Szukaj

Informacje o Seat Leon

Lata produkcji: 1999 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1999, kompaktowy model segmentu C (niższa klasa średnia), posiadający cechy sportowe. Pierwsza generacja auta była sportową odmianą hatchback Seata Toledo, projektu Giorgetto Giugiaro. Pod względem technicznym Seat Leon powiązany był także z Volkswagenem Golfem. W roku 2005 stworzono drugą generację samochodu, już jako autonomiczny model o nowej stylistyce, zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Seat Leon drugiej generacji stał się bardzo popularny, w wielu krach był najchętniej kupowanym modelem hiszpańskiej marki. Auto zdobywało tytuły Samochodu Roku – m.in. w Finlandii, Danii i Grecji. Trzecią generację Seata Leona wprowadzono na rynek w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz

Seat Leon – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Seat Leon

Cena od: 79 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Seat Leon

Liczba ocen: 1 085
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,3
~Belloello
Hatchback 1.8 TSI 160KM 118kW
Seat Leon II
Auto ma teraz 12 lat, w moim posiadaniu 3 lata, przejechane 100 tys, moc zwiększona. Jeździ się dobrze, więcej miejsca niż w Focusie ST. Potrafi przyspieszyć, przyzwoicie skręca. Niby zadbane-garażowane, ale błotnik z przodu musiałem wymienić bo rdza już była i nie chciałem, żeby chwyciła próg. Brał olej 1l/1000km więc często po dłuższej podróży sądząc po bagnecie był bliski zatarcia. Musiałem wymienić pierścienie tłoków (fabryczny bubel) i wymieniłem jeszcze kilka rzeczy w tym tłoki. Kosztowało, wiadomo, niemało i nie każdy mechanik by się podjął . Zamki w 2 z 4 drzwi przestały się otwierać pilotem i musiałem przez przedni drzwi wsadzać rękę,, skończyło się wymianą obu. Przestał działać wyświetlacz radia.
4,4
~Krzysztof
Hatchback 2.0 TDI CR 150KM 110kW
Seat Leon III
Jako iż przejechałem 52000 km w rok myślę że mogę podzielić się wrażeniami. Ogólnie jest to najlepsze auto jakie było w moim posiadaniu. Kupiony przy przebiegu 200.000 km w stanie prawie że idealnym jak na ten przebieg (czasami słyszę komentarze, że jest nowy), więc udało się zacząć z wysokiego progu. W okresie użytkowania żadnych usterek, wymieniałem jedynie części ulegające zużyciu. Plastiki trochę trzeszczą ale wiek + przebieg. Spalania chyba OK, miałem paliwo z firmy więc za bardzo się tym nie przejmowałem. Jedyne gniazdo USB w zapalniczce i jest to trochę mało. Super komfort jazdy szczególnie przy dłuższych trasach. Ogólnie to nie sprzedaję i zajadę do końca. Lubię jeździć do ASO na przegląd i posłuchać jak chcą mi wcisnąć jakieś pierdoły, bo nic innego nie można. Nic nie cieknie, wszystko działa, techniczne bez problemu. BARDZO POLECAM szczególnie w tej wersji silnikowej - jazda po Skach 150 km/h przy 2800 obrotów. Ale też muszę uczciwie przyznać że trafiłem idealny egzemplarz
3,9
~eLPe
Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW
Seat Leon II
Parafrazując klasyka: Samochód wspaniały, tylko elektryka k... Fajne prowadzenie. Dobra ergonomia. Wygodne fotele. Betonowe zawieszenie. Głośne zawieszenie. Silnik dobrze wyciszony silnik. Tanie plastiki. Lecz trwałe i dobrze zmontowane. Niestety sporo awarii typowych dla VAGa. Można z tym jeździć, ale jest. Dla wielu w tym narodzie to wręcz nie mieści się w żadna rubryka, by pisać prawdę o tym, że VAGi to dziś następcy Fiatów i psują się nie mniej. Jest dobrze, ale niedociągnięcia są liczne. Dałem szansę VAGowi po zawodzie innymi modelami i markami w rodzinie i po znajomych. Bo to ja jestem od kupowania aut w rodzinie. No i niesmak pozostał. Auto jest ok, ale bez szału. Na sucho - niby spoko się jeździ. Ale drobnostki po fiatowsku/vagowsku denerwują. Zaznaczam ponowny zakup, bo większości wystarczy.

Raporty spalania Seat Leon

Liczba raportów: 1 343
Średnie spalanie dla Seat Leon
5,6 – 19,0
l/100 km
4,2 – 7,4
l/100 km
7,0 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Sportstourer 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Seat Leon IV
Gdy jeździmy z głową - można osiągnąć oszałamiające wyniki. Codzienny dojazd do pracy 25 km - 50% poza miastem, 40% autostrada i eska, 10% miasto - przy max prędkości 90-100km - tempomat, dryfowanie itp - jak jest ciepło wyniki 4,1 - 4,5 bez problemu. Jak jest poniżej 15 stopni, 4,6-4,8. Jak ktoś lubi zabawę w bicie rekordów spalania jak w hybrydach - polecam ten silnik. Do dynamicznego poruszania się po miescie trzeba go niestety kręcić powyżej 3500RPM i nie dopuszczać poniżej 2100 RPM, by nie wpadać w turbodziurę. Do zwykłego przemieszczania obroty 1500-2500 spokojnie wystarczają na płynną jazdę bez bycia zawalidrogą. Jazda autostradą 110 - tempomat - około 4,3-4,6. Sumarycznie przy takiej jeździe jak opisana - codzienne dojazdy do pracy, jakies załatwienia, trochę miasta, czasem wypad w góry - łącznie średnia na baku wynosi 4,8-5,1 w zależności od przewagi trybu miejskiego.
6,1
ST Facelifting 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Seat Leon III
Samochód posiadam od października 2018. Do dzisiaj (tj. czerwiec 2021) przejechane 85 000 km. Wersja FR na felgach 18 cali z manualną skrzynią. Brak jakichkolwiek awarii, brak ubytków oleju. Do tej pory jedynie wymiana oleju i filtrów. Spalanie podczas spokojnej jazdy w trasie - 6,2 Spalanie podczas jazdy autostradowej (130-160) - 7,4 Spalanie podczas jazdy autostradowej w Niemczech (130-200) - 7,8-9 Spalanie w mieście - brak danych (jeżdżę okazjonalnie) Samochód polecam w 100%. Jedynym minusem dla mnie są słabe tylne sprężyny w zawieszeniu. W momencie gdy z tyłu siedzi żona z dzieckiem + kilka rzeczy w bagażniku, samochód już ewidentnie "siedzi" co nie wygląda ładnie a brakuje mu jeszcze sporo kg do maksymalnej ładowności.
6,3
ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Seat Leon III
Bardzo oszczędny silnik! System ACT robi robotę i potrafi zmniejszyć spalanie. Moje wyniki spalania są na benzynie PB98 i z chip box'em DTE (177KM/300Nm zmierzone na hamowni), więc bez tego pewnie mozna urwać jeszcze 0,5l. Najniższe spalanie jakie uzyskałem w trasie, na drodze krajowej, jadąc przepisowo to 4,8l/100km, a przy dynamiczniejszej jeździe z częstym wyprzedzaniem i prędkością ponad 100km/h, spalanie oscyluje w granicach 5,5 - 6 l. Ekspresówka, autostrada 7 - 7,5l. Miasto 8 - 8,5l. Tryb mieszany 7 - 7,2l i takie też średnie spalanie pokazuje komputer z kilku tys. km.

Usterki Seat Leon

Liczba wpisów: 88
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Oczekuje na rozwiązanie
Panel infotainment i błędy
  • Seat Leon IV Hatchback 1.5 EcoTSI 130KM 96kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 3
1. Panel nie zawsze się włącza, wtedy niedostępne wszystkie funkcje np. dot. klimatyzacji i ogrzewania, nie działający bluetooth czy Android Auto, cisza, brak radia, nie działające programy asystentów, niemożność korzystania z kamery cofania. 2. Liczne błędy na panelu przy kierownicy np. SOS, udaj się do serwisu, nie działająca poduszka powietrzna, brak możliwości hamowania podczas manewrowania, nie działające czujniki parkowania, błędy trakcji, wykrzykniki. 3. Przy działającym panelu, problemy z radiem, zawieszenia radia i niemożność słuchania radia, samoistne przełączanie muzyki z radia na muzykę z telefonu podłączonego przez bluetooth. Obecnie 3 nieskuteczne naprawy gwarancyjne, dealer zasłania się Covidem przy niedotrzymaniu terminów napraw. Dotychczasowy czas napraw samochodu ponad 2 miesiące, samochód zakupiony 4,5 miesiąca temu. Odradzam zakup Seata Leona Nowego Hatchback Excellence rocznik 2020, jeżeli nie chcecie mieć problemów!!!
2 komentarze
Infotaiment jest niedopracowany
  • Seat Leon IV Sportstourer
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 0
Infotaiment jest niedorobiony, a to masakra, bo nie ma żadnych przycisków - wszystko z panelu dotykowego. 1) Tuż po włączeniu zapłonu wszystko działa bardzo wolno. Muszę np. czekać minutę, zanim uda mi się włączyć ogrzewanie foteli 2) Często się wiesza, serwis poradził mi restart - trzeba przytrzymać przycisk power na 20s - czasem muszę to robić w czasie jazdy 3) Nie działa HotSpot, mimo że mam wykupiony pakiet 4) Nawigacja na tablicy zegarów przestaje działać w trasie 5) Zdarzają się dziwne rzeczy jak piszczenie alarmu mimo że nic się nie dzieje, nie działanie wksaźnika poziomu paliwa. Kontrolka pokazuje, że działa podgrzewanie foteli, mimo że jest wyłączone. Bluetooth w 8 na 10 przypadków muszę włączać z menu bo nie łączy się sam z telefonem 6) Gdy nawigacja przelicza trasę, albo kładę telefon do ładowania, komunikaty na kilka sekund zasłaniają cały ekran i nic nie można na nim robić 7) W Android Auto nie działa wyszukiwanie głosowe
Seat Leon