Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III ST Facelifting

Tomek, 3 lata temu
Silnik 1.4 TSI 125KM 92kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 28 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zaskakujaco żwawy i oszczedny
Inne : Android auto
5,0
Całokształt
Auto bardzo dobrze spełnia swoje zadania. Jest wystarczająco przestronne, wystarczająco żwawe, oszczędne w utrzymaniu, i bardzo praktyczne. Auta VAG można lubić lub nie, ale nie można im odmówić doskonale dopracowanej ergonomii. Dużo schowków i wszytko tam gdzie siętego spodziewamy. Nie jest to ideał, osiagi nie powalaja na kolana, tak samo materiały wykończeniowe, ale o tym wiadomo przy zakupie, zreszta nie płącimy jak za ideał. Po 2 latach użytkowania i niecałych 30k przebiegu jestem bardzo zadowolony ze spalania. Autoastrada 120 - 5.2-5.4 140 - 5.8 - 6.1. Dla mnie bardzo ładne wyniki. W miescie dużo zależy od długości tras i korków, ale średnie spalanie od nowości mam ponizej 7/100 przy trybie 70/30 miasto trasa. Poprzednia mazda 3 2.0 palila średnio 10.5 wiec oszczędzam teraz sporo. Wyciszenie jak na tą klase auta jest naprawdę ok i przepisowa jazda na autostradzie jest przyjemna. Lampy LED moze nie sa na poziomie systemów z aut premium ale w mojej subiektywnej ocenie świeca bardzo dobrze, szczególnie włączene "długich" robi wrażenie. Android auto to rewelacja. Mamy google na dużym ekranie auta sa super wygodne. Bagażnik przy podniesionej do góry podłosze nie wydaje sie olbrzymi, ale za to mamy naprawde dużo przestreni pod podłogą ( ktora zreszta mozna obniżyć). Jedyne co mnie naprawde denerwowało to brzęczenie z okolicy zegarów w chłodne dni, co zostało bez problemów naprawione w ramach gwarancji przez ASO przy okazji aktualizacji oprogramania. Kupujac byłem już prawie zdecydowany na Astre, ale wygląd kombi umiarkowanie mi odpowiadał, do tego brakowało min praktycznych schowków na portfel/telefon czy lepszych świateł w budżecie którym dysponowałem. Do seata trafiłem przypadkiem oglądajac Octavie w salonie obok. Octavia byłą za droga, Seat ku mojemu zdziwieniu okazał sie jednym z najtańszych w klasie ( nie spodziewałem się). Auris 1.6 był strasznym mułem. Focus był już tylko na wyprzedarzach i brakowało ciekawych egzemplarzy. Nowy Ceed był jeszcze za drogi. Padło na Seata i nie żałuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przesiadłem sie z 2.0 150hp w teoretycznie mniejszym aucie i nie czuje spadku mocy. Do tego super spalanie. Byłem wrogiem małych turbin, ale sie zakochalem. Jeśli kupujemy nowe auto - super.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem delikatnie haczy przy redukcji szczególnie na 2, ale ogólnie działa bardzo ok. Gdyby to było auto do zabawy ocenił bym niżej, ale do normalnej jazdy nie można narzekac
4,0
Układ jezdny
Poprzednie auto = Mazda 3 pierwszej generacji prowadziło się lepiej w zakretach. Czuć oszczędności w konstrukcji zawieszenia, natomiast dalej jest to auto prowadzące się pewnie.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Rewelacja. Super półeczka na telefon koło gniazdek USB. Wygodny regulowany podłokietnik. MIejsce na porfel w konsoli środkowej, schowek pod fotelem, olbrzymia przestrzeń pod podlogą bagażnika. Wszystkie przełączniki tam dzie się ich spodziewamy. Jedna z najwiekszym zalet tego auta
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jestem bardzo wysoki ale wydaje mi sie ze przestrzeńi z przodu i z tyłu wypada bardo dobrze
5,0
Wyciszenie
Nie jest to Lexus LS ale w swojej klasie wypada bardzo dobrze ( choć porównuje do relatywnie głośnych japończyków, Mazda 3 2004, Corolla 2018 ).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Srednio w trasie pali 5.5 w miescie pod 7. Super. Nic innego poza olejem do tej pory robic nie musiale, Olej i filtry kupilem sam, a za wymiane w ASO zaplacilem 50pln wiec dla mnie super
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak jak pisalem na poczatku To nie jest auto idealne, ale patrzac przez pryzmat ceny nie bardzo widze lepsza opcje. Zaplacilem 77k za kombi w wersji Full Led z pakietem comfort w najdrozszym lakierze. Konkurencja byla albo drozsza albo odczuwalnie gorsza
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem cos zabrzeczy w plastikach, ale jedyne co brzeczalo regularnie zostalo naprawione przez ASO bez najmniejszych problemow.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Leon III ST Facelifting