kierownicy (w innych egzeplarzach widywałem regulację kierownicy).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Głośne wiatraki nawiewów, ale całkiem przyzwoicie pracują. Zimą wnętrza szybko się nagrzewa, a latem jest znośnie, ale i tak otwieram szyby w ciągu całego roku - lubię dopływ świeżego powietrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma dużo miejsca, pasażer z przodu też, Ci z tyłu to już mają nieciekawie. U mnie zagłówki z tyłu są takie wypukłe i kobiety narzekają, że im niewygodnie, ale można by podmienić od innej wersji zagłówki (robili kilka rodzai). Ja nie wymieniałem, bo by kolorystycznie nie pasowały to foteli. Z tyłu bardzo mało miejsca dla pasażerów, ale 5 osób nie raz jechało nim i w mieście dawali radę. :D Auto jest 3-drzwiowe.
2,0
Wyciszenie
Tu jest lipa. Stary diesel, silnik drży, jest głośny, szczególnie po odpaleniu zimny, a przy prędkości >90 km/h jest już katastrofa. :D W tym aucie podstawa to dobry sprzęt audio i głośna muzyka. Bez tego nie jeździłbym na pewno 2 lata autem, a zamierzam jeszcze trochę. Ja wygłuszałem sobie całe auto samemu i efekt rewelacyjny. Polecam choćby filcem porosso, daje bdb efekt za niewielkie pieniądze, a komfort dużo lepszy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dobrze, przy silniku przez 2 lata zepsuł mi się alternator po tym, jak z przeciekała mi pompa paliwa. Za wymianę uszczelki pod pompą paliwa skroił mnie facet strasznie - 490 zł (400 zł sama robocizna, góra 6h pracy). Parę razy miałem problem z odpaleniem auta - usunięto mi immobilizer. Reszta, to wymiana części eksploatacyjnych, które są tanie jak barszcz, a wymieniam i tak na droższe. Hamulce są rewelacyjne. Ostatnio kupiłem Boscha i zaraz po wymianie 2 razy uratowały mnie i mojego brata przed zakupem nowego auta (nie z naszej winy). :D Gdyby nie hamulce, to by było po Seacie, a szkoda by było. Mam sentyment do niego. Lepszego auta za małe pieniądze się nie dostanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry. Planowałem jeździć tym autem góra rok, a jeżdżę już 2 lata i jeszcze trochę pojeżdżę. Generalnie jestem zadowolony, ale następne auto musi być koniecznie dużo bardziej komfortowe np. Honda albo Audi. Za nie duże pieniądze zdecydowanie kupować Seata!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek, to zawieszenie naprawiam co pół roku. Co pół roku wymieniane są osłony przegubów i końcówki drążków kierowniczych, ale do Seata dostaniemy bardzo tanio zamienniki dobrych firm, chociaż części, które wytrzymują pół roku nie są wcale takie dobre, ale nie ma co narzekać. Remont zawieszenia w tym aucie kosztuje tyle, co zakup 2 części do innych. :D Lepiej naprawiać Seata co pół roku, niż jeździć trupem typu BMW czy VW, gdzie ludzie nie naprawiają tych aut, bo ich nie stać na jazdę w idealnym stanie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszczelka pod pompą paliwa i alternator.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Ibiza II Hatchback 1.9 D 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
4,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Ibiza II Hatchback