Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza II Hatchback

Szymon1986, 13 lat temu
Silnik 1.9 TDI 110KM 81kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 330 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Ibiza II Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1997-1999 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo mocny silnik w połączeniu z małą budą daje niesamowite wrażenia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : TURBO, KOŁO DWUMASOWE
Karoseria : KOROZJA TYLNICH NADKOLI
4,0
Całokształt
Auto robi bardzo dobre wrażenie, szczególnie dlatego, że ma mocny silnik i małą masę. Boli mnie brak ABS i klimy, ale ponoć nie było ich normalnie w GT TDI za 110KM. Przy 330 tys przebiegu nie ma tragedii z awaryjnością, samochód idzie jak burza, ale olej też wciągnie. Zawieszenie w miarę dobrze spisuje się na naszych drogach. Części zamienne bardzo tanie, konstrukcja w naprawach bardzo prosta. Polecam autko dla młodych ludzi, małe, zrywne, wszędzie się mieści. Awaryjne w tych samochodach jest koło dwumasowe i turbina. Przy dobrym użytkowaniu, czyli: przy rozgrzanej turbinie i niekoniecznie przy jeździe na niskich obrotach długo wytrzyma. Nie lubi natomiast jazdy w stylu dziadków: piąteczka i na spokojnie. Cena niższa niż Polo, a w polówkach nie było tego silnika z tego co wiem. Szczerze POLECAM!!!! ale tylko egzemplarze zadbane. Mój taki nie był więc musiałem go sobie trochę podreperować.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje głośno, kultura pracy bardzo dobra
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia OK, problem z tym, że lewarkiem trzeba wyszukiwać biegi, nie odbija na środek
4,0
Układ jezdny
na polskich drogach to nawet zawieszenie z tytanu nie wytrzyma. Bardzo tanie części.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność OK, gorzej z widocznością do tyłu
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, duża możliwość regulacji fotela kierowcy, z tyłu jak przystało na mały samochód troszkę mniej miejsca, tragedii nie ma
3,0
Wyciszenie
Silnik z racji głośnej pracy jednak kuje w uszy, plastiki trzeszczą ma w końcu 330 tys przebiegu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6,5/4,3 Bardzo tanie w utrzymaniu, ostatnio za wymianę oleju, tueji zawieszenia, uszczelek pod miską olejową i klawiaturą oraz wymianę pompki sprzęgła zapłaciłem 600 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spisuje się narazie dobrze. Awarie które wystąpiły są powodem zaniedbań poprzednika. Jak na wersję GT kupowaną przez młodych SUPER.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się nie dzieje ale wiem, że 110 KM ma słabą dwumasę i turbo. Trzeba użytkować intensywnie to nic się nie będzie działo. Przy oszczędnej jeździe na minimalnych obrotach może paść

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Ibiza II Hatchback