Szukaj

Informacje o Seat Ibiza II Hatchback

Lata produkcji: 1993 – 1999
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 1993-2002, druga generacja Seata Ibizy (oznaczona symbolem 6K) była pierwszą generacją modelu wyprodukowaną już po przejęciu przez koncern Vokswagena hiszpańskiej marki. Seat Ibiza II powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A03 Platform, tak jak m.in. Volkswagen Polo trzeciej generacji. Niektóre rozwiązania techniczne zaczerpnięto także z Volkswagena Golfa trzeciej generacli. Seat Ibiza II została zaprojektowana przez Giorgetto Giugiaro. Model przeszedł obszerny facelifting w roku 1999 (trzy lata wcześniej poddano go też mniejszej modernizacji). Auto otrzymało tytuł Samochodu Roku 1994 w Hiszpanii. W Republice Południowej Afryki sprzedawano go jako Volkswagena Polo Playa.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Długość 3813 mm
Szerokość 1634 mm
Wysokość 1424 mm
Rozstaw osi 2441 mm
Rozstaw kół - przód 1430 mm
Rozstaw kół - tył 1394 mm
Zwis przedni 808 mm
Zwis tylny 564 mm
Prześwit 183 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 966 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 947 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1348 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1341 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1793 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 580 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 270 l
Wysokość bagażnika 585 mm
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~RenaultQuadra
Seat Ibiza II
Hatchback 1.0 45KM 33kW
Był to mój pierwszy samochód. Bardzo prosty, wręcz ascetyczny. Brak w nim było wspomagania kierownicy a nawet obrotomierza o elektrycznych szybach nie wspominając. Jednak silnik był bardzo przyzwoity. Choć głośny to dawał rade w mieście mimo marnych 45 koni pod maską. Miejsca w środku jak na tą klasę auta jest pod dostatkiem. Wykonanie i plastiki są okropne, ale oczywiście nie to jest ważne w aucie za takie pieniądze. Prostota konstrukcji, tanie części pozwalają na w udaną eksploatacje. Jedynym problemem był alternator, który sprawiał kłopoty i nie raz z nim walczyłem. Poza tym auto bardzo siermiężne i do bólu proste ale świetne na pierwsze auto i dla fana majsterkowania
4,3
~Wiktor
Seat Ibiza II
Hatchback 1.0 45KM 33kW
Auto posiadam 2 lata i uwierzcie, na pierwsze auto nie ma lepszej propozycji. Jest bardzo proste, wrecz siermiezne w budowie, wszystko niemal będziecie mogli sami naprawiać, silnik 1.0 w mieście daje rade a z gazem to jest to jazda za grosze. Kolegi skuter pali wiecej niz moja ibiza z gazem. W prawdzie wyposażenie jest strasznie biedne, komfort taczki ale autko ma dusze i jezdzi sie nim troszke jak gokartem. Lekki i po miescie świetnie śmiga. W srodku jest sporo miejsca jak na miejskie auto. Podsumowując ibiza z 1.0 jest świetnym autem dla początkującego kierowcy- proste w naprawach, tanie w eksploatacji, malo pali choc ma ubogie wyposazenie mimo ze ma słaby komfort i slabe plastiki w srodku to i tak jest świetna i polecam kazdemu kto chce tani samochód na poczatek kariery motoryzacyjnej
4,1
~Cichy
Seat Ibiza II
Hatchback 1.0 i 50KM 37kW
Autko kupiłem ponad rok temu, w rok przyjechałem 40000 km (dodatkowa praca jako kierowca), oczywiście były naprawy, były holowania, ale był tez przebieg bo w końcu nim jeździłem, co miesiąc starałem się coś w nim robic, wydałem okolo 3 tysięcy i nie żałuję. Teraz od dobrych 5 miesięcy nic się z nim nie dzieje. Cena autka nie jest kosmiczna, lecz na pewno nie sprzedslbym go teraz, pewnie pojeżdżę nim, aż zakończy swój żywot. Trochę taka moja druga miłość. Auto prowadzi się bardzo dobrze, nie ma wspomagania, lecz nie jest to problemem. Maksymalnie jechałem nim prawie 160 km/h, kierownicą nawet na chwile nie zatrzeslo. Spalanie w cyklu mieszanym 6.6-6.7.Na trasie przy normalnej prędkości 6 lub może nawet mniej. Jedynie co to chciałbym przejechać się 2.0 :D
Średnie spalanie dla Seat Ibiza II Hatchback
6,1 – 9,4
l/100 km
5,0 – 7,7
l/100 km
6,9 – 9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 D 68KM 50kW
Jest dobrze, przy silniku przez 2 lata zepsuł mi się alternator po tym, jak z przeciekała mi pompa paliwa. Za wymianę uszczelki pod pompą paliwa skroił mnie facet strasznie - 490 zł (400 zł sama robocizna, góra 6h pracy). Parę razy miałem problem z odpaleniem auta - usunięto mi immobilizer. Reszta, to wymiana części eksploatacyjnych, które są tanie jak barszcz, a wymieniam i tak na droższe. Hamulce są rewelacyjne. Ostatnio kupiłem Boscha i zaraz po wymianie 2 razy uratowały mnie i mojego brata przed zakupem nowego auta (nie z naszej winy). :D Gdyby nie hamulce, to by było po Seacie, a szkoda by było. Mam sentyment do niego. Lepszego auta za małe pieniądze się nie dostanie.
4,4
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Teraz dojeżdżam do pracy 60km w jedną stronę więc staram się jeździć oszczędnie, wykorzystując zasady "eko". Samochód posiadam już kilka lat i szczerze to jeszcze mnie nie zawiódł na drodze. Jak dla mnie jest to super trafione auto jest ekonomiczne i jak to tdi jak trzeba jest moc pod prawą nogą. Ma swoje lata więc nie jest idealny pod względem wizualnym ale mi to nie przeszkadza, jestem zadowolony że posiadam samochód który mi nie odmówił posłuszeństwa nigdy go potrzebowałem. Każdemu polecam samochody z tymi silnikami tdi 90KM żona jeździ od 3 lat "paskiem" b5 z tym samym silnikiem i też niegdy jeszcze nie zawiódł.
5,9
Seat Ibiza II
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Silnik 1.4 z jednopunktowym wtryskiem. Eksploatacja przebiega na codziennym dojeżdżaniu do pracy, 30km w jedną stronę. 3/4 drogi poza miastem, 1/4 w korkach. Podczas normalnego użytkowania na baku przejeżdżam ~ 720km. Podczas ostatniego wyjazdu wakacyjnego wartość ta wzrosła do 800km. Jazda ekonomiczna z przyczyn czysto ekonomicznych - wolniej jadę, taniej dojadę. Maksymalnie szybko przechodzę do 5 biegu i utrzymuję obroty ~ 2000-2500obr/min, co przy obecnie zamontowanej skrzyni przekłada się na 70-80km/h. Więcej i tak się nie da jechać z powodu ograniczeń prędkości na mojej trasie i natężenia ruchu w godzinach szczytu :)

Usterki Seat Ibiza II

Liczba wpisów: 56
Silnik przy odpalaniu nierówno chodzi.
  • Seat Ibiza II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1993-1999
  • silnik
Po nocy w przypadku porannego odpalania silnik nie chce wejść na obroty i gaśnie, usterka niknie z zimę, w przypadku wjechania w kałużę silnik gaśnie (po odczekaniu kilkunastu minut awaria ustaje) mikropęknięcia cewki zapłonowej Wymiana cewki po sprawdzeniu. Diagnozowanie- po włączeniu silnika za pomocą spryskiwacza rozpylamy wodę na cewkę pod rożnymi kontami. W przypadku gubienia obrotów lub zgaśniecie silnika ujawniamy uszkodzenie cewki.Wymiana ok. 10 minut (dwie śruby nowa cewka ok. 75 zł, u mnie podróbka chodzi bez problemu 2 rok).
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wycieki płynu chłodzącego
  • Seat Ibiza II
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Dane pojazdu: Seat Ibiza II rok prod. 1995 silnik 1.4i 60kM obecny przebieg 259780 km auto kupione w 2008 roku z przebiegiem 201800 km. Od kiedy kupiłem to auto skrupulatnie zapisuję wszystkie wydatki. Przez 4 lata wydałem na części 2500 zł, przejechałem prawie 60000 km. Uważam, że auto ma części trwałe, łatwo dostępne, tanie. Prosta konstrukcja pojazdu ułatwia kierowcy samodzielne serwisowanie pojazdu. Obecny problem: Wyciek płynu chłodzącego, w tempie 2 Litry na 100 km podejrzewam pompę wody albo nagrzewnicę. Polecam Państwu to auto ze względu na jego trwałość, niezawodność i niedrogie serwisowanie. Ogromnym minusem tego modelu są rdzewiejące blachy ale o tym pisał już jeden z użytkowników.
1 komentarz
Jak skasować inspekcję Service?
  • Seat Ibiza II Hatchback
1) załączyć stacyjkę ON 2) nacisnąć i przytrzymać przycisk kasowania kilometrów dziennych. 3) wyłączyć stacyjkę OFF i zwolnić przycisk kasowania kilometrów. Napis OEL ukaże się na wyświetlaczu. 4) przycisnąć i trzymać przycisk cyfrowego, przycisnąć go 5 razy ukaże się (- - - - -). Teraz jest resetowany przegląd (12,000 km) lub 6 miesięcy. 5) przycisnąć przycisk kasowania kilometrów dla wykonania inspekcji 01. IN 01 powinno się pojawić na wyświetlaczu. Do kasowania użyć przycisku zegara. 6) w razie potrzeby powtórzyć procedurę dla inspekcji 02. 7) załączyć stacyjkę ON. Kiedy ukaże się IN 01 wyłączyć stacyjkę OFF
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Seat Ibiza II Hatchback